ТРИ ГРУПЕ ЉУДИ КОЈИ ГЛЕДАЈУ РИЈАЛИТИ! Социолог објаснио СВЕ - у коју категорију ви спадате?
Ријалити шоу-програми су деценијама уназад популарни како у свету тако и код нас, а док су у Србији у својој почетној фази емитовани тек повремено, и то најдуже у трајању од два до три месеца, данас смо сведоци тога да је ову врсту ТВ формата могуће гледати 365 дана годишње и то на неколико канала!
Иако највећи број људи тврди да не прати овај вид телевизијске забаве, статистике гледаности говоре супротно, а резултати једне социолошке студије, како преноси "Bussines Инсидер", откривају да се гледаоци заправо деле на три групе када је реч о разлозима праћења оваквог садржаја.
ИНДИЈСКИ СОЈ НАПАДА ЕВРОПУ: У још једној држави старог континента откривен опасни дупли мутант
СИТУАЦИЈА СА КОРОНОМ ЈЕ ТЕШКА, НЕМА МЕСТА РАСИПАЊУ: Држава упутила апел, алпинисти да не бацају боце са кисеоником
ПАНИКА У ЈЕДНОМ ОД НАЈВЕЋИХ ГРАДОВА У КИНИ: Улицама ходају опасне звери, дивље животиње побегле из зоо врта (ВИДЕО)
У прву групу спадају они који ријалити програме описују као дегутантне, али их кришом гледају. Профил оних који спадају у ову групу су, обично, високообразоване особе које посећују позоришта, слушају квалитетну музику и уживају у уметности (књигама, филмовима, уметничким делима...). Ипак, и поред софистицираног укуса и у њима постоји неки порив због ког гледају ријалити програме, мада, обично, у друштву не причају о томе. Многи од њих сматрају како им је та врста програма потребна како би "одморили мозак" од тешких и комплексних садржаја, обично на крају напорног дана. Тада воле да се опусте уз нешто што их неће претерано оптеретити.
- То вам је као када видите саобраћајну несрећу на путу. Из неког необјашњивог разлога успорите свој аутомобиле како бисте дуже гледали тај призор - описао је сликовито овај феномен један од испитаника.
Другу групу, пак, чине они који се не сраме да јавно признају да гледају ријалитије, али и они се отворено ограђују од таквог садржаја као нечега што је блиско њиховом интелекту и укусу. Они, у принципу, гледају тај вид ТВ забаве како би се подсмехнули ономе у чему већина ужива. Збијање шала са оним што представља мејнстрим сцену овој групи гледалаца даје осећај да су изнад просечног грађанина који са много емоција приступа ономе што гледа.
- Кад гледам тако нешто осећам се добро у вези своје личности. Кроз главу ми пролази да ми је драго што нисам као те особе које снимају - гласи једна од типичних изјава особа које су социолози сврстали у другу групу гледалаца ријалитија.
У последњу групу спадају, тзв. кемп гледаоци, који су, такође, свесни да је оваква врста ТВ програма можда недолична, али, ипак, уживају у гледању. Они не траже изговоре и оправдања за то што у тачно одређено време укључе ТВ пријемник. Оно што их разликује од претходне две групе је то што се поистовећују са учесницима ријалитија и гаје одређене симпатије према њима, док их припадници друге две групе гледалаца гледају са емоционалне дистанце.