ОВО СУ 3 ТАКТИКЕ КОЈИМА ПОКУШАВАЈУ ДА ОДБЛОКИРАЈУ ПРОМЕТНУ РУТУ: Хаос би могао да потраје недељама! (ВИДЕО)
Покушај да се ослободи гигантски теретни брод који је блокирао Суецки канал је пропао
Ово је саопштила је компанија Бернхард Шулт Шипменаџмент (БСМ), а читав подухват би могао да траје данима, можда чак и недељама.
ПОТПУНА БЛОКАДА СУЕЦКОГ КАНАЛА: Теретњак закрчио саобраћај, не може да мрдне ни напред ни назад (ФОТО/ВИДЕО)
СВЕ ШТО НИСТЕ ЗНАЛИ О СУЕЦКОМ КАНАЛУ: Идеја је настала у древном Египту, и сведочила бројним ратовима (ФОТО/ВИДЕО)
"АПРИЛ ЋЕ БИТИ ПАКЛЕН ЗА БОЛНИЦЕ" Наредних неколико недеља су кључне за највећу европску економију
Фирма задужена за технички менаџмент брода наводи да ће још два тегљача стићи 28. марта како би помогла у извлачењу брода.
Гигантски теретни брод са контејнерима "Евер Гивен" још је дијагонално заглављен у Суецком каналу, блокирајући саобраћај на кључном пловном путу за глобални бродски промет између истока и запада.
"Евер Гивен", брод под заставом Панаме који превози терет између Азије и Европе, дугачак 400 и широк око 60 метара, насукао се у уторак у уском, вештачком каналу који дели континенталну Африку од Синајског полуострва.
Како преноси BBC, постоје 3 основна начина на које би брод могао бити извучен - уз помоћ реморкера, копањем и смањивањем терета.
Реморкери и тегљачи
Брод од 400 метара ширине заглавио се у делу канала који је широк око 200 метара. Тренутно се око брода налази око 5 тегљача, а у игри их је око 9, како каже компанија БЛМ. Они користе специјалне каблове помоћу којих покушавају да помере теретњак, међутим, како је пловило укопано на обе обале, то је веома тешко. Ипак, акција се наставља.
Пажња је преусмерена и на копаче, тј. багере, који покушавају да ископају велике количине песка и муља око прамца "Евер Гивена". Тиме руководи холандска компанија "Боскалис".
Како каже поморски стручњак Сал Меркоглиано, багери дуж Суеца нису реткост јер често копају дуж канала како би био проходнији. На терену је и посебан копач који може да извуче и до 2000 кубних метара песка и муља на сваких сат времена. Међутим, како каже шеф "Боскалиса", Петер Бердовски, само копање неће решити проблем.
То би могло да потраје недељама, зависно од ситуације, а под тим се подразумева комбинација копања, вуче и смањивања терета на броду.
Смањивање терета
Још једна могућност је да се одређени део терета, али и гориво, уклони са "Евер Гивена" како би могао поново да се покрене. Само уклањање горива не би имало смисла уколико се не одстрани и терет. Овај брод може да носи и око 20.000 контејнера, а операција њиховог уклањања би била веома комплексна.
Не само што би на обалама морали да се позиционирају кранови већ би морало да се брине да се брод не преврне усред нарушене равнотеже.
- Најгори исход би био да се брод преполови због неједнако распоређеног терета - каже Меркоглиано.
Подсетимо, брод, у власништву јапанске фирме "Шоеи Кисен KK", блокирао је саобраћај у каналу, остављајући на "чекању" десетине других бродова у Средоземном и Црвеном мору.
Прамац брода додирује источни зид канала, док му је крма прислоњена уз западни зид. Ово је догађај без преседана у 150 година дугој историји канала, кажу стручњаци.
Брод се насукао на отприлике шест километара северно од јужног улаза у канал, у близини града Суеца, у делу канала где је саобраћај једносмеран.
"Евергрин", велика тајванска бродарска компанија која управља бродом, саопштила је да је "Евер Гивен" савладао јак ветар док је улазио у канал из Црвеног мора, али да ниједан од његових контејнера није потонуо.
И управа Суецког канала је за инцидент окривила лоше време.
Блокада је проузроковала проблеме глобалној трговини. Кроз канал пролази око 10 одсто светске трговине, а од посебног је значаја за транспорт нафте. Затварање би такође могло утицати на испоруке нафте и гаса у Европу са Блиског истока.