СЛЕДИ НОВИ ГЛОБАЛНИ ПОТРЕС Због локдауна касне испоруке из шангајске луке, стижу нова поскупљења
Због раста броја случајева заразе корона вирусом у Шангају, тај је град у строгом локдауну, јер Кина примењује политику "зеро covid".
То је већ изазвало додатне гужве и кашњења у најпрометнијој глобалној контејнерској луци и страхове на Западу од нових поремећаја које ће то изазвати у добављачким ланцима те такође повећати трошкове бродског транспорта.
СТРАВИЧАН ПОЖАР У КОВИД БОЛНИЦИ, ДИМ КУЉА НА СВЕ СТРАНЕ: Једна особа настрадала, није сигурно да ли има још жртава (ВИДЕО)
БАЈДЕНА ИГНОРИШЕ ЦЕЛА АМЕРИКА! Испливао видео који доказује његов ФИЈАСКО - ово још није виђено (ВИДЕО)
ДОК УКРАЈИНА ГОРИ, ОДЛУКА АМЕРИКЕ ОТВАРА НОВИ СУКОБ НА ИСТОКУ? Упркос УПОЗОРЕЊУ Кине, Пентагон одлучио да наоружава Тајван
Глобални сервис за пружање информације о лучком промету VesselsValue објавио је да је број бродова који чекају да буду укрцани и искрцани током прошле недеље скочио на 300, што је пет пута више него претходних недеља, како је пренео CNN. У међувремену је Shanghai Интернатионал Порт Гроуп (СИПГ), компанија која управља луком, негирала да је тамо на чекању тако велики број бродова те су локални медији пренели њихову информацију да је просечно време сидрења контејнерских бродова краће од једног дана.
Међутим, једна од водећих светских бродарских компанија, Маерск, упозорила је клијенте како би локдаун у Шангају могао довести до кашњења и поскупљења у транспорту роба. Због те ситуације, како јављају специјализовани портали, покушава се да се океански саобраћај преусмери према другим лукама, као што су Нингбо, Qingdao и Тиањин.
Како сама шангајска лука не би била затворена, њени запослени су већ неко време у посебном режиму везаном за кретање и протоколе понашања, што значи да заправо не напуштају подручје саме луке, али камионски промет на копну и достава робе у луку и из луке је у проблемима, преноси Јутарњи лист.
Градске власти су објавиле да превоз терета неће бити "закључан", али возачи тешко обављају предвиђене испоруке због наметнутих ограничења за путовање, чекања на контролним тачкама, тестирања на коронавирус и наметање карантина након испорука, при чему су и складишта и фабрике углавном затворени, а међу њима и Теслина "гигафабрика", која улази у другу недељу мировања.
Кина је последња земља у свету која примењује тако строге мере у настојању да елиминише коронавирус. Како јављају страни медији, у Шангају су затворени и мостови преко реке Хуангпу док дронови надлећу празне улице надзирући спровођење затварања. Ко може, ради и спава на послу, попут оних у финансијском сектору.
Економски аналитичари упозоравају да су глобални добављачки ланци, који су ионако били под оптерећењем због геополитичких тензија везаних за руску инвазију на Украјину, а пре тога због пандемије, пред додатним ударцем због дешавања у Шангају и цене превоза опет би се могле винути у небо. То зависи и од тога колико ће дуго шангајски локдаун трајати.
Подаци на страници Статиста кажу да је цена превоза контејнера из Кине до Европе крајем марта била око 12.300 долара. СИГП је у међувремену објавио како због утицаја локдауна на камионски саобраћај уводе посебне услуге захваљујући којима компаније могу заобићи део застоја. Клијенти могу своје контејнере камионима возити до центра Таицанг Сервицеа на реци Јангце и потом их бродовима оданде превозити до шангајске луке.