ПОЗНАТИ РУСКИ ВОЈНИ ЕКСПЕРТ ИЗНЕО НОВУ АНАЛИЗУ: Ево шта се догодило у авиону у ком је био Пригожин
Летелицом је пилотирао врло искусан командир Алексеј Левшин
Сви ћемо доспети у пакао, али тамо ћемо бити бољи, изјавио је у једном од последњих интервјуа Јевгениј Пригожин. Седећи до њега, подржао га је пословни партнер и пријатељ Дмитриј Уткин чији је надимак био Вагнер, додајући: "Смрт није крај, то је само почетак нечег другог."
ОВО ЈЕ ПРИГОЖИНОВА ПОРОДИЦА! Вођа Вагнера има богатство од милијарду долара, али и они имају своје фирме: Ми смо елита (ФОТО)
ОД ПРИГОЖИНА ЈЕ УПРАВО СТВОРЕН КУЛТ МУЧЕНИКА! Док Запад сумња у моћ Вагнера, они поручују само једно: Већ крећемо, чекајте нас
КОМЕ НАЈВИШЕ КОРИСТИ МРТАВ ПРИГОЖИН? Ни Украјини, нити Путину?! Ево где се потенцијално крије кључ мотива за његово убиство!
Та размишљања лидера приватне војне компаније "Вагнер", један број руских новинара је доживео као њихов "аманет" и утеху онима који се са фронта неће вратити.
Пре авионске катастрофе у Тверској области, лидери "Вагнера" са сарадницима су се управо вратили са пута по Африци, одакле је, у последњем видео-обраћању, Пригожин казао да он и његови војници чине Русију још већом на свим континентима, а Африку слободнијом. Долетели су приватним авионом до Москве, а затим су кренули ка Санкт Петербургу.
Из објављеног списка путника и посаде се види да је са власницима и шефовима "Вагнера" путовао и Валериј Чекалов, који је такође на америчкој црној листи. Чекалов је био на челу службе "Вагнера" која се бринула за безбедност. Управо је он бринуо за кретање Пригожина и Уткина.
У авиону је био и лични телохранитељ Пригожина, Александар Тотмин (28), боксер из Сибира. Он је служио војску у руским специјалцима, а затим се запосио у "Вагнеру" и помогао бројним земљацима да се запосле у тој компанији. У групи путника је био њихов лични сниматељ, као и човек задужен за логистику.
Цивилни пилот са 40-годишњим стажом Владимир Саљников каже да се, према томе како је падао авион, може закључити да се на њему догодила моћна експлозија. Да није било експлозије делови авиона се не би разлетели на тако великој површини од чак три километра. Саљников сматра да, после тако јаке експлозије, шансе да неко од путника преживи није било.
Авионом који је доживео катастрофу пилотирао је командир Алексеј Левшин, иначе врло искусан. Други пилот је био Рустам Каримов. Од троје чланова посаде стјуардеса Кристина Распопова (39) је раније живела у Москви, где је такође радила у бизнис-авијацији. Касније се преселила у Санкт Петербург и запослила се у приватној компаније "МНТ аеро".
Већ је тачно направљена хронологија лета до пада "ембраера". Утврђено је да је авион неколико пута мењао висину лета. Врло брзо после полетања дигао се на 8,5 километара, али је брзо пао на знатно мању висину.
Пилот је поново подигао авион на максималних 9,15 километара, али је брзо почео да губи висину, па се спустио на 8,4 километра. Још једном је пилот подигао авион, али је онда пао на висину од шест километара. Мука са одржавањем висине лета трајала је 32 секунде. Онда се авион стропоштао на земљу.
Сада предстоји огроман посао и стручњаци морају да утврде шта је разлог што је авион губио висину. Очевици кажу да су се чуле две јаке експлозије.
Сва тела погинулих су извађена испод олупине авиона и сада су у мртвачници у граду Твер. У среду увече је било одмах пронађено осам тела погинулих, а касније су пронађена још два. Укупно је у авиону било десеторо људи. Пре кобног лета стјуардеса је разговарала са ближњима и казала да се лет задржава из неких разлога. Послала је своју фотографију из аеродромског кафеа.
Нека од тела погинулих су много пострадала од ватре, па ће за препознавање морати да се спроведе генетска анализа да би се утврдило о коме се ради.
Делови авиона су пронађени. Један је био два километра од села Куженкино, где је авион пао. Други је нађен на три и по километра од места несреће. Експерти за експлозив ће покушати да утврде има ли на деловима авиона остатака неког експлозива.
На месту где се стровалио авион у близини погинулог Пригожина пронашли су његов мобилни телефон. Полиција не дозвољава да се приђе месту где су остаци авиона.
Занимљиву анализу верзија разлога рушења авиона дао је познати московски војни експерт, пензионисани пуковник Јуриј Кнутов. Он је објаснио да је смешна и нетачна прича да је руски ПВО могао да начини грешку и помисли да се на небу појавио украјински ударни дрон.
- Сваки цивилни авион пре лета мора да добије ваздушни коридор којим треба да лети, у одређено време. У случају да мења правац, или смањује и повећава висину, на то га упозорава контрола лета. Али, ако пилот не поштује команде контроле лета, могу се дићи у ваздух војни авиони, који ће натерати пилота да слети на први аеродром - објашњава Кнутов.
Што се тиче катастрофе, увек се, додаје он, прво анализира исправност авиона, затим временски услови, и на крају грешка пилота.
- У овом случају је грешка пилота мало вероватна, јер се ради о врло искусној посади. Катастрофе се најчешће догађају код полетања, али овај авион је полетео и био је у одређеном коридору који му је одредила контрола летења. Такође је мало вероватна и техничка неисправност авиона. Експерти сигурно већ знају и каква је била временска ситуација у Тверској области - уверен је Кнутов.
Он каже да ће се темељно и пажљиво анализирати верзија о терористичкој акцији, јер из Кијева стално прете. Сада ће се проверити и радници аеродрома који су опслуживали авион. Такође ће покушати да се утврди да неко није предао "неку пошиљку" која је касније експлодирала.
Јуче је саопштено да Истражни комитет РФ проверава верзију да је експлозивна направа убачена у део где се увлаче точкови авиона за време лета. Експерти кажу да је, по свему судећи, тамо и дошло до експлозије која је одломила једно крило и стабилизатор. Углавном се експерти слажу да су од експлозије у авиону погинули путници и пре него што се летелица стровалила на земљу.
На аеродрому "Шереметјево", одакле је полетео авион у коме су били "вагнеровци" руске службе су оградиле место на ком је била летелица Пригожина. Полиција испитује све особе које су прилазиле том авиону. Такође је преузет снимак са камера за посматрање које су биле усмерене ка авиону.
Зашто се сумња да је постављен експлозив није тајна. Полиција оцењује да у Русији постоји немали број "спавајућих" ћелија бандероваца који су спремни, по наређењу из Кијева, да обаве терористичку акцију. Због тога полиција и проверава све који су се примицали авиону.
Осим тога, терористима није велики проблем да довезу преносне системе којима могу да гађају до одређене висине авионе и друге летелице. У овом случају преносни системи не би могли да достигну висину на којој је летео авион Пригожина, али су терористи преко својих људи могли да поставе експлозив.За руске службе је важно да проанализирају и то где се све на путу из Африке до Москве заустављао авион.