НАСА снимила ДВЕ ЏИНОВСКЕ ЦРНЕ РУПЕ: Њихов "плес" светлији је од сјаја БИЛИОН ЗВЕЗДА (ВИДЕО)

30.04.2020. 23:04
galaksija
галаксија / Извор: Профимедиа/илустрација

Овај необични пар црних рупа заробљен је у галаксији ОЈ 287, која је 3,5 милијарди светлосних година удаљена од Земље.

У галаксији милијардама светлосних година удаљеној од нас, две огромне црне рупе заробљене су у космичком плесу који производи светлосну експлозију јачу од сјаја билиона звезда, као што је наше Сунце.

Једна од црних рупа је апсолутни џин. Њена маса је око 18 милијарди пута већа од нашег Сунца и то је једна од највећих црних рупа које су научници до сада успели да открију. "Патуљаста" партнерка из овог необичног плеса јесте мања, али и она има 150 милиона пута већу масу од наше најближе звезде.

СУПЕР ДЕКА! Преживео шпанску грозницу, Други светски рат, а сада са 107 година и КОРОНУ (ВИДЕО)

"Побуна" у Италији: Региони сами одлучују о попуштању мера против корона вируса

Први случај на Коморима: Сада је у Африци остала само ЈЕДНА држава без заражених

Отприлике два пута сваких 12 година мања црна рупа пробија се кроз огроман диск прашине и гаса који окружује њену супермасивну сусетку. Ово путовање ослобађа експлозију, чија светлост надмашује сјај билиона звезда. Ова запањујућа ерупција је толико снажна, да је научницима видљива и са Земље, тако да су успели чак и да предвиде време интеракције ове две црне рупе у удаљеној галаксији.

Насина лабораторија на млазни погон објавила је снимак ове фасцинантне појаве.

Чинило се да мања црна рупа креће да се пробија кроз орбиту своје веће сусетке без икаквог реда. Међутим, нова студија, недавно објављена у часопису "Астрофизикал џурнал летерс", открива да су научници успели да предвиде најновији догађај и Насин телескоп Спицер је успео да у правом тренутку сними дешавања у галаксији ОЈ 287.

- Када сам први пут проверио видљивост ОЈ 287, био сам шокиран када сам открио да је Спицер снимао баш на дан када смо очекивали да ће доћи до експлозије - наводи Сепо Лејн, научник који прати рад овог моћног телескопа.

- Имали смо изузетну срећу да снимимо врхунац бљеска Спицером, јер ниједан други инструмент који је направио човек, није способан да оствари овакав подвиг у одређеном тренутку - додаје Лејн.

Следећи бљесак се предвиђа за 2022. годину, а наредно путовање ће бити, како научници претпостављају, 2033. и 2034. године.

Како се очекује, овај запањујући космички плес ће се на крају завршити катастрофом, јер ће у наредних 10.000 година мању црну рупу вероватно усисати њена џиновска сусетка.

Салвини "окупирао" парламент протестујући против мера: Корона је само ПАРАВАН, а ово је ПРАВИ разлог

(УЗНЕМИРУЈУЋЕ) ПРИЗОР МРТВОГ СТОПАЛА: Фотографисао своју ногу након 10 сати проведених у МОКРОЈ ЧИЗМИ (ФОТО)

ТУГА Докторка се УБИЛА када је сазнала да има КОРОНУ: Њена сестра открила ЈЕЗИВЕ РАЗЛОГЕ самоубиства

Исповест ПРВОГ ИЗЛЕЧЕНОГ ПАЦИЈЕНТА ОД КОРОНЕ ОЗОНОТЕРАПИЈОМ: "Успео сам да се извучем из тога" (ВИДЕО)

АМЕРИЧКИ ОБАВЕШТАЈЦИ КОНАЧНО РАЗБИЛИ ТЕОРИЈЕ ЗАВЕРЕ: Ево где је настао корона вирус

УЖАСАВАЈУЋА СЦЕНА, НИЈЕ ЗА ОНЕ СА СЛАБИМ СРЦЕМ Тинејџер гурнуо друга под воз (ВИДЕО)
hitna pomoć

21.09.2024. 15:46
СИРЕНЕ ОДЗВАЊАЈУ БЛИСКИМ ИСТОКОМ Израел изводи СТРАХОВИТЕ ваздушне ударе у Либану, Хезболах не остаје дужан - упозорење за нападе на северу (ВИДЕО)
Rat na Bliskom istoku

21.09.2024. 14:33
БУДИМПЕШТА СЕ ПРИПРЕМА ЗА НОВИ ХАОС! Од кључног значаја ноћ која следи, Орбан упутио УЗНЕМИРУЈУЋУ поруку
poplave

21.09.2024. 11:07
Сергеј Лавров споменуо Србију и Космет, а онда упутио СНАЖНЕ РЕЧИ: "САД и њихови сателити не поштују принципе Уједињених нација"
Sergej Lavrov

21.09.2024. 09:51
hitna pomoć

21.09.2024. 15:46
УЖАС У БЕОГРАДУ! Напад на путнике у трамвају, више особа повређено
najnovija vest, najnovija

УЖАС У БЕОГРАДУ! Напад на путнике у трамвају, више особа повређено

21.09.2024. 15:34
ВУЧЕВИЋ: Обавезно служење војног рока од септембра
Vojska Srbije

ВУЧЕВИЋ: Обавезно служење војног рока од септембра

21.09.2024. 15:18
ЦРНИ ДИМ КУЉА ИЗНАД ПОЖАРЕВЦА Ватра букнула на крову зграде, ватрогасци на терену - објављени снимци са лица места (ВИДЕО)
Požar u Požarevcu

21.09.2024. 15:01
ПРЕДСЕДНИК У АВИОНУ ЗА ЊУЈОРК: Поносан на своју земљу и оно што тек предстоји, послао емотивну поруку: "Србија ми већ недостаје!"
Aleksandar Vučić