МАЛО ЈЕ ФАЛИЛО, НАСТАО БИ ХАОС: За длаку избегнут судар руског Ан-26 и два америчка борбена дрона MQ-9 "Рипер"
Драма на небу изнад Сирије
Руски војно-транспортни авион Ан-26 морао је да избегне две борбене беспилотне летелице Сједињених Држава изнад северне Сирије док је обављао мисију снабдевања, открио је 4. октобра заменик начелника Руског центра за помирење у Сирији генерал-мајор Олег Јегоров.
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2018/08/31/profimedia-0355013019.jpg?itok=7HgwkC1L)
ПРИМИРЈЕ ПРЕСТАЈЕ, ПОСЛАТО УПОЗОРЕЊЕ: "Војска ће бити на страни великог народа у његовој борби за легитимна права"
![](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2021/03/20/profimedia-0023702787.jpg?itok=Efyib-rF)
ОТКРИВЕНА МАСОВНА ГРОБНИЦА У ГАДАФИЈЕВОМ РОДНОМ ГРАДУ: Тела спаљена па закопана, познат налогодавац МОНСТРУОЗНОГ злочина
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2022/10/05/saa.jpg?itok=h7N1cVtp)
АСАД ЛИЧНО ГЛЕДАО - РЕПУБЛИКАНСКА ГАРДА И ЧЕТВРТА ОКЛОПНА КРЕНУЛЕ У НАПАД: Сиријска земља биће слободна! (ВИДЕО)
Командант је рекао новинарима да коалиција предвођена САД наставља да шаље борбене беспилотне летелице са пуним наоружањем да изводе неовлашћене летове у сиријском ваздушном простору.
- У 07:25 по московском времену 3. октобра, авион Ан-26 војно-транспортне авијације Ваздушно-космичких снага Русије, који је обављао лет за снабдевање руских војних јединица, морао је да избегне судар са MQ-9 америчке производње и беспилотне летелице MQ-1 које су пратиле своју руту на северу Сирије - рекао је он.
Јегоров је додао да је инцидент последњи у низу америчких кршења споразума од 20. октобра 2015. о спречавању ваздушних инцидената и обезбеђивању безбедности летова изнад Сирије. Прекршаји САД у сиријском ваздушном простору нису били усмерени само против руских авиона, већ и против иранских, па чак и сиријских авиона.
Године 2020., ирански цивилни авион компаније Махан Аир летео је за главни град Либана, Бејрут, када су га узнемирила два америчка борбена авиона изнад сиријског Дамаска. Борбени авиони су извели непрофесионалне маневре којима су угрозили авион и његове путнике. Након инцидента, "Монитор" је открио да је две године раније, 2018. године, сиријски цивилни авион Cham Wings скоро пао са америчком дроном за надгледање Глобал Hawk изнад Ал-Танфа у близини Дамаска.
Остаје нејасно да ли су ови инциденти били намерно узнемиравање од стране коалиције предвођене САД или једноставно резултат недостатка професионализма. Америчке операције у Сирији, које су наводно имале за циљ да се супротставе ИСИС-у, широко се сматрају незаконитим јер их не одобрава легитимна влада у Дамаску.
Беспилотна letelica MQ-9 Реапер
MQ-9 Рипер је америчка беспилотна летелица коју је развила америчка компанија Џенерал Атомикс. Беспилотна летелица MQ-9 Рипер је намењена како извиђању, тако и борбеним задацима. MQ-9 Рипер поседује опто-електронску опрему, опрему за сателитску комуникацију, а може носити и наоружање на шест подвесних тачака. У реону борбених дејстава може остати тридесет сати. Као и остале беспилотне летелице, MQ-9 Рипер је у ствари даљински управљана летелица.
Беспилотна летелица MQ-9 Рипер је развијена из беспилотне летелице MQ-1 Предатор. Уместо клипно-елисног мотора на Предатору, у прототип Рипера је уграђен турбо-елисни мотор. Распон крила је са 15 метара повећан на 20 метара. Прототип Рипера је у току развоја носио ознаку Предатор-Б. Иако MQ-9 Рипер поседује седам подвесних тачака за наоружање и опрему, централна подвесна тачка се не користи, тако да их је шест у употреби. MQ-9 Рипер може да носи до четири вођене ракете АГМ-114 Хелфајер.
Беспилотну летелицу MQ-9 Рипер користиле су и још увек користе америчке и НАТО снаге у ратовима у Ираку, Авганистану, Либији и Сирији.
Антонов Ан-26
Антонов Ан-26 је транспортни авион, средње носивости. Развијен је у оквиру бироа Антонова, а произведен је у кијевској фабрици авиона у Совјетском Савезу. Овај авион је првенствено осмишљен за војне потребе. НАТО назив му је Цурл.
Ан-26 је двомоторни авион, с могућношћу трансформације у путничку и друге намене. Опремљен је с два турбоелисна мотора Аи-24ВТ, снаге 2x2800 пх и једним допунским турбомлазним мотором Ру-19-А300.
Настао је еволуцијом из Ан-24. Репројектовањем задњег дела трупа, обезбеђен је велики отвор с утоварно-истоварном рампом и пресоризованим (херметизованим) - кабином под притиском - простором за терет. Преко утоварно-истоварне рампе се могу истоварати (десантирати) људи (падобранци) и терет и у току лета.
Произведено је укупно 1.410 авиона овог типа, од којих су још увек неки у оперативној употреби у многим земљама света.
Вести из Сирије, Ирака, Јемена и Либије прочитајте ОВДЕ.