ВУЧИЋ ДАНАС ОБИЛАЗИ РАДОВЕ НА ТУНЕЛУ "ИРИШКИ ВЕНАЦ": Један од највећих инфраструкторних подухвата у Србији тренутно
Председник Србије Александар Вучић обићи ће данас радове на излазном порталу тунела "Иришки венац" у оквиру пројекта Нови Сад - Рума (Фрушкогорски коридор), саопштила је Служба за сарадњу са медијима председника Републике.
Тунел Иришки венац спојиће Нови Сад и Руму и уједно ће бити најдужи тунел у Србији од 3,5 километра.
Изградња тунела почела је 1. маја 2021.године, а према идејном пројекту који је урадио Институт за путеве 2016, планирана је ширина коловоза од осам метара са две саобраћајне траке по смеру.
Деонице тунела
Брза саобраћајница Нови Сад - Рума "Фрушкогорски коридор", дужине 44,41 километара, састоји из се од четири деонице.
"Деоницу 1" чини петља "Петроварадин Исток - Парагово" са планираном трасом државног пута ИИА реда, број 100, од Жежељевог моста до петље "Петроварадин Исток", укупне дужине 14,01 километара.
"Деоница 2" од Парагова до почетка обилазнице око Руме укупне је дужине 16,48 километара.
"Деоницу 3" чини петља Нови Сад Југ петља Петроварадин Исток", укупне дужине 3,40 километара, док је "Деоница 4" обилазница око Руме, укупне дужине 10,52 километара.
На деоници брзе саобраћајнице предвиђена је изградња 46 већих грађевинских путних објеката, од тога 44 моста и подвожњака, међу којима је и мост преко Дунава дужине око 1.7 километара, као и тунели Ширине (дужине 350 метара) и Иришки венац (дужине 3.5 километара).
Раскрснице, укрштаји, потпорни зидови и зидови за заштиту од буке
Поред тога, планирана је изградња 15 денивелисаних раскрсница и укрштаја, као и великог броја потпорних зидова и зидова за заштиту од буке.
Саобраћајница на овој деоници се гради за рачунску брзину од 100 километара на час, са ширином од укупно 22 метара.
Тунел Иришки венац ("Деоница 2") је дужине око 3.5 километара, састоји се од две тунелске цеви и биће бити најдужи тунел у Србији.
Интензивно се изводе радови на ископу обе тунелске цеви и од улазног и од излазног портала.
До сада је укупно ископано 4.122,3 метара, у обе тунелске цеви, односно 58,83 одсто.
Радови у тунелу се одвијају без прекида, 24 сата дневно, са уиграним тимовима у дневним и ноћним сменама, са укупно око 230 ангажованих радника и око 50 јединица механизације и опреме, а само у ноћној смени ангажовано је око 95 радника.
Који су радови тренутно у току
Када је реч о изградњи трасе, тренутно су у току радови на изградњи насипа (до сада је у конструкцију насипа уграђено 385.600 кубних метара материјала), као и радови на мостовима и потпорним зидовима.
Упоредо с тим, изводе се радови и на мосту преко Дунава ("Деоница 3") укупне дужине око 1.7 километара.
У току су радови на изградњи свих елемената мостовске конструкције објекта главног моста и прилазних мостовских конструкција.
Колико је радника ангажовано
На целом пројекту укупно је ангажовано 804 радника, инжењера и осталог особља и 248 јединица механизације и опреме.
Предметна траса се на почетку везује на постојећи ауто-пут Е-75 "Београд - Нови Сад - Суботица", а на крају на новоизграђени ауто-пут "Рума Шабац" и будуће брзе саобраћајнице "Шабац - Лозница" и "Слепчевић - Бадовинци".
Траса тако повезује Војводину са западним и северозападним делом Србије, односно повезује веома важне административне и регионалне центре као што су Нови Сад, Рума, Шабац, Лозница, а такође представља и посредну везу Србије са Босном и Херцеговином, Хрватском и Румунијом.
Поред бољег повезивања са непосредним и ширим међународним окружењем, најзначајнији интрарегионални ефекти реализације Фрушкогорског коридора огледају се у побољшању регионалне позиције у домену приступачности, у саобраћајном растерећењу урбаних подручја (обилазница око Новог Сада, Ирига и Руме) као и уклањању транзита са подручја Националног парка "Фрушка гора" (изградњом тунела).
Извођач радова је кинеска компанија China Роад анд Бридге Цорпоратион.