Покретне тврђаве Војске Србије - возила МРАП 6x6 М20 и ОТ 4x4 су спас за пешадијске снаге у најтежим условима борби (ФОТО/ВИДЕО)
Одликује их изузетна покретљивост по најтежим теренским условима
Током модерне историје ратовања војске су тежиле да се што боље заштите и транспортују своје трупе у неприступачна подручја одакле је дејствовао непријатељ. Први случај коришћења покретног оклопног возила је била употреба тенка током Првог светског рата у биткама које су вођене на западном фронту између Немачке, с једне и Француске и Велике Британије са друге стране.
МУЊЕВИТА АКЦИЈА РУСКИХ ОБАВЕШТАЈАЦА! Извршили изненадни напад из заседе, похватали шпијуне! (ВИДЕО)
ТУРСКА И САД НАПРАВИЛЕ ДОГОВОР: Чавушоглу открио како ће се решавати СПОР настао због куповине руског С-400 (ВИДЕО)
РУСКИ ХЕЛИКОПТЕРИ САТРЛИ НЕПРИЈАТЕЉА: Бацали бомбе у таласима, експлозије парале небо (ВИДЕО)
Подсетимо, тенк је први пут употребљен од стране Британаца током битке на реци Соми 15. септембра 1916. године, да би 24. априла 1918. године била вођена прва тенковска битка у историји када су једни на друге запуцали немачки тенкови А7В и британски Марк-ови ИВ. Ни Французи нису каскали већ су имали и свој тенк Рено ФТ-17.
Ове грдосије су биле застрашујућег изгледа и несвакидашње за то време, али су пружала за те ратне услове снажну ватрену подршку пешадији која је у рововским условима ратовања била лако топовско месо и где је у једном дану митраљезима и употребом хлора могло да погине и по неколико хиљада војника у покушају пробоја фронта. Међутим, историјат ратовања тенковима је посебна и веома дубока тема, а наша намера је да читаоцима предочимо каквим оклопним возилима поред тенкова располаже Војска Србије.
Различита оклопна возила Војске Србије су редовно присутна на сајмовима наоружања и војне опреме који се сваке године одржавају у Београду, па је тако било и ове године. Портал SrbijaDanas.com ће у наредном периоду читаоцима представити читав спектар наоружања наших снага у које спадају и те како и оклопна војна возила. За почетак, упознајте два веома функционална и у борбеним условима доказана оклопна војна возила као што су: ОТ 4x4 - наоружани и МРАП 6x6 М20. Реч је о неизоставним возилима широке функционалности која су од великог значаја за пешадијске и специјалне снаге Војске Србије. Почнимо редом:
ОТ 4X4 – наоружани
ОТ 4x4 - наоружани је врста оклопног војног транспортера са противминском заштитом, намењен је посебно за безбедан превоз 10 војника по свим типовима земљишта и у свим временским и тактичким условима. Наоружан је стабилисаним ДУБС-ом од 12,7 mm и поседује шест бочних пушкарница за дејство стрељачким наоружањем из возила. Возило је попут покретне тврђаве и посебно је добро током борби на отвореном терену у равницама и брдским подручјима јер пружа добру заштиту пешадијским снагама, док ДУБС даје потпору са крова возила.
Техничке карактеристике - возило је наоружано ДУБС-ом од 12,7 mm; pokreće га motor Cummins ИСБ 6.7 ЕУ3, снаге 210 kW (285 КС), мењач возила је Allison 3000, седмостепени (6 1), аутоматски; Погон возила је стални 4x4, има и могућност блокаде сва три диференцијала; маса транспортера је 13,5 тона, док му је носивост 1,5 тона. Возило поседује балистичку заштиту од пројектила 12,7 mm, док предњи део возила поседује заштиту од пројектила 20 mm. Душина возила је 6,7 м, ширина 2,6 м, а висина 2,5 м. Возило постиже максималну брзину од 110 км/сат и има клиренс од 360 mm.
ОТ се добро показао на брдовитом терену па је тако његов максимални успон 60%, максимални бочни нагиб 45%, док има водени газ од 1,5 м. Аутономија вожње износи 1.100 км. Поседује снажне пнеуматике 365/85 Р 20. Возило је идеално за анти-терористичке операције и брз транспорт војно-полицијских снага у непријатељском окружењу са могућношћу отварања ватре и пушкарницама одакле војници могу да дејствују по непријатељској живој сили.
Оклопно возило МРАП 6x6 М20
Основна намена оклопног возила МРАП је да омогући заштићену мобилност војника пешадије и безбедно превожење у различитим ситуацијама током дејстава, мултинационалних операција, као и на теренима високог ризика. Возна основа је базирана на аутомобилу ФАП 2228, чиме се постиже унификација резервних делова и обезбеђује висока проходност и покретљивост.
Техничке карактеристике - возило је наоружано турелом од 12,7 mm, има отворе на бочним странама и на кровној плочи, користи ДУБС 7,62/40 mm или 12,7 mm. Може да превезе до 12 припадника војске по формули (3 9). Дужина возила је 7,21 м, ширина је 2,62 м, висина до крова износи 2,47 м, док висина са турелом од 12,7 mm износи 3 м. Укупна борбена маса оклопног возила је 22 тоне.
Возило може да се креће са максималним уздужним нагибом од 60 степени, максималним бочним нагибом од 35 степени. Предњи и задњи прилазни угао износи 37, односно 62 степена. Аутономија возила на путу износи око 700 км, док аутономија ван пута износи око 500 км. Дубина газа овог оклопног возила и транспортера износи 1 метар.
МРАП поседује и основну балистичку заштиту по СТАНГ 4569: 3, затим основни ниво противминске заштите по СТАНГ 4569: 3а и 3б. Возило на кровној плочи поседује турелу од 12,7 mm, отворе на бочним странама за дејство на возила и пешадију непријатеља и десантне отворе на кровној плочи. На месту туреле може бити постављен ДУБС 7,62/40 mm или 12,7 mm.
Вести о домаћем и страном наоружању можете прочитати ОВДЕ.