НЕСТАЛО ЈЕ 239 ЉУДИ, СВИ МИСЛЕ ДА ЈЕ ЗА МАСОВНО УБИСТВО КРИВ САМО ЈЕДАН ЧОВЕК: Мистерија стара десет година започела је са ових ШЕСТ ЗАГОНЕТНИХ РЕЧИ (ВИДЕО)
Постоје теорије које окривљују пилота, а друге копилота.
Експлозивни документи открили су промене направљене у последњем тренутку на лету МХ370 који је нестао на данашњи дан пре десет година, а експерт тврди да докази показују да се капетан намерно срушио и тако извшрио масовно убиство и самоубиство.
ОТКРИВЕНО! НА ОВО ЈЕ ЧИТАВ СВЕТ ЧЕКАО 60 ГОДИНА! Пентагон објавио тајна документа о серији виђења НЛО у Америци
Палестинци чекали хуманитарну помоћ с неба, ПАКЕТИ ПАЛИ НЕКОНТРОЛИСАНО И УБИЛИ НАЈМАЊЕ ПЕТОРО ЉУДИ
ПОЛИЦИЈА ЗАУСТАВИЛА ЛОПОВА КОЈИ ЈЕ УКРАО КАМП ПРИКОЛИЦУ: Шокирали се када су видели ко је седео за воланом
План лета авиона показује да је авиону додато додатних 3.000 кг горива пре полетања, заједно са додатним - непотребним - кисеоником који је испоручен само у кокпит.
Говорећи за "Сан", пилот Боинга 777 Сајмон Харди рекао је да би нови детаљи могли бити доказ да је пилот МХ370 Захарија Ахмеда Шаха планирао нестанак авиона који и даље збуњује стручњаке.
- Невероватна је коинциденција да непосредно пре него што је ова летелица нестала заувек, једна од последњих ствари која је урађена да је последњи инжењерски задатак пре него што је кренуо у лет био допуна кисеоника за посаду који је само за кокпит, а не за кабинско особље - рекао је он.
Авион Боеинг 777 нестао је са радара док је био на путу од главног града Малезије Куала Лумпура до Пекинга 8. марта 2014. Сателитски подаци су показали да је авион скренуо са путање и кренуо изнад јужног Индијског океана, где се верује да се срушио.
Харди је рекао да би недостатак кисеоника у задњем делу авиона онесвестио кабинско особље и путнике, што би му омогућило да спроведе унапред смишљени план без препрека.
Додатно гориво, како је рекао, омогућило би пилоту додатних 30 минута лета, што би му омогућило да сруши авион по дану.
Лет МХ370 Малазија Ерлајнса нестао је убрзо након полетања 8. марта 2014, а 239 људи у авиону никада више нису виђени.
Мултинационални тим извршио је највећу потрагу за авионом у историји ваздухопловства, али није успео да пронађе ниједан траг и операција је обустављена у јануару 2017.
Приватна претрага 2018. од стране америчке компаније за поморску роботику Оцеан Инфинити такође није пронашла ништа. Крхотине за које је потврђено или за које се верује да потичу из авиона МХ370 од тада су однешене дуж афричке обале и на острва у Индијском океану.
Харди је за "Сан" рекао да откриће закрилаца окренутих надоле, који се користе за смањење брзине застоја, сугеришу ручно преклапање.
- Ако желите да се закрилце спусте, мора да постоји неко ко их спушта. Ако су закрилци били спуштени, онда неко помера полугу и то је неко ко зна шта ради. Све то указује на исти сценарио - рекао је.
Али званичници се нису приближили разјашњавању шта се догодило са авионом.
Једна од најчешћих теорија усредсређена је на пилота - Захарија Ахмада Шаха - и сугестије да је нестанак био намеран чин јер се суочавао са личним проблемима.
Шах се наводно разишао са својом супругом Физа Кан и рекао је да је бесан што је рођак, опозициони лидер Анвар Ибрахим, осуђен на пет година затвора због содомије непосредно пре него што је ушао у авион за лет за Пекинг.
Али пилотова супруга је љутито негирала било какве личне проблеме, док су остали чланови породице и пријатељи рекли да је он био одан породичан човек и да је волео свој посао.
Теорија "убиства-самоубиства" је такође закључак прве независне студије о катастрофи коју је урадио истражитељ ваздушних несрећа са Новог Зеланда, Еван Вилсон.
Друге теорије окривљују копилота Фарика Абдула Хамида (27), за кога су неки сумњали да је могао да савлада пилота и онеспособи летелицу, опет због наводних личних проблема.
Теоретичари су тврдили да Хамид има проблема у вези и да је то био његов драматичан начин да себи одузме живот.
Хронологија нестанка
- Четрдесет два минута после поноћи 8. марта 2014, "боинг 777", успео се на небо и скренуо на североисток, према Јужном кинеском мору - подсећа Гардијан.
- Првих 40 минута лета протекло је уобичајено. У 01.19 минута, летелица се приближила крају малезијског ваздушног простора. Контрола авио-саобраћаја јавила се да лет проследи за Хо Ши Мин. Захари је одговорио: "Лаку ноћ. Малезијски три-седам-нула."
- То је било последње што је неко чуо са лета. Неколико секунди након што је прешао у вијетнамски ваздушни простор, МХ-370 је нестао са радара. Сви наредни покушаји да с њим контактирају били су неуспешни.
Извор: Србија Данас/Kurir.rs/Дејли мејл/М.А.