СРАМНО ПОНАШАЊЕ! На железничкој станици Нови Београд поново пресечени каблови
У суботу, 12. октобра у 22.40 сати, непозната лица пресекла су и оштетила каблове у железничкој станици Нови Београд, на брзој прузи Београд – Нови Сад.
Због овог оштећења каблова возови између железничких станица Нови Београд и Земун саобраћаће смањеном брзином, док квар на железничкој инфраструктури не буде саниран. Возови ће морати да саобраћају смањеном брзином, јер је оштећење каблова проузроковало проблеме у функционисању укупно осам скретница на овом делу пруге.
Стручне службе Инфраструктуре железнице Србије су на терену, како би оштећени каблови у станици Нови Београд били поправљени и пруга поново оспособљена за редован саобраћај возова.
Каблови су пресечени на крају перонског дела у станици и очигледна је била намера починилаца или да исеку и украду каблове или да њиховим оштећењем поново изазову кашњење возова на брзој прузи између Београда и Новог Сада.
Ово се догодило само неколико дана након што је Инфраструктура железнице Србије успела да санира последице крађе каблова на брзој прузи код Старе Пазове.
вакве крађе и оштећења железничке инфраструктуре, посебно на брзој прузи, представљају угрожавање јавне сигурности, и директно могу да угрозе безбедност саобраћаја возова, а на тај начин и људске животе.
Железничка станица Нови Београд покривена је видео надзором, случај ће бити пријављен МУП-у и верујемо да ће починиоци овог вандалског дела бити у најкраћем року откривени, приведени правди и адекватно кажњени. Такође, позивамо и грађане да обавесте државне органе уколико током ноћи примете било каква сумњива кретања у близини пруге, како би се оваква криминална дела спречила.
Инфраструктура железнице Србије упозорава и апелује да се не краде и не уништава железничка инфраструктура и имовина, јер се на тај начин, осим материјалних штета, угрожава функционисање и безбедност саобраћаја возова, што може довести до људских жртава.
Државна Србија уложила је неколико милијарди евра у модернизацију српских железница, први смо у региону изградили брзу пругу за 200 км/сат између Београда и Новог Сада и завршавамо ускоро деоницу до Суботице, како бисмо грађанима пружили виши квалитет живота, бољи стандард, комфорно и брзо путовање возовима. Брза пруга је у протекле две и по године доказала квалитет, ефикасност и брзину, у складу са потребама и интересима грађана Србије, а преко 8,9 милиона путника путовало је возовима између Београда и Новог Сада. Железница у Србији враћа углед и поверење путника.
У таквој ситуацији, оштећења и крађе железничке инфраструктуре, посебно када је реч о брзој прузи, усмерени су зато не само против активности да наша железница буде брза, савремена и модерна по европским стандардима, већ и против Србије и свих грађана наше земље.