НАУЧНИЦИ ОТКРИЛИ НЕШТО НЕВЕРОВАТНО: Крокодили су се кретали на две ЗАДЊЕ НОГЕ и били високи као људи?!

14.07.2020. 17:58
Krokodil
Крокодил / Извор: Профимедиа

Испрва се веровало да фосилизовани трагови стопала припадају древном летећем гмизавцу

Неке врсте древних крокодила вероватно су се кретале на задњим ногама, попут диносауруса или нојева, показало је истраживање утемељено на одлично очуваним фосилним траговима пронађеним у Јужној Кореји.

Највећи летњи попусти и посебни поклони познатих овог месеца у Променади

ДАЛЕКО ЈЕ АМЕРИКА, АЛИ ЈЕ КУГА СТИГЛА И ДО ЊИХ! После Монголије и Кине зараза примећена и у Колораду

У свету завладала ПАНИКА! Нова панична теорија: Шта је у ствари ЖИЦА У ЗАШТИТНОЈ МАСЦИ?

Готово стотину фосила дугих између 18 и 24 цм очувано је у блатном седименту око језера које датира из ране креде, последњег дела мезозоика, односно из раздобља 110 до 120 милиона година пре нове ере.

Међународни тим који стоји иза открића каже да ће то вероватно довести у питање нашу перцепцију о крокодилима.

- Људи су о крокодилима склони да размишљају као о животињама које су прилично лење и које се излежавају на обалама Нила или река у Костарици. Никоме не пада на памет да се запита шта би било да се таква животиња креће на задњим ногама попут ноја или ти-рекса - рекао је Мартин Локли, професор емеритус на америчком универзитету у Колораду.

Студија ће сигурно изазвати живу расправу јер неће сви истраживачи нужно прихватити интерпретацију америчких научника.

Резултати студије објављени су у четвртак увече у часопису "Сајантифик Репортс", а у њој су уз америчке суделовали и аустралски и јужнокорејски научници.

Испрва су помислили да фосилизовани трагови стопала откривени на подручју данашње Јужне Кореје припадају древном летећем гмизавцу, птеросаурусу, претку модерних птица, али након истраживања научници верују да припадају крокодилима који су се кретали на две задње ноге.

- На једном смо налазишту нашли отиске за које смо веровали да припадају дивовским птеросаурима, но сада претпостављамо да је реч о траговима крокодила. Отисци стопала су дугачки око 24 центиметра што упућује на то да је висина ногу створења која су их оставила била приближно иста висини ногу одраслог човека. И док су отисци стопала пронађени свуда по налазишту, отиске предњих ногу, односно руку нисмо пронашли - рекао је један од аутора студије, Антони Ромилио, палеонтолог на униберзитету у Квинсленду.

Водитељ истраживања, Кјунг Со Ким с Националног јужнокорејског универзитета у Činnjuu, казао је да је путања отисака "врло уска" и да "изгледа попут путање коју је за собом оставио крокодил који балансира на танком ужету", а познато је да крокодили иза себе остављају широку кривуљу гибања.

- Кад смо овим сазнањима додали чињеницу да су изостали трагови повлачења репа постало нам је јасније да су се та створења кретала на двема задњим ногама. Уз то, отисци стопала не наликују онима које их за собом остављају диносауруси који се крећу на ножним прстима. Крокодили се крећу пуним стопалом, остављајући јасне трагове пета, попут људи - појаснио је Ким.

ОПАСНОСТ ОД АЈКУЛА ОД САДА ВРЕБА И СА КОПНА? Научници пронашли нову врсту МОРСКИХ ЗВЕРИ која хода на перајима

"ДРУГИ ТАЛАС МОГАО БИ БИТИ ВАН КОНТРОЛЕ" Британски научници упозоравају: На зиму ће корона однети 120.000 ЖИВОТА?

СЛУЧАЈ "АЈА СОФИЈА": Ердоганов талисман и освета Ататурку