СИ ЂИНПИНГ ИМА НОВИ ИМИЏ: Урадио је нешто што досада није виђено у кинеској политици, а иза тога постоји СКРИВЕНИ ЦИЉ
Пркосећи политичкој традицији која је важила деценијама, кинески најмоћнији човек постаје сед.
Сребрни трагови у коси председника Кине Си Ђинпинга, уочени су на годишњој националној законодавној седници која је почела 5. марта, привукли су пажњу и изазвали спекулације међу кинеским посматрачима о томе шта би та радикална промена могла да значи.
Трамп жели нови састанак са Кимом: Спектакуларна шанса за Северну Кореју! (ВИДЕО)
У званичним портретима и у јавности, водећи кинески лидери - који су обично у доби од 60 година или више година - већ дуго су носили беспрекорну зифт црну косу.
Очигледна употреба боје за косу је обичај који датира још из доба Мао Цедунга, оснивача комунистичке Кине. Међутим, тренд је постао израженији од 1990-их.
Врховни лидери желе да буду виђени као "већи од живота... и желе да се види да имају беспрекоран изглед", рекао је Вили Лам, професор на кинеском универзитету у Хонг Конгу и дугогодишњи аналитичар кинеске политике.
- Си Ђинпинг жели да раскрсти ову традицију како би се чинило да више личи на обичног грађанина Кинеза, човека из народа - каже Лам.
Популистички имиџ
Овај популистички имиџ је пажљиво култивисао кинески лидер откако је дошао на власт крајем 2012. године. Његове иницијативе за ублажавање сиромаштва и масовна кампања против корупције, која је до сада обухватила више од милион комунистичких званичника, учинили су га популарним.
Међутим, уставни амандман који је прошле године отворио пут Сију да влада доживотно, као и све шири пропагандни "напади" који истичу његово руководство, показали су се контроверзним.
- Стратегија да се не боји коса могао би да буде покушај да се смањи критика да он гради култ личности у стилу Мао Цедунга. Ово је нека врста стратегије камуфлаже која га чини мање аристократским, у кинеском смислу - рекао је професор Лам.
Усред успоравања привреде и све већих напетости са Сједињеним Државама, аналитичари такође виде прихватање његове природне боје косе као начин да се разбију периодичне гласине о унутрашњим изазовима Сијовог монопола на власти.
- То је знак све већег самопоуздања Сија - рекао је Пин Хо, оснивач и извршни директор "Мирор Медиа Гроуп", издавачке групе са седиштем у Њујорку, која се фокусирала на кинеску политику.
- Не постоји стварна претња његовој моћи међу политичком елитом. Си покушава да пројектује снагу и покаже да може да изгледа онако како жели - казао је Хо.
Си против традиције
Лидери су традиционално бојили косу у црно као неку врсту "усаглашености са једним диспциплинованим стилом као знак склада и договора", рекла је Хуанг Хуанг, истакнута медијска личност која је одрасла међу комунистичким елитама у Пекингу шездесетих и седамдесетих година.
- Сију, који сада јасно стоји изнад свих осталих - више то не треба - рекла је она.
Чини се да је тема убрзо постала забрањена на кинеским друштвеним медијима, пошто када се претражује "седа коса Си Ђинпинга" не излазе резултати ни на једној кинеској платформи.
Посматрачи већ могу да рачунају да ће све већи број високих званичника показивати своју природну боју косе у јавности. Пракса је раније била историјски ограничена на званичнике који наглашавају њихов одлазак са врха моћи. Аналитичари кажу да ће нови изглед Сија само инспирисати више подређених да га следе.