Дигитално контрацептивно средство: Мобилна апликација против нежељење трудноће одобрена у САД
Апликација "Природни циклус" има више од 900.000 корисника
Мобилна апликација за заштиту од нежељеног зачећа, "Природни циклус", постала је овог месеца прво дигитално контрацептивно средство које је добило дозволу америчке Управе за храну и лекове (ФДА) за рекламирање.
Прочитајте и:
Како објашњава агенција АП, овај изум функционише тако што жене уносе податке о телесној температури и прате свој месечни циклус на апликацији, која користи алгоритам да утврди када су им плодни дани у месецу и када треба да се уздрже од полног односа без заштите, односно када треба да користе заштиту. То је у суштини облик такозване контрацепције ритма, или метода календара.
Шведски стартап који је израдио апликацију, каже да је она ефикасна и омогућава женама да избегну нежељене ефекте уобичајене приликом коришћења других метода заштите, као што су пилуле за контролу рађања.
Међутим, извештаји о нежељеним трудноћама и истраге власти у двема европским земљама где је апликација добила сертификат ЕУ 2017. године, покренули су питања у круговима надлежним за здравстени надзор да ли се апликација може рекламирати као контрацепцтивно средство.
Апликација "Природни циклус" има више од 900.000 корисника, а тај брзи раст за регулаторе представља повећани ризик и забрињава здравствене раднике који се хватају у коштац са последицама брзорастућег тржишта мобилних и дигиталних апликација за здравље.
- Апликације су невероватно популарне и нема ничег суштински лошег у коришћењу хи-тех решења као подршке нашем здрављу - изјавио је Беки Барбиџ, заменик извршног директора британског Удружења за планирање породице.
Међутим, како је навео, "здравствене мобилне апликације су истовремено прилично нерегулисана област, тако да се тешко могу одвојити добре, односно апликације засноване на доказима и истраживањима, од оних лоших и непоузданих".
Ипак, одобрење ФДА значи да се "Природни циклус" може рекламирати као мобилно контрацептивно средство, што том "производу" даје предност на тржишту мобилних медицинских апликација, које ће до 2025. године порасти на 11,2 милијарде долара са нивоа од 1,4 милијарде долара из 2016. године, наводи компанијха БИС Рисерч.
Произвођач "Природног циклуса" признаје да апликација није 100-процентно учинковита и да неке жене ипак затрудне иако се до перфекције придржавају упутстава за њено коришћење, додаје АП.