ОВО СУ ПОСЛЕДЊЕ РЕЧИ ПИЛОТА ПРЕ ПАДА БОИНГА 737! Авион се закуцао у океан, а онда је почела драматична АКЦИЈА (ФОТО/ВИДЕО)
Два пилота рекла су контролорима ваздушног саобраћаја да је престао да ради један мотор и да им је потребна помоћ, а неколико тренутака касније у петак су теретни авион спустили на површину Тихог океана код Хаваја.
- Ово не изгледа добро - рекао је један од пилота пре но што се "боинг 737" распао кад је дотакао воду.
Оба пилота, једини чланови посаде, тешко су повређена, али су преживела пад. Сат касније, спасиоци су их нашли како се држе за пакете и делове авиона неколико миља од Оахуа, саопштиле су власти.
- Један је био на репу, а други се држао за пакете који су плутали површином океана - написала је заповедница Обалске страже Карин Евелин у e-mailu за АП. Док се хеликоптер Обалске страже приближавао, "авион је почео да тоне те је тако један пилот доспео на реп који се уздигао. Спасиоци су га безбедно подигли у хеликоптер, а спасилац-пливач је затим помогао другом пилоту".
"ВАТРЕНО ОКО" У ОКЕАНУ: У Мексику горела површина воде - људи остали у шоку, овоме се нису надали (ВИДЕО)
НАТЕРАЛИ ЖЕНЕ ВОЈНИКЕ ДА МАРШИРАЈУ У ШТИКЛАМА: Свет шокиран снимком украјинске војске (ФОТО/ВИДЕО)
РУСКА ЦРНОМОРСКА ФЛОТА ПОСЛАЛА ПОМОЋ УКРАЈИНСКОМ БРОДУ: Ракетни чамац кренуо по четири морнара (ВИДЕО)
Пилоти лета 810 компаније "Трансер" на локалној линији од Хонолулуа до Мауија, пријавили су проблем с мотором и покушавали су да се врате у Хонолулу, наводи се у саопштењу Савезне управе за ваздухопловство (ФАА).
- Изгубили смо мотор број 1 и долазимо право на аеродром", рекао је један од пилота контроли летења. "Требаће нам ватрогасци. Постоји шанса да изгубимо и други мотор, прегрејан је. Брзина нам је веома мала.
Пилот је рекао да нису превозили опасан материјал и да имају горива за два сата лета. Тражили су од контроле да позове Обалску стражу, а затим питали да ли им је неки аеродром ближи од Хонолулуа.
После напете тишине, контролор је питао да ли је пилот још ту. Није било одговора.
- Изгледа да су се спустили на воду - рекао је он.
Касније, спасилац из хеликоптера Обалске страже који је послат да тражи пилоте, рекао је контроли ваздушног саобраћаја: "Авион је у води... налазимо се изнад крхотина".
Неколико минута касније рекао је: "Имамо их, две особе на видику у води".
Торањ је одговорио: "У реду, значи имате обојицу, оба на видику?".
- Оба су на видику, да, господине! - одговорили су спасиоци.
Пилоти, чији идентитет није објављен, превезени су у болницу. Званичници Медицинског центра "Квинс" су рекли да је 58-годишњак у критичном стању, јавила је локална ТВ "Хаваји њус нау".
Други пилот, педесетогодишњак, био је у тешком стању, с повредом главе и подеранима, известила је та ТВ станица. Обалска стража известила је да је следећег јутра надлетела место пада код Оахуа да би проценила загађење. Авион и гориво су засад под водом.
Савезна управа за ваздухопловство (ФАА) и Национални одбор за безбедност саобраћаја (НТСА) ће истражити удес. То је 46-годишњи "боинг 737-200", један од мање од 60 таквих ваздухоплова који још лете широм света.
"Боинг 737" је први пут полетео крајем 1960-их и у компанијама је најпопуларнији модел авиона који се још производи. "Боинг" их је испоручио више од 10.500 и има поруџбина за још око 4.000, готово све за најновију верзију, "737 Макс".
Током година било је неколико слетања на воду која су људи преживели, а најпознатији је случај слетања авиона компаније "УС ервејс" (УС Airways) 2009. године на реку Хадсон у Њујорку, што преживело свих 155 људи.
Пад теретног авиона у воду поред писте у Габону 2011. године су преживеле све четири особе у тој летелици.
У другим сличним случајевима, неки путници и посада су преживели, а неки погинули, укључујући отети авион компаније "Етиопиан ерлајнс" (Ethiopian Аирлинес) који је остао без горива и срушио се у Индијски океан 1996. године и распао што је снимљено камером с обале, авион Туниса који је 2005. године слетео на воду код Сицилије и један индонежански авион који је слетео у реку током олује 2002.