Весић: Одговорне за трагедију у Новом Саду тражити међу инвеститорима и пројектантима
Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре у оставци Горан Весић изјавио је вечерас да одговорне за трагедију у Новом Саду треба тражити међу инвеститорима и пројектантима, али и онима који су изводили радове и вршили надзор на реконструкцији железничке станице у том граду.
Весић наводи да према Закону о планирању и изградњи надлежни за издавање грађевинских дозвола не улазе у техничку спецификацију, већ проверавају да ли су испуњени сви услови, односно да ли је испоштован закон.
- То је урадило министарство и с те стране нико од мојих претходника ни на који начин није могао да буде укључен у пројектовање и извођење радова, јер то је посао инвеститора. У мом мандату је издат само један документ - коначни пројекат за извођење радова, који чак ни не одобрава министарство и одобрен је компелетан пројекат, што такође није у надлежности министарства - објаснио је Весић у разговору за Јуроњуз.
На питање ко је одговоран за избор компанија које су радиле на пројекту, Весић наводи конзорцијум кинеских компанија - China Railway Интернатионал Company и China Communications Цонструцтион Company.
- Оне су према уговору из 2017. године извођачи радова, инвеститор је Инфраструкутра железнице Србије, а финансијер је ресорно министарство. Према том уговору, они бирају подизвођаче - рекао је Весић. Конзорцијум кинсеких компанија изабран је 2017. на основу међудржавног уговора, а Весић истиче да је China Railway Интернатионал Company светски лидер у изградњи железничке инфраструктуре. Како додаје, ''пројектант никада не може предвидети све, поготову када су у питању стари објекти''.
- Када извођач, радећи на терену, види да је ситуација другачија него што је у пројекту, он има обавезу да заустави радове и обавести надзор, а онда надзор мора да позове пројектанта да се уради додатни пројекат - казао је Весић.
Весић истиче да Србија недовољно одржава јавне објекте, али да је посао Инфрастуркутре железнице Србије био да нагледа рад Железничке станице у Новом Саду још од 1964. када је она изграђена.
Новосадска железничка станица је, према његовим речима, тренутно затворена, а у току је провера комплетне статике целог објекта.
Због урушавања надстрешнице на Железничкој станици у Новом Саду 1. новембра погинуло је 14 особа, а тешко повређено још три.
Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић поднео је у уторак оставку на ту функцију.
Танјуг