РУСИЈА СТВАРА НАЈВЕЋИ ПОМОРСКИ ПЛОВНИ ПУТ: Повезаће три океана, а снег и лед Арктика неће више бити проблем!
Погледајте како ће све то изгледати
Пет регионалних лидера из Санкт Петербурга, Мурманска, Архангелска, Сахалина и Камчатке упутили су крајем фенруара ове године писмо потпредседнику владе Јурију Трутњеву у коме предлажу због успостављање Великог северног морског пута који би се протезао од Санкт Петербурга до Владивостока и повезао Балтичко море са Тихим океаном. Случајност или не писмо је објављено у јавности ове недеље када је прошло неколико дана од ослобађања.
НЕ ШАЛИМО СЕ - Кликни ОВДЕ и освоји најновији Смарт Watch уређај!
(УЗНЕМИРУЈУЋИ ВИДЕО) УБИЈЕН ВОДЕЋИ КОМАНДАНТ ТЕРОРИСТА: Таџики је вршио бруталне злочине!
ЗНАЧАЈНИ БРОЈ НОВООБОЛЕЛИХ ЗБОГ БРИТАНСКОГ СОЈА: Музичка престоница Европе у гротлу короне
Петорица регионалних лидера навели су у писму да ће продужење ове морске руте помоћи синхорнизацији развоја лучке инфраструктуре и хармонизацији логистичких ланаца на Арктику. Представник кабинета потпредседника владе потврдио је да ће одговор на писмо бити упућен у најближој будућности.
Међу ауторима писма је и Андреј Чибис, гувернер Мурманска. Он тврди да држава мора повећати субвенције за поморски превоз, укључујући ту и услуге ледоломаца.
Чибис такође позива на либерализацију потреба за пловидбом у арктичким водама. Када на Северном морском путу нема леда, бродовима требало би бити дозвољено да плове и не би требало да постоји обавезна пратња ледоломца, тврди он.
Баренц Обзервер извештава се да је писмо послато 20. фебруара. Иначе руски владини службеници су под великим притиском да појачају испоруке Северним морским путем после Путинових мајских уредби из 2018. Иначе, Путин је саопштио да жели да годишње пошиљке на тој рути достигну 80 милиона тона до 2024. У 2020. години обим транспорта терета овом рутом износио је 33 милиона тона.
Државна компанија Росатом и сама ради на свом пројектованом транспортном коридору Северног мора који се протеже од Мурманска до Камчатке.
Росатом и његова Дирекција Северног морског пута одговорни су за развој бродарства на крајњем северу Русије. Према наводима ове компаније, пошиљке контејнера на крају ће представљати кључни удео арктичког бродарства, а у плану је и нови контејнерски терминал на западним обалама залива Кола.
Гувернер Мурманска Чибис потврдио је да у потпуности подржава планове које су развили Росатом и његова подружница Росатом Карго.
Савезна влада признаје да су претовари на Северном морском путу скупљи од Суецког канала, а заменик премијера Трутнев на овонедељном владином састанку затражио је од Росатома и Министарства Далеког Истока и Арктика да предложе како да овај пут постане конкурентнији.