СКАНДАЛ! Уџбеник из ИСТОРИЈЕ изазвао ХАОС у Србији: Коме смета све ОВО?! (ФОТО)
Невероватно
Аутор гимназијског уџбеника из „Историје“ за трећу годину, Радош Љушић, ових дана се налази на мети мноштва критика због начина писања и термина које је користио у књизи. Наиме, термине као што су „шиптарски феудализам“ и „потурице“ почели су да критикују неки од његових колега, од којих је најгласнији историчар Александар Милетић.
Према Милетићевим речима из ауторског текста за сајт Интернетбилтен, "неприхватљиво је да се овакве увредљиве опсервације које распирују мржњу и нетрпељивост могу наћи у званичном и од стране министра просвете одобреном уџбенику намењеном адолесцентима." Како каже, уџбеник обилује неисправним и непримереним садржајима и наноси штету младим генерацијама.
- Већ десет генерација гимназијалаца се у овом уџбенику сусрећу с потпуно анахроним увредљивим опаскама на рачун карактера и морала суседних народа и припадника етничких и конфесионалних мањина. Српски национални идентитет је једина идентитетска легитимација за коју се залаже Љушићев уџбеник. Овај уџбеник није уџбеник историје Србије, већ историје етничких Срба - рекао је Милетић.
Из Љушићевог уџбеника ђаци уче већ 10 година, откако је уџбеник и изашао – 2007. године и у Министарству просвете кажу да се нико до сада није жалио. Међутим, критике се јављају и од стране Лиге социјалдемократа Војводине Ненада Чанка, која сада тражи забрану овог уџбеника, па се најављује формирање Радне групе која ће анализирати садржај и одлучити да ли гимназијалци треба да наставе да уче из овог уџбеника.
Разговарали смо са аутором уџбеника из "Историје", Радошем Љушићем, и за наш портал је рекао да је уџбеник је прошао све законске процедуре Министарства просвете и да до данас није струковно удружење и ниједан школован професор није упутио никакав приговор.
- Са те тачке гледишта мислим да је уџбеник потпуно исправан. Ова критика која се појавила од Александра Милетића је типичан пример сорошовске историографије која има за циљ да све што је српско обезвреди. Његове примедбе и критике на мој уџбеник односе се само на један део уџбеника, од 162. стране. На онај претходни део, до 162. стране, он није дао ниједну примедбу. То је неуобичајено. Дакле, један уџбеник се оцењује од корице до корице.
Објаснио нам је да је суштина у ономе што на тим страницама пише и да до 162. стране Турци освајају Балканско полуострво и српске земље, а од 162. стране Срби воде ослободилачке ратове против Турака и протерују их са територије Србије.
- Дакле, ствар је врло јасна. Он хоће да каже да су Срби током ослобађања чинили злочине над Турцима, али неће да каже да ли су Турци када су освајали Србију покоравали и заводили свој феудални систем и чинили злочине над Србима. Ето ту је читава тајна.
Замолили смо да прокоментарише изјаве Александра Милетића о томе да оно што пише у уџбеницима штетно делује на ђаке и на то каже да не види ништа што би могло бити штетно.
- Шта је ту штетно ако не наведе ниједан конкретан пример било чега што би могло да буде штетно деловање? Како је могуће да никог од средњошколских професора у Србији, нико у Министарству, нико од три рецензената није видео да у том уџбенику има било шта што би штетило образовању деце? То је видео само Александар Милетић. То је политички напад на мене, а није то оцена мог уџбеника.
На коментаре ЛСВ-а, Љушић каже да то није струковно удружење и да они не могу да коментаришу.
- Тамо нема ниједног историчара. Примедбе је упутио неки Александар Мартон који је рекао да је уџбеник шовинистички, али да при томе не наводи зашто је шовинистички. То мора да се докаже.
На питање да ли је то можда покушај политичара опозиције да политизују ситуацију због надолазећих избора, он каже:
- Не знам ја шта ко жели, ја само знам да је ово један оркестрирани напад на мене који је започео лист Данас, а наставио лист Блиц. Не знам шта ће се даље дешавати, али ја сам од оних људи који ће се бранити и борити. Да би се уџбеник укинуо, мора да постоји процедура, исто као што постоји процедура да се он одобри. То значи да неко мора да напише образложен предлог Министарству просвете и да каже шта ту не ваља. Ја мислим да је мој уџбеник један од бољих уџбеника и зато што је добар зато га сорошовска историографија и напада. Ово је напад сорошовске историографије - каже Љушић за наш портал.