ЈЕЗИВА ИСПОВЕСТ ХРВАТСКОГ ПОМОРЦА: Капетан БРОДА СМРТИ није имао никакве шансе (ВИДЕО)
Још се тражи 11 чланова посаде потонулог тегљача "Бурбон Роде" у Атлантику.
Временски услови се смирују, што олакшава посао трагачима, али време цури.
Добра је вест, сугеришу стручњаци, што су сплавови конструирани тако да се самостално активирају приликом овакве хаварије и постоји добра шанса да се убрзо пронађе још преживјелих.
У недељу је одекнула вест, извучена из саопштења компаније Бурбон Офшоре, у којој стоји да су авиони приметили преврнути спасилачки брод и да се трговачки брод који је у близини креће у том смеру како би га покушао поновно да га уочи. Јавили су се и неки поморци који су сугерисали да се не ради о "броду за спашавање".
Мислили су да је играчка: САЧЕКАО ИХ ЈЕ ОГРОМНИ ГМИЗАВАЦ испод кућног трема (ВИДЕО)
ХОРОР у КУЋИ ЗА МУЧЕЊЕ: Везали га за ГЕНЕРАТОР И ОСТАВИЛИ ДА ВИСИ
ШОУ У АУСТРИЈИ: Славили резултат на изборима, у једном тренутку СВЕ ЈЕ СТАЛО због СУЛУДОГ РАЗЛОГА
- Није чамац за спашавање или лајфбот него је „фаст ресцуе боат“ који се не користи у оваквим ситуацијама и сигурно се нико од њих није укрцао на њега. То је заправо добра вест, јер ако су струја и таласи однели ФРБ у том правцу, значи да су и сплавови за спашавање тамо у близини. Ако су успели да напусте брод, а верујем да јесу, они су се укрцали на сплав и надам се да ће их наћи, без обзира што је прошло већ доста времена. Они у сплавовима имају и храну и воду, тако да могу преживети - тврди искусан поморац који је радио на то броду у Фејбук групи „Лако њему, он је поморац“.
Хрватски медији дају причу поморца из Ријеке који је радиона на сличним бродовима па и на Бурбон Роду. "Кад сам ја управљао моторима, брод је имао тек 3 године и био је добар. Али превише комплицирана пропулзија с два азимута и површна доковања, могући су узрок ове трагедије. Сеабулк и Тиде water имају еуропске градње овог типа бродова и они плове и преко 30 година. Кина и Сингапур не праве такве бродове. А овај брод су градили у Сингапуру", каже поморац, који нас из сведочанства које ћете разумети у наставку, моли за анонимност.
- Ево вам сестрински брод Рходе Родес који је такође 2006. годиште и још плови. Најбитнија разлика је да брод с azimuth пропулзијом нема тимуна (кормила). Azimuth ротира 360 степени и управља бродом као барка с ванбродским мотором. Дакле, без тимуна у фортуналу си мртав! Мислим да се Боурбон Рходе пре потонућа преврнуо, једнако као Боурбон Долфин својевремено 2007. године - спомиње овај поморац и шаље детаљне податке о истом броду какав је потонуо у Атлантику.
А Бурбон Долфин се преврнуо у близини обале Шетланда у Шкотској 12. априла 2007. године. Потонуо је три дана касније, док су се вршиле припреме за његово повлачење на обалу. Тада је погинуло осам од окупно петнаест чланова, претежно норвешке посаде, укључујићи капетана и његова 14-годишњег сина, који су били на броду због стицања радног искуства током ускршњих празник.
Велики инцидент који је тад узбунио норвешку јавност, узроковао је и низ судских тужби, па је у јуну 2009. године компанија Бурбон Офшоре Норвешка кажњена са 530.000 евра.
Избио ОГРОМАН ПОЖАР у фабрици: ПОГИНУЛО НА ДЕСЕТИНЕ људи (ФОТО)
Наручили ШПАГЕТЕ, попили МАЛО ВОДЕ, а када су видели рачун само што се нису ОНЕСВЕСТИЛИ (ФОТО)
НИКАД ВИЂЕН СНИМАК: Погледајте ТАЧАН ТРЕНУТАК удара дронова Хута на СРЦЕ САУДИЈСКЕ ЕКОНОМИЈЕ (ВИДЕО)
У образложењу пресуде стоји да капетану брода који је потонуо заједно са малолетним сином, није дано довољно времена да научи о пловилу, његовој посади и сложеној операцији која му следи. Имао је само 90 минута да преузме дужност!
- Ја сам компанију напустио 2011. године. Бурбон је око 2005. почео са квалитета да прелази на квантитет. Пуно је кинеске градње у серији Бурбон Либертија – промашај. Велики трошкови одржавања и пад примања, довели су до миграција посаде", прича овај поморац.
О томе како бродови пролазе контролу каже: "Пролазе јер су исправни у тренутку контроле, по систему „држи воду, док мајстори оду“. Журба, штедња и корупција. Не среде брод како би требали, па брод оде на море неспреман. Пола захтева од стране капетана одбију".