Поново УДАРИЛИ на Русе: CNN тврди - Москва ГАЂАЛА Фергусон и Балтимор да подстакне хаос
Реклама “Црни животи значе“ појавила се на Фејсбуку крајем 2015. и почетком 2016. године
Током предизборне кампање уочи председничких избора у САД, најмање једна реклама на Фејсбуку коју су платили Руси се односила на покрет “Црни животи значе“.
Руски генерал који је погинуо у Сирији, САХРАЊЕН уз највише државне почасти (ВИДЕО)
Велика ПОБЕДА Русије у Сирији: Путин стратешки матирао Американце, Вашингтон у хаосу
То преноси CNN и наводи да је реклама била усмерена ка публици у Фергусону и Балтимору, местима која су дошла у центар пажње после случајева смрти Афроамериканаца, које су убили бели полицајци, а после чега су одржавани масовни, понекад и насилни протести.
- Одлука да се таквом рекламом таргетира таква публика даје нам први увид у то како су налози, које контролише “руска фарма тролова“ повезана са званичном Москвом, подстицали политички хаос у САД - наводе неименовани извори.
Фејсбук је претходно саопштио да је четвртина, од око 3.000 реклама које је купила Агенција за истраживање интернета, била “географски таргетирана“, али нису наведене појединости, нити демографске или интересне групе које су директно “гађане“ рекламом.
- Реклама “Црни животи значе“, појавила се на Фејсбуку крајем 2015. и почетком 2016. године. Извор наводи да је рекламом подржаван тај покрет, али је могла и да има функцију застрашивања грађана Балтимора и Фергусона. Циљ руских реклама је био да се појача политички хаос и да се долије уље на ватру, без промовисања једног или другог кандидата - додаје CNN.
Трамп одбрусио Зукербергу: "Руска ПОДВАЛА се наставља, сада и на Фејсбуку!"
Агенција за истраживање интернета је у војним обавештајним круговима описана као “државно финансирана организација која блогује и твитује у корист Кремља“.
- Рекламе су купљење кроз Фејсбуков систем који дозвољава купцима да те рекламе “гађају“ кориснике селектоване према одређеним критеријумима, укључујући географску локацију, демографску категорију... - истиче CNN.
Фејсбук ће ускоро предати на увид конгресним истражитељима око 3.000 политичких реклама за које се сумња да су највероватније купили Руси током и након председничких избора.