Нема више нервозе због чекања у редовима: Ускоро нам стижу електронски изводи и држављанства
Борба против корупције
Циљ тога је успостављање електронске евиденције о држављанима Србије, па це поцети процес уписа података из Књиге држављана у Централни регистар.
ИСТИНА КОЈА ЋЕ ВАС ШОКИРАТИ: Ево зашто деца у рукама просјака УВЕК СПАВАЈУ! (ФОТО)
Ужасно! Деца присиљена да просе на улици,а закон их КАЖЊАВА због тога?!
Председница владе Ана Брнабић рекла је да држава коначно постаје сервис грађана и да они више неће бити курири који трче од шалтера до шалтера са гомилом папира у рукама.
- Шалтери и папирологија коначно постају прошлост. Сада је 21. век и грађанима и привреди морамо да олакшамо живот, а не да буду робови бирократије - поручила је Брнабићева, а саопштила је данас владина Канцеларија за медије.
Она је подвукла да су електронски сервиси један од првих инструмената у борби против корупције.
Додала је и да не може да се размишља о побољшању услова пословања и уводењу више електронских сервиса за привреду и градане уколико матицне књиге нису у електронском облику.
Потпредседник Владе и министар унутрашњих послова Небојша Стефановиц истакао је да је Споразум нови корак ка унапредењу електронске управе у нашој земљи, те да це се успостављањем јединствене електронске евиденције о држављанима Србије убрзати поступци приликом издавања докумената, уз поједностављену процедуру.
- Градани више неће морати да чекају на шалтерима за уверење о држављанству, а и државни органи који прикупљају неопходна документа уместо њих моћи ће те податке да провере истог тренутка увидом у Централни регистар. Све то це олакшати и убрзати цео процес, од чега ће највећу корист имати грађани - рекао је Стефановиц.
Он је додао да успостављање апликације за водење евиденције о држављанима у оквиру Централног система доноси и друге погодности.
- Преносом података из постојецих евиденција које нису централизоване добићемо јединствену електронску базу која гарантује боље водење података и бржу доступност, али и већу безбедност података о лицности који се налазе у евиденцији - рекао је Стефановић.
Министар Ружић је назначио да се успостављањем електронске евиденције о држављанима Србије поједностављује решавање захтева градана које имају према управи.
- Нема више доношења извода, уверења и других непотребних докумената које ми вец имамо у бази, већ ће овлашцени државни службеник увидом у Централни регистар проверити све податке који су му неопходни за одлучивање - рекао је Ружиц.
Ружић је констатовао да је то велика промена и олакшање у раду и за државне службенике, јер це допринети њиховом бржем и ефикаснијем раду.
Како је навео, они више неце више цекати да друге институције пошаљу неопходне податке или информације поштом, факсом или на други нацин, вец це до података неопходних за одлуцивање овлашцена лица доци електронским путем.
- Ово је револуционарна промена за све нас и знам да се сви томе радујемо - рекао је Ружић.
Потписаним споразумом се стварају услови да јавна управа обједини основне податке градана у електронском облику на једном месту како би убрзала решавање њихових захтева, имајући у виду да више не морају да прибављају документа, попут извода из матичне књиге рођених и уверења о држављанству, већ их службеници прибављају по службеној дужности.
У претходном периоду Министарство државне управе и локалне самоуправе је покренуло препис у електронски облик свих матицних књига које воде јединице локалних самоуправа и ти подаци це до краја 2017. године бити у Централном регистру матицних књига, који је у надлежности тог министарства.
Од данас, захваљујући МУП-у, започеће процес уписа података и из Књиге држављана Србије у Централни регистар.