ХИТЛЕР БИ ЗАСИГУРНО БИО ПОНОСАН: У Немачкој се разматра стравичан план о "оживљавању" симбола нацизма (ВИДЕО)
Део јавности је револтиран оваквим плановима
Градске власти немачког града Нирнберга разматрају да преселе Државно позориште у зграду Конгресне хале, највеће сачуване зграде и симбола доба нацизма. То је наишло на жестоке осуде у којима се тврди да Конгресна хала симболише мегаломанију, монструозност и крах Хитлеровог режима, те да се на тај начин нацистичким зградама даје статус светилишта.
СЕЋАТЕ СЕ ОЗЛОГЛАШЕНОГ ЏЕФРИ НАЈСА: Хтео да уништи Милошевића у Хагу, сад се окомио на Сија и Кину, Запад смислио нову тактику!
"НАЦИСТИЧКА" КУЋА УСРЕД БЕРЛИНА?! Нико не зна намену мистериозног објекта који се налази насред аеродрома
"ДРЖАЛА ЈЕ СВОЈА ЦРЕВА У РУКАМА" Нилски коњ напао две жене, једва извукле живу главу од побеснеле животиње (ФОТО)
Конгресна хала налази се у склопу комплекса у ком је немачка Националсоцијалистичка партија одржала шест конгреса, пошто је Хитлер 1933. године прогласио Нирнберг "градом партијских конгреса", који су имали пропагандистичку намену, а не конкретан партијски рад. Цео комплекс пројектовао је Хитлеров архитекта Алберт Шпер, осим Конгресне хале, чији су аутори отац и син Лудвиг и Франц Руф.
Градске власти до краја децембра требало би да донесу одлуку о могућем пресељењу Државног позоришта Нирнберга у Конгресну халу током реконструкције зграде театра, што је наишло на значајне критике.
Конгресна хала пројектована је по угледу на римски Колосеум, у облику потковице, а Адолф Хитлер је у њој планирао да наступа пред 50.000 људи.
Због Другог светског рата, зграда није у потпуности завршена, а уместо да буде висока 70 метара, како је планирано, има висину од 38 метара. Од 1945. године Конгресна хала је углавном напуштена, осим што су у њеним деловима смештени Документациони центар са сталном изложбом о нацистичком терору, као и Нирнбершки симфонијски оркестар.
Јулија Ленер, градска секретарка за културу, рекла је да би позориште могло да остане у Конгресној хали у наредних осам до десет година. Како је објаснила, због тога би у Конгресној хали требало изградити посебан простор за извођење, са бином, оркестарском јамом и седиштима за гледаоце, наводи лондонски лист.
Критичари ове намере наводе да пресељавање позоришта у нацистичко здање или његово окружење није добра идеја.
- То би одвратило пажњу од онога што би требало да буде у центру пажње - саме ове монструозне структуре. А она асоцира на све монструозности које су се догодиле Немачкој током нацистичког режима - рекао је Ханс Кристијан Тојбрих, некадашњи руководилац Документационог центра.
Асоцијација "Историја за све", која организује едукативне посете овом простору у Нирнбергу, наводи у отвореном писму градским властима да би премештање Државног позоришта у Конгресну халу могло да осујети покушаје да се посетиоцима покаже како су нацисти ширили своју моћ, идеологију и пропаганду.
- Отворен поглед на аутентичне објекте показују прави симбол мегаломаније и њеног пораза, што је важан део нашег образовног концепта - наводи се у отвореном писму.
Градска већница Кристина Кајзер казала је да "позоришна сцена никада не би требало да буде смештена у Конгресној хали, јер то оличава идеју о "баналности зла" коју је изнела филозоф Хана Арент која је преживела Холокауст".
Ипак, историчар Улрих Херберт је уверен да нема ничег за осуду у коришћењу нацистичке Конгресне хале у културне сврхе.
- Ко смо ми да се плашимо нацистичких зграда стотинама година? Када су у питању жртве националсоцијализма и места на којима су страдале или стрељане, ја ћу први инсистирати да се оне сачувају. Али идеја како ће ова помпезна нацистичка зграда бити уништена једном заувек ако се у њу усели позориште је, по мом мишљењу, претеривање. Управо супротно, такви захтеви доводе до тога да ове претенциозне нацистичке структуре добијају статус светих и достојних памћења. Можда је то оно што су некадашњи нацистички великаши са својим сном о хиљадугодишњем Рајху хтели да постигну - прокоментарисао је Херберт.