ПОНОС СРПСКЕ ВОЈСКЕ се показао у пуном сјају: Моћни "ЛАЗАР" ЗАГРМЕО и ОДУШЕВИО СВЕ! (ФОТО)
Србија обележава стогодишњицу победе у Првом светском рату великом војном вежбом "Век победника"
Нови члан активне поставке Војске Србије је и Лазар 3 оклопно возило, точкаш, формуле погона 8џ8 за различите апликације и мисије.
Његове карактеристике су импресивне, а јавност је данас имала прилику да ово оклопно возило види и на делу у оквиру изведене вежбе на Пасуљанским ливадама поводом обележавања 100 година од победе и завршетка Првог светског рата.
- Данас имамо осам мигова 29 који су данас летели од укупно десет колико их имамо, а имамо и нових 13 тенкова, које ће грађани видети. А на Пештеру ћемо видети и додатних 25 тенкова. Сем две ракете које су дале отказ, све остале ракете су погодиле циљ. Нора је одлично гађала, као и хеликоптери. Маљутке су погађале никад боље. Овде је доста хладно и ветровито, али сви су испунили своје задатке одлично и поред тешких услова. Први пут смо видели како Лазар 3 делује, он више није у резервном саставу, него је активни члан поставе - рекао је председник након вежбе.
О новим тенковима који стижу у Србију можете читати ОВДЕ.
Његова погонска група је смештена у предњем десном делу возила у капотираном простору који је потпуно заптивен од простора посаде. Централни развод погона обезбеђује дистрибуцију момента до свих точкова. Свих осам точкова су монтирани на независном вешању и обезбеђују висок степен мобилности возила. Све осовине су погонске док су прве две управљачке.
Лазар 3 поседује високо софистицирану, модуларну балистичку заштиту. Оклопно тело је израђено од панцирног челика и обезбеђује могућност уградње spall линер-а, за заштиту од крхотина. Примењена балистичка заштита даје могућност адаптације нивоа заштите до нивоа специфичних потреба корисника.
Обезбеђена је могућност примене најсавременијих технологија у области балистичке заштите током целокупног животног века возила. Основа возила обезбеђује два нивоа заштите од мина.
Простор возача и командира је лоциран у предњем делу возила. Возило поседује бочна врата која служе за улазак и излазак возача и командира. И возач и командир имају поклопац изнад својих простора. Поклопац возача се закључава у три положаја од којих један служи за вожњу при отвореном поклопцу. Возило је опремљено са по три перископа за возача и командира. Седиште возача се подешава у вертикалном и хоризонталном правцу, тако да одговара ергономским захтевима свих возача. Стуб волана је такође подесив по висини и по углу.
Простор посаде се налази у задњем делу возила и обезбеђује довољан простор за различите задатке. Приступ овом делу возила је могућ кроз задњу рампу, два врата у оквиру рампе или кроз велике отворе на крову возила. Рампа је дизајнирана тако да испуњава различите захтеве током војних операција. Функционисање рампе обезбеђује хидраулика погоњена помоћу погонске групе. Може се активирати из простора возача као и дугметом у простору посаде.
НАТО И ДАЉЕ УБИЈА: И после 19 година СРБИ УМИРУ због осиромашеног уранијума, бројке су УЖАСАВАЈУЋЕ
Број чланова посаде зависи од мисије и наоружања којим је возило опремљено. Када возило има ДУБС број чланова посаде је 12 (командир, возач, нишанџија 9 војника). У случају уградње куполе број чланова посаде се смањује за један (командир, возач, нишанџија 8 војника).
О ангажовању Војске Србије и њиховим вежбама у оквиру обележавања 100 година од победе и завршетка Великог рата можете читати ОВДЕ.