Кључних четири минута пре катастрофе: Испливали детаљи језивог удара - Ко је крив за смрт 170 људи?!
Ново откриће уследило је после истраге стравичне несреће у Јужној Кореји, у којој је погинуло више од 170 људи, када је при слетању авион Јеју Аир компаније ударио у зид и запалио се.
Снимачи лета (тзв. црне кутије) из путничког авиона који се срушио у Јужној Кореји прошлог месеца, престали су да раде неколико минута пре него што је авион слетео и експлодирао на писти, после ударца у зид, саопштили су истражитељи у суботу.
Званичници који истражују најсмртоноснију авионску несрећу у земљи у последње скоро три деценије надали су се да ће подаци из такозваних црних кутија расветлити зашто је лет Јеју Аир-а 7Ц 2216 из Бангкока слетео на "стомак" на Међународном аеродрому Муан 29. децембра, након чега је избио велики пожар.
Међутим, Министарство саобраћаја Јужне Кореје саопштило је у суботу да су и снимач гласова из кокпита (ЦВР) и снимач података о лету (ФДР) из авиона Боеинг 737-800 престали да раде око четири минута пре несреће.
У изјави министарства наводи се да није јасно зашто су уређаји престали да снимају, додајући да ће радити на утврђивању узрока.
-Подаци са ЦВР-а и ФДР-а су важни за истраге несрећа, али истраге се спроводе анализом разних података, тако да планирамо да дамо све од себе како бисмо тачно идентификовали узрок несреће - наводи се у саопштењу министарства.
Снимач гласова из кокпита прво је анализиран локално, а затим послат у Сједињене Државе на додатну проверу, саопштило је министарство.
Снимач података о лету, који је оштећен и без конектора, прошле недеље је послат Националном одбору за безбедност транспорта (НТСБ) у САД на анализу, након што су јужнокорејске власти закључиле да не могу да извуку податке из уређаја због штете.
CNN је контактирао НТСБ за коментар.
Ова несрећа је најсмртоноснија у земљи од 1997. године, када се Боеинг 747 Кореан Аир Линес-а срушио у џунгли на Гуаму, при чему је живот изгубило 228 људи.
Још увек није јасно шта је изазвало несрећу, а очекује се да ће истрага трајати месецима.
Пре принудног слетања, пилот је послао позив у помоћ (mayday) и користио термине „ударање птице“ и „го-ароунд“ (одустајање од слетања), према речима званичника, који су такође рекли да је контролни торањ упозорио пилота на присуство птица у области.
Још једна спорна тачка је бетонски насип у који је авион ударио при слетању. Према речима стручњака за авијацију, многи аеродроми немају сличне структуре тако близу писта.
Јужнокорејска полиција је прошле недеље такође извршила претрес канцеларије Јеју Аир-а у Сеулу и оператера Међународног аеродрома Муан у оквиру истраге, преноси Ројтерс.
Извор: Србија Данас/CNN