Весић: Наводи о проблемима у изградњи брзе пруге су манипулације, ради се брже од планираног и има све потребне сертификате ЕУ
Физичка реализација свих радова је преко 60 одсто, у сваком тренутку 500 јединица механизације налази се на траси
Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић истакао је данас да су поједини медијски наводи о проблемима на изградњи брзе пруге Београд – Будимпешта – манипулације, истичући да се пројекат у Србији, на деоници Нови Сад – Суботица одвија и брже од планиране динамике, па никаквих кашњења неће бити, као и да нису тачне информације да пруга нема европске безбедносне сертификате.
Министар Вучевић на 7. Сабору у Добоју: Нека живи српски народ где год се налазио обожен и сложан! (ФОТО)
Амбасадор Азербејџана посетио Велику Плану и манастир Копорин: Председници Вучић и Алијев ударили чврсте темеље сарадње
ВУЧИЋ ОТКРИО КОЛИКО ЈОШ ИМА ДО ИЗБОРА, ПА ПОРУЧИО ОПОЗИЦИЈИ: Спремите се!
- Текст који су објавили поједини тајкунски медији о наводним проблемима на изградњи брзе пруге Београд-Будимпешта, је пример новинарског бешчашћа, манипулације и скривања информација, те довођења грађана у заблуду - рекао је Весић.
Навео је да су медији пренели текст са једног мађарског сајта који се односио на изградњу пруге кроз Мађарску и у којем ниједном речју није поменута пруга кроз Србију.
- Текст је, међутим, пренет тако да ниједном речју није споменуто да се то односи на Мађарску, већ онај ко чита може да мисли да се све што пише односи на изградњу пруге кроз Србије - навео је министар.
Као другу манипулацију, навео је да се нигде не спомиње и то да је његов мађарски колега, министар Јанош Лазар демантовао такве наводе као нетачне и злонамерне.
- Што се тиче Србије, ми не само да градимо брзу пругу на време, већ и пре рока, јер је било планирано да пруга буде завршена до средине 2025. године, а завршићемо је до краја 2024. године. До краја наредне године завршићемо изградњу 108 километара од Новог Сада до Суботице, и уз три до шест месеци за тестирање возва, које смо већ наручили, већ до средине 2025. моћи ћемо да користимо брзу пругу до Суботице, а када буде завршена кроз Мађарску, и до Будимпеште - нагласио је Весић.
Он је истакао и да је физичка реализација свих радова преко 60 одсто, да се у сваком тренутку 500 јединица механизације налази на траси, док је у овом trenuttku 1.800 људи на траси.
Навео је и да је само постављање шина завшрено на више од 20 одсто пруге од Новог Сада до Суботице.
- Посебно је бешчашће написати да пруга Беогад – Нови Сад нема европске сертификате. То је лаж - рекао је Весић и позвао све новинаре да сами дођу и увере се у супротно.
Весић је рекао и да је сертификацију комплетне пруге Београда – Нови Сад урадила ћерка фирма немачких железница. Такође, овлашћено сертификационо тело из Холандије, "Рицардо Цертифицатион", издало је сертификат чиме је потврдило да сва уграђена опрема задовољава техничке спецификације интероперабилности (ТСИ) за ЕТЦЛ Л2.
Иста процедура се, напомиње Весић, спроводи и на деоници Нови Сад – Суботица и нова деоница имаће све европске сертификате као и она од Београда до Новог Сада која је изграђена и у функцији је.
- Објављивање оваквих текстова заснованих на лажим информацијама, без навођења да се текст не односи на Србију је ширење лажних вести”, рекао је Весић. Додао је да су они тајкунски медији који су ово урадили могли да једноставно питају министарство или српску железницу да ли је све што су написали тачно и да добију одговор. “Нису питали. Њихове лажу да брза пруга не испуњава европске стандарде показују да су део политичке кампање. То је ружан покушај да се сви напори да се земља развија, изгради брзе пруге и путеве дезавуишу, па и зауставе, директним радом против своје земље - рекао је Весић и још једном позвао све новинаре да се сами увере како напредују радови, а они, поновио је - напредују одлично.