ЈОШ 100 МЕТАРА ДО ПРОБИЈАЊА ТУНЕЛА МУЊИНО БРДО! Весић: Деоница од Паковраћа до Пожеге биће завршена до краја године
Изградња деонице ауто-пута од Паковраћа до Пожеге напредује предвиђеном динамиком.
Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић обишао је данас радове на изградњи тунела Лаз на деоници аутопута Прељина - Пожега, чија би једна цев требало да буде пробијена око 10.марта, а друга око 25.априла.
Весић је истакао да је изградња деонице Паковраћа - Пожега једна од најзначајнијих у Србији, јер се завршетком аутопута до Пожеге отвара могућност да се настави са изградњом два аутопута - ка Котроману и Републици Српској, и ка Дугој Пољани, односно Црној Гори.
Тиме ће се завршити изградња аутопутева у овом делу Србије, који ће бити у потпуности саобраћајно повезан, нагласио је Весић.
Министар је истакао да је у тунелу Лаз, који ће бити дуг 2,8 километара, остало да се пробије свега 100 метара, на првој цеви.
“Очекујемо да лева цев буде пробијена до 10. марта, а друга око 25. априла", рекао је Весић након разговора са радницима у самом тунелу.
Министар је указао да је други тунел на траси, Муњино брдо, веома захтеван, да кинески партнери на напорно раде и на његовој изградњи.
“Очекујемо да заврше пробијање до краја године, како би покушали да испуне оно што смо се договорили, да се до краја године заврши ова деоница аутопута", рекао је Весић.
Додао је да је извођач радова, кинеска компанија CCCC, повећала број радника, да треба да их стигне јоś око 130, а да ће их укупно бити више од 1.500 када почне летња сезона, како би ова захтевна деоница била завршена.
Колико је она траса значајна, најбоље знају мештани, али и сви који путују на Златибор или према Црној Гори, јер је већ сада аутопут "Милош Велики" растеретио саобраћај на путевима у том крају.
"Саобраћајно повезивање не значи да су само људи ближи једни другима, већ и да ту долазе нове инвестиције, отварају радна места, да су веће плате, да се развија туризам", напоменуо је министар Весић.
Подсетио је да је у току и пројекат интегралног развоја Овчарско-кабларске клисуре, која подразумева улагања у Овчар бању, као и изградњу видиковца на Каблару, додајући да је све то могуће захваљујући аутопуту, који је учинио да тај крај постане доступнији и туристички атрактивнији.
Захвалио је свима који раде на изградњи деонице аутопута, како би била завршена у договореном року.
"Имамо редовне састанке, анализирамо ситуацију, реагујемо на терену, јер желимо да решимо све проблеме који се неминовно јављају на овако великом пројекту, који ће бити завршен и повезаће Србију са Црном Гором и БиХ", рекао је Весић.
Менаџер пројекта Шоу Jicheng рекао је да је почаствован што ради у Србији, и управо на пројекту аутопута Прељина - Пожега, који је, каже, у овој последњој фази веома изазован, али и навео да ће се са свим тим изазовима изборити.
Захвалио је министру Весићу и свима који су укључени у пројекат.
"Тунел Лаз је најдужи на траси, а тунел Муњино брдо је веома изазован, али ћемо у складу са захтевом државе, ангажовати сва средства и ресурсе како бисмо завршили све по договору", рекао је Шоу.
Завршетак комплетне деонице Паковраћа - Пожега, дуге 19,6 километара, је децембар ове године.
Цела деоница Прељина - Пожега дуга је 30,9 километара, а вредност радова је 523,5 милиона долара.
Тунел Лаз биће дугачак 2.850 метара, а тунел Муњино брдо 2.740 метара.