АМЕРИЧКИ НАУЧНИЦИ ФРАПИРАЛИ СВЕТ: Откривен чудан механизам унутар људског ока, изазива привремено СЛЕПИЛО! (ВИДЕО)

05.12.2021. 20:15
Oko
Око / Извор: Shutterstock

Истраживање путем експеримента је спровела група научника са Универзитета у Рочестеру у САД

Научници су открили чудан механизам унутар ока, тзв. "привремено слепило" који ради попут телескопа. Људско око непрестано модификује и преиспитује оно што видимо око себе, кроз веома сложен низ процеса које спроводи овај јединствени кружни орган, који обезбеђује једно од најважнијих људских чула.

ХОРОР У МИРНОМ КРАЈУ! Улицом одзвањали крици: "НЕМА ВИШЕ МОЈИХ БЕБА..." Очајна мајка затекла у стану стравичан призор...

ПОСЛЕДЊЕ УПОЗОРЕЊЕ УКРАЈИНЦИМА: Пређу ли границу Белорусије поново, не пише им се добро - "Оштро ћемо реаговати"

(УЗНЕМИРУЈУЋИ ВИДЕО) НИЈЕ ЗНАО ДА ТРЕНИРА MMA: Насилник напао девојку, она "убила Бога" у њему

Истраживање, које је спровела група научника са Универзитета у Рочестеру у САД, фокусирало се на веома малу и осетљиву област код људи, коју научници називају фовеола, што је мали део мрежњаче који користимо да видимо само ситне детаље.

"Фовеола" изводи механизам сличан "лисици" у камери

Фовеола се налази унутар региона који се зове макула, део жућкастог конуса испуњен фоторецепторима, само око 0,35 mm у пречнику и смештен у центру фовеоле, садржи само конусне ћелије и конусни део Милерових ћелија, који има конусне рецепторе који су дужи, тањи и гушћи од било које друге локације у мрежњачи, што овој области даје могућност да има највећу оштрину вида у оку.

На пример, када тражимо некога у гомили или покушавамо да видимо саобраћајни знак на путу из даљине, то је тачка на коју се ослањамо.

Око улази у привремена "заслепљујућа" стања

Око прави брзе невољне покрете, класификоване као трајни покрети, научници их називају "микросакадама", донекле сличним брзим треморима, а обично се јављају док фиксирамо поглед ка одређеном месту и јављају се код већине животиња које имају систем вида сличан људском оку, као што су пси и мачке.

Нова студија, чији су резултати објављени у научном часопису "ПНАС", показала је да је овај минутни и веома мали покрет за који не осећају сви одговоран за "привремено ометање нашег вида", што изгледа да генерално побољшава вид, а не обрнуто.

Привремено слепило побољшава вид

Ново истраживање показује како ове промене које се дешавају у том региону такође укључују веома кратак период "слепила" када нам је вид аутоматски блокиран.

- Наши резултати показују да се центар вида подвргава драстичним и брзим прилагођавањима сваки пут када преоријентишемо наш вид - а та прилагођавања се дешавају у периоду када око улази у ову привремену фазу "слепила" - каже истраживач.

Шест добровољаца у студији, током практичног експеримента, покушали су да пронађу "буве" које су скакале на "крзно" на екрану рачунара. Добровољци су заправо гледали само тачке на позадини направљеној од природних предмета који опонашају животињско крзно, али су притиснули дугме на контролној табли чим су видели да "буве" скачу.

Научници су користили скенер ока да сниме овај трзај ока код учесника док су гледали у "буве" и приметили да добровољци нису могли да виде дигиталне буве директно пре и после директног окретања очију, па чак и када су гледали директно у њих, све до трептања ока.

- Могуће је да до овог кратког губитка вида дође тако да не видимо да се слика света мења док померамо очи, што значи да око потискује процес перцепције, па је тако наш визуелни систем у стању да успостави стабилну перцепцију - каже истраживач.

Скенирање ока открило је да се вид брзо побољшао у центру ока после ових кратких епизода слепила, а затим наставио да се побољшава у целини после експеримента. Ови мали тренуци слепила настају тако брзо да особа није свесна њиховог појављивања и не схвата све микроскопске промене вида које се дешавају док гледа око себе, пише Спутник Арабиц.

"ПУТИНОВА ЦРНА ЛИСТА" Руски председник има списак земаља које су "опасне" - Међу њима Црна Гора и Северна Македонија