ЦРНЕ КУТИЈЕ ОТКРИЛЕ: Узрок пада авиона преоптерећеност и грешка копилота
Подаци из црних кутија дали дуго очекиван одговор
Узрок пада руског авиона ТУ-154 у Црно море је преоптерећеност и грешка копилота, тврде поједини руски медији позивајући се на изворе из Министарства одбране. Како наводе, узроци су откривени после ишчитавања података из свих црних кутија.
Авион у којем су били припадници руског војног хора, који су летели за Сирију на прославу, пао је због неколико повезаних узрока, тврде руски медији.
Подаци из црних кутија показују да је авион био максимално оптерећен приликом полетања из Сочија, где је слетео на допуну горива. Поред пуних резервоара, и товарни простор био је напуњен до максимума. Како су утврдили стручњаци, у трећем минуту полетања, на висини од око 450 метара, копилот Александар Ровенскиј помешао је команде стајног трапа и закрилца и уместо да увуче стајни трап, померио је закрилца из положаја за полетање. Због тога је авион, који је био веома оптерећен, почео да губи брзину, ушао у превучени лет, изгубио висину при узлетању и пао, тврде руски медији.
- Пилоти Роман Волков и Александар Ровенски у првим секуднама били су збуњени, али су реаговали брзо и покушали све да извуку авион. Међутим, недостајало им је висине и брзине да би могли да спрече трагедију. Прво је у површину мора ударио репни део авиона, а затим десно крило, после чега се авион распао - рекли су извори из руског Министарства одбране.
Први снимак потраге за авионом који се срушио у Црно море (ВИДЕО)
Пилоти који су летели на овом типу авиона потврђују да је то могуће. Кажу да се команде закрилаца и стајног трапа налазе једне уз друге у горњем, десном углу кабине, изнад ветробранског стакла. Команде закрилаца су лево, а команде стајног трапа десно и могуће је да копилот, који седи поред њих и задужен је за њихову контролу, није обратио довољно пажње и да је померио погрешну команду.
Руски медији наводе и да је један од могућих узрока то што посада није прошла обуку за реаговање у критичним ситуацијама.
РУСИЈА У ШОКУ: Пилот направио ГРЕШКУ и срушио авион у ЦРНО МОРЕ?
- У војној пилотској школи, коју су прошли Волков и Ровенски, вероватно нису обучавани за реаговање у критичним ситуацијама на ниским висинама. Да су избегли превучени лет, могли су да извуку авион. Поред тога, велике су шансе да би успели да извуку авион да он није био претоварен. О томе да је авион био претежак говори и то што је прво ударио репним делом у воду - тврде извори руских медија из комисије која је истраживала несрећу.
Авион ТУ-154 руског Министарства одбране срушио се у Црно море одмах после полетања из Сочија, а у њему је погинуло 92 људи.