РАДУЛОВИЋ ПОСЛАО СНАЖНУ ПОРУКУ АБАЗОВИЋУ: Његове речи дуго ће се препричавати!
Питање професионалног тужилаштва не решава се испијањам кафе са специјалним тужиоцем Миливојем Катнићем, већ његовом сменом и тражењем одговорности, оценио је председник клуба посланика Покрета за промене Бранко Радуловић.
Он је рекао да без пуне демонтаже система, транзиције од аутократије ка консолидованој демократији и ревизије комунистичког и ДПС тоталитаризма нема изградње моралне, европске и економски просперитетне Црне Горе.
КРИВОКАПИЋ ОКРЕНУО ЛЕЂА СРБИЈИ: Подржао протеривање Божовића, брани одлуку Миловог режима!
БИВШИ АГЕНТ ЦИА ОТКРИО ВЕЛИКУ ПОДВАЛУ МИЛОВОГ РЕЖИМА: Хитно се огласили Мандић и Кнежевић (ВИДЕО)
ВЕЛИКЕ ПРОМЕНЕ У ЦРНОЈ ГОРИ! Пада још једна Милова одлука против Срба, Кривокапић УКИДА ЗАБРАНУ
- Нема правне државе и истинске борбе против корупције и организованог криминала, нити истинског помирења. Питање професионалног тужилаштва не решава се испијањам кафе са Катнићем, као што то ради (Дритан) Абазовић, већ сменом њега и његове дружине и тражењем одговорности - рекао је Радуловић.
Шта је циљ платформе "Оптимална изградња слободне, просперитетне и европске Црне Горе" коју сте доставили Скупштини?
Нас петнаестак, угледних универзитетских професора и стручњака из Покрета за промене, сматрали смо да када је у питању будућност Црне Горе, не треба ћутати и по црногорском обичају "пост фестум" бити паметан, већ ићи у сусрет изазовима и показати компетентност и моралну одговорност. На крајње студиозан начин понудили смо више од 300 решења, која се међусобно прожимају и сублимирају, водећи ка општем бољитку. Реализација захтева знање, напоран и тимски рад интелектуалне елите, али и целог друштва, уз пуну подршку међународне заједнице. У супротном Црна Гора ће остати заробљена у својим моралним, материјалним и интеграционим лимитима, подељена по свим шавовима, "живећи живот неких прошлих векова".
Да ли је платформа реакција на експозе премијера Здравка Кривокапића и састав Владе?
Платформа има другачију мисију. Примарно, да понуди свеобухватну визију будућности Црне Горе, без селективне правде и изузећа појединих решења, да буде основа опште дебате, да понуди мапу пута и приоритетне активности, одбаци лажну синтагму „бити бољи и поштенији од режима“, већ промовише визију како бити најбољи и Скупштину као чвориште политичког и јавног живота.
Ова платформа је репер у односу на који ћемо мерити учинак нове Владе. Зато очекујем озбиљан приступ чланова Владе овом документу. Нема места сујетама, свима нама треба да је Црна Гора на првом месту, без обзира на апсурдност модела настанка нове Владе. Имамо интензивне разговаре са министрима и њиховим тимовима око програма рада Владе. Ако ово не да ефекте, довешће се у питање подршка Влади и захтеваћемо реконструкцију.
Плаформа има 12 резолуција, од чега се прве три односе на демонтажу тоталитарног система, ревизију прошлости и транзициону правду... Да ли то треба да буду приоритети нове Владе?
Приоритети су потпуна трансформација безбедносних служби, раскринкавање мреже за компромитацију политичких противника, преиспитивање порекла имовине, успостављање парламентарне контроле, обелодањивање тајних досијеа и стављање на "стуб срама" доушника. Неоходно је реформисати Управу полиције, вратити је Министарству унутрашњих послова, расформирати Противтерористичку и Посебну јединицу полиције, суспендовати и процесуирати старешине и полицајце који су се бавили криминалом и кршили људска права и утврдити порекло њихове имовине. Треба расформирати и Специјално полицијско одељење и основати Биро за сузбијања корупције и организованог криминала сходно најбољим праксама.
Треба нам темељна реформа правосуђа, нови модели избора и пуна контрола. Слободни избори, "отворене листе", директна демократија, контролна улога Скупштине, транспарентност и јавност рада, професионални медији, јак цивилни сектор, независне институције, уставно родољубље, темељ су консолидоване демократије.
Мора се спровести кривична правда за ратне злочине, депортацију и кршења људских права, затим политичка правда, кроз институт лустрације, такође, компензациона правда у циљу превазилажења почињене неправде, кроз сатисфакцију према жртвама и њиховим породицама, те ресторативна правда, којом би се исправила историјска неправда према жртвама тоталитаризма. Неопходно је раскинути уговоре и закупе који су сачињени на противзаконит и криминоген начин на штету државе и преиспитати основаност забране даљег рада ДПС-а.
Очекујете ли да ће Скупштина у тим процесима одиграти главну улогу?
За нека решења довољне су уредбе Владе, друга траже усвајање закона, за нека нам је довољна проста или апсолутна већина, а нека захтивевају квалификовану 2/3 или 3/5 већину, па чак и измену Устава. Скупштина је већ ушла у реализацију решења која су у њеној надлежности.
Имате ли решења за економске, социјалне и секторске политике?
Резолуције Нова економска и социјална политика, Реиндустријализација и дигитализација, Зелена енергија, Модеран саобраћајни систем, Одрживи туризам и Самодовољност у храни нуде приоритетне активности, решења, акционе планове за њихово спровођење, формирање нових институција и усвајање стратешких докумената.
Међутим, крајње смо забринути после неких одлука, изјава и одсуства хитне реакције у појединим политикама.
Изостала је ургентна активност за спашавање зимске туристичке сезоне и припрема туристичке 2021. године. Све државе увелико раде на томе. Посебно забрињавају ставови око наставка разговара за давање аеродрома под концесије. То показује заточеност у погрешној иделогији, непознавање кретања и трендова и немогућност сагледавања последица. Најбоље да министри експерти пођу до аеродрома Дубровник, Загреб и даље до Француске, да би нешто научили. Погрешна одлука их може коштати фотеље.
Начин емисије државних обвезница од 750 милиона евра и немуште и контрадикторне изјаве, сигурно ће бити предмет преиспитивања одговорности, а воде ка лошијем позиционирању у преговорима око могућег отписа, смањења камата или мораторијум на укупни дуг.
У резолуцији о образовању, науци и развоју међу мјерама које предлажете да би знање добило на значају, инсистирате на оснивању Института за развој Црне Горе. Шта је циљ Института?
Већ сам разговарао са мандатаром, министрима и њиховим сарадницима и та идеја је наишла на одушевљење. Простор имамо, имамо и наше стручњаке и ван и у Црној Гори, морамо се сабрати и заједно доносити стратешке одлуке које ће најмање коштати, а дати најбоље развојне ефекте. Крајње је време да оду у прошлост РЗУП и њихови корумпирани професори и стручњаци.
Шта нуди Резолуција о одрживом здравственом систему?
Интервентне мере и предлог реформе здравственог система. Поразно је да је Црна Гора у 2020. за здравствени систем издвајала из буџета свега 447 евра по становнику, а у региону је то знатно више, а просек ЕУ је 2.900 евра, а у Луксембургу чак изнад 5.000. Како онда очекивати адекватну здравствену заштиту и задовољне здравствене раднике.