ОТВАРАЊЕ ШКОЛА И КОРОНА: 300 милијарди дана у минусу, а одговора ни за лек
Претпостављало се да ће отварање школа повећати заражавање, а да ће њихово затварање смањити пренос, али стварност је много комплекснија
Отварање школа широм света након карантина и одмора генерално није повезано са порастом инфекције корона вирусом, али ће затварање због пандемије ове године оставити "дуг у учењу" од 300 милијарди школских дана, показала је анализа на основу података из 191 земље. Осим цифри, очито ништа друго није извесно, јер никакви конкретни закључци нису донети, а јасног одговора шта са децом и школама нема - осим препоруке да треба пратити шта се дешава и учити о корона вирусу.
НОВЕ ДРАСТИЧНЕ КОРОНА МЕРЕ У ШПАНИЈИ: Да ли ће доћи до тоталног колапса главног града?
ЗАВРШЕНА КЛИНИЧКА ИСПИТИВАЊА ЗА ВАКЦИНУ ВЕКТОР: Неће бити ограничења у количинама које могу да се произведу
КОРОНА ПОДГРЕЈАЛА ХЛАДНИ РАТ: Русија и Америка се утркују ко ће први да пронађе "решење" за опаки вирус
У студији независне образовне фондације Увиди у образовање са седиштем у Женеви стоји да ће 84 одсто од наведених 300 милијарди дана изгубити деца у сиромашнијим земљама.
Упозорава се да 711 милиона ђака и даље не иде у школу, преноси Ројтерс.
- Претпостављало се да ће отварање школа повећати заражавање, а да ће њихово затварање смањити пренос, али стварност је много комплекснија - каже оснивач и извршни директор фондације Ранда Гроб Захари.
Апсолутна већина, 92 одсто земаља које су у првом таласу пандемије, почеле су поново да отварају школе, иако се суочавају са другим ударом
Фондација је открила да су 52 земље које су у августу и септембру поново дозволиле одржавање наставе, међу којима су Француска и Шпанија, током одмора имале пораст стопе заражавања у односу на период када су школе затворене.
Међутим, у Великој Британији и Мађарској стопа заражавања је опала непосредно након затварања школа, остала ниска у периоду док су биле затворене, а почела да расте када су се школе поново отвориле.
Анализа 52 земље утврдила је да нема чврсте повезаности рада школа и инфекција и да треба узети у обзир и друге факторе.
- Кључно је да се учи од земаља које се поново отварају док број заражених расте - наводи Гроб-Захари.