Упозорење за возаче: Ево када почиње КАЖЊАВАЊЕ за прекорачење брзине!
Возачи, спремите се
На ауто-путу је почела примена новог правила обрачунавања брзине, а кажњавање због прекорачења просечне брзине на основу нове формуле почеће највероватније од септембра, најавио је директор полиције Владимир Ребић.
Погинуће још 50 људи! Црна предвиђања за август: Ово су деонице на путевима Србије које воде у СМРТ
Ребић је за РТС рекао да је, према досадашњем узорку мерења просечне брзине којом се возила крећу од једне наплатне рампе до друге, више од 85 одсто возача поштовало ограницења.
- То треба да нас радује. Број возача који су прекораћили брзину измеду 121 и 130 километара је око 8,5; затим између 131 и 140 је 4,5 посто, а преосталих два, три посто одлазе на веће брзине - каже Ребић уз напомену да се ради о малом узорку.
Навео је да се од 1. августа на свих 35 наплатних станица мери просечна брзина, али да ће се, пре почетка санкционисања, морати да се изврши анализа где се праве највећа прекорачења. Ребић је рекао да ће се са санкционисањем почети највероватније од септембра.
- До тада возачи који се крећу ауто-путевима и добијају фискални рачун, могу се уверити у то колико возе и да се навикну на овакав начин рада - објаснио је Ребић.
Подаци о брзини кретања ће се власницима возила слати на кућну адресу, о чему ће они морати да се изјасне. Директор полиције додаје да се ради на томе да полицијски службеници аутоматски на наплатним рампама добијају податке о измереној средњој брзини, како би могли одмах да реагују, нароцито због возаца из иностранства.
- Ми ћемо прво извршити анализу и свакако кренути од санкционисања оних возача највише прекорачују брзину. Остаје порука возачима да поштују ограницење и да возе у складу са прописима - рекао је Ребић и додао да није могуце навести која је средња брзина која ће се толерисати. Навео је пример европских земаља у којима је због кажњавања свих возаца који су прекршили ограницење дошло до загушења у систему. Сада су, каже, те земље одлучиле да систем за мерење укључују периодицно и на појединим местима.
Иначе, овакав начин мерења није нов. У Аустрији се примењује 14 година, а број саобраћајних несрећа је на одреденим деоницама преполовљен.