ВЕЛИКИ НЕМАЧКО-ФРАНЦУСКИ ПРОЈЕКАТ ОСУЂЕН НА ПРОПАСТ: Коштао је право богатство, а завршиће као старо гвожђе
Нови авион је добио пуно негативних оцена
Пројекат немачко-француског ловца ФЦАС, чије је полетање планирано за 2040. годину, могао би да застари и пре него што сиђе са производних трака. Развој борбеног авиона коштаће државе укључене у пројекат око 100 милијарди евра.
(ВИДЕО) НАТО И РЕГИОН НА НОГАМА! Србија НИКАД ЈАЧА - разматра се куповина још војне технике и ПВО средстава из Русије
ПРОНАЂИ И УНИШТИ! Руски Сухоји разнели непријатељски аеродром, показали апсолутну доминацију (ВИДЕО)
ДРОН ЗБОГ КОГА СЕ НАТО ПРЕЗНОЈАВА: Амери нахвалили "Охотника", открили због чега је тако убојит
Експерти Бундесвера наводе да низ технологија важних за тај пројекат неће бити завршен на време, и додају да нови авион-ловац више одговара интересима француске индустрије, него Немачкој, којој ће бити тешко да развија своју технологију у склопу пројекта, пише немачки "Шпигл".
Немачка канцеларка Ангела Меркел и француски председник Емануел Макрон одржали су онлајн састанак у петак, на ком су разговарали и о пројекту новог борбеног авиона.
Обоје су закључили да су преговори о авиону били тешко, али да су проблеми превазиђени.
У пројекту развоја авиона ловца ФЦАС поред Немачке и Француске, учествује и Шпанија. Планирано је да замени немачки "еурофајтер" и француски "рафал".
Међутим, нови авион је у редовима Бундесвера већ добио негативне оцене, наводи "Шпигл". По мишљењу експерата, немачка страна запоставила је сопствене интересе у корист француских. Стручњаци тврде да ће резултат тога бити ловац чија технологија неће бити у складу са временом када ће се појавити.
"Шпигл" наводи да су поједине структуре Бундесвера написале извештај на 22 стране о договору за развој новог ловца. У том извештају говори се да је нужно преиспитати техничке аспекте договора. Извештај указује и на ризик од тога да најважнија технологија неће бити развијена на време или у неопходном обиму.
Стручњаци објашњавају и да је за прво испитивање модела новог авиона кориштен мотор француског "рафала", иако је мотор "еурофајтера", који је развила немачка компанија МТУ, снажнији. На тај начин, како тврде, пројекат више одговара француским интересима, јер ће омогућити њиховој индустрији да се развија, док то неће бити случај са немачком индустријом.
У немачком Министарству одбране наводе да је тај извештај занемарио политичку важност договора о развоју новог авиона, иако и сами признају ризике и проблеме у вези са тим пројектом, наводи "Шпигл".
Више вести о домаћем и страном наоружању, прочитајте ОВДЕ.