ДРАМА! Мистериозни танкер ЛУТА Јадраном, нигде га не примају
Нафта која је танкером "АРЦ1" транспортована у Хрватску, а за коју се сумња да је иранска, незванично се доводи у везу са Иваном Чермаком и његовом компанијом Делта Оил Интернатионал, пише у Вечерњи лист.
Такву информацију дневнику је потврдило више извора. На питање да ли је купац те нафте за Вечерњи лист врло кратко рекао да није, а на питање да ли је на било који начин повезан са том цистерном, рекао је да ће се касније чути, али то се није догодило јер није поново пријавити.на позиве.
Иван Чермак и Делта Оил Интернатионал су део ланца откупа нафте - компанија купује, увози и складишти сирову нафту у ЈАНАФ-у за крајње кориснике, пошто је прошле године Чермак продао и више није власник Цродук-а и не може да производи финални производ, рафинисан. уље. , користите као крајњи производ.
Чермакова компанија последњих година има низ уговора са ЈАНАФ-ом. Последњи уговор потписан је 22. априла ове године, а овај догађај је забележен и на сајту ЈАНАФ-а.
- Компанија је са Делта Оил Интернатионал д.о.о. закључио је уговор о складиштењу 169.000 м³ сирове нафте на Терминалу Омишаљ за период од 15. априла 2022. до 15. августа 2022. године - наводи се на страници. Уз публикацију је приложен текст са изјавом предсједника Управног одбора Стјепана Аданића.
Танкер фантом "АРЦ1", који плови под панамском заставом, од којег сада сви дижу руке и не желе да се доводе у везу с њим или његовим теретом, и даље је усидрен између Ријеке и Омишља.
Пловило, чија је ГТ (запремина) 57.664 тоне, на истом је месту од 10. маја, када је стигло нешто после поноћи, након што је три пута крстарило Јадраном.
Његова судбина је још неизвесна, али „ако у њој има иранске нафте, нема шансе да ће је истоварити“, кажу упућени. Иранску нафту тешко да ће добити неко у ЕУ, посебно ако САД имају информације о покушају куповине, истовара или продаје тог енергента који је под америчким санкцијама.
Иако ЕУ нема потпуни ембарго на иранску нафту, она је непожељна због америчких санкција, а свако ко се усуди да је тргује, транспортује или истовари, као и да плаћа банке, ризикује казне и проблеме на америчком тржишту, као и као штету репутацији. Стога не чуди потпуна тишина о танкеру „АРЦ1“, од свих оних који би могли да имају везе са тим, пише дневник.