Битка за ПОЛА МИЛИОНА неодлучних гласова: Како и када се бирачи одлучују да ли ће и ЗА КОГА гласати
У Србији има укупно 6,8 милиона уписаних бирача.
Датум избора је известан, а то како ће ко проћи 26. априла, као и колико ће грађана изаћи на биралишта, зависиће умногоме од око пола милиона неодлучних грађана. Оних који ће одлуку о томе да ли ће изаћи на изборе и ако изађу за кога ће гласати донети у последњој недељи кампање.
Вукадиновић и бивши Бошков посланик заједно излазе на изборе: Оснивају покрет, а ни име нису смислили
ПОТПУНИ РАСПАД ДЕМОКРАТА! КЕНА: Мене је срамота онога што Лутовац говори!
Остојић поднео тужбу против Зеленовића: Градоначелник Шапца изнео неистине о њему
Тај податак изнео је Срђан Богосављевић из Ипсоса говорећи о томе колико је изборна кампања важна, али и напомињући да је најважније искористити кључну последњу недељу кампање.
- Грађане после сваких избора питамо шта сте и како сте одлучивали. Око десет одсто људи се у последњих недељу дана одлучује да не изађе на изборе, од чега две трећине се последњих дана одлучи да не изађе на биралишта. И имате и податак да око 500.000 људи одлучи о томе да ли ће изаћи на изборе у последњих пар дана, од тога 220.000 буквално последњег дана. Ту је и око 700.000 људи који су гласали, али су изашли са биралишта са ставом "па могао сам и неког другог да заокружим". Јер, постоји велики број људи који не седе са оловком и подвлаче шта је ко рекао, већ размишљају о себи и како да преживе - напомиње Богосављевић.
У Србији има укупно 6,8 милиона уписаних бирача, а процењује се да око 4,8 милиона њих живе у нашој земљи. Зато је пола милиона бирача важна бројка, на шта указује и извршни директор Цесида Бојан Клачар. Штавише, каже да је тих пола милиона "јако важна циљна група".
- То су људу који доносе одлуку у зауставном времену кампање, који немају чврсту страначку идентификацију и одлучују сагледавајући оно што се дешава у финишу кампање. То значи да на њих може да утиче све што се дешава последњих дана. Било да се ради о дебати, било о медијским извештајима, неким истраживањима јавног мњења... И важни су оним странкама које немају чврсто бирачко тело. Просто, већа је лојалност бирача владајућим странкама. Опозициони бирачи имају меку подршку, склонији су променама мишљењама и томе да мењају мишљење за коју ће странку гласати. Тих пола милиона је скоро најважнији сегмент у кампањама - напомиње Клачар.
Он додаје и да су неодлучни бирачи битни странкама које су се одлучиле да не изађу на изборе, али су ипак више оним странкама које ће изаћи на изборе.
- Онима са сигурним бирачима кампања служи да учврсте одлуку, а до бирача који су против не можеш доћи у кампањи. Ових пола милиона су објективно најважнији онима које ће изаћи на изборе - закључује Клачар.
- 6,8 милиона бирача је уписано
- 4,8 милиона уписаних живи у Србији
- 700.000 гласача није сигурно у свој глас после избора
- 500.000 гласача у последњој недељи одлучи о изласку и гласању
- 220.000 гласача ту одлуку донесе дан пре избора или на дан избора
Профил неодлучног бирача
- Десетак одсто је више жена него мушкараца
- Махом су од 30 до 39 и од 60 до 69 година
- Преовлађују грађани са четворогодишњим образовањем и вишом школом или факултетом
- Више од половине неодлучних су традиционалисти
- Мало мање од половине њих нису религиозни
- Највећи број њих нису конформисти
- Највећи број њих је неодлучан када је у питању однос према демократији
Број изашлих на биралишта у процентима
- 2000. године - 57,72
- 2003. године - 58,75
- 2007. године - 60,61
- 2008. године - 61,35
- 2012. године - 57,77
- 2014. године - 53,09
- 2016. године - 56,07
ЗЕЛЕНА СТРАНКА ИЗЛАЗИ НА ИЗБОРЕ: Мотиви су загађење и брига за животну средину
"Битно да победи Вучићева политика, а ко ће бити министар није важно" Вулин открио шта очекује на изборима
ЗА КРАЉЕВИНУ СРБИЈУ: Одржана седница Главног одбора ПОКС
САОПШТЕЊЕ ЗА ЈАВНОСТ ГРАДСКОГ ОДБОРА СРПСКЕ НАПРЕДНЕ СТРАНКЕ У ВАЉЕВУ
Србија 21 излази на изборе, зна како се мења власт