СТОП ТЕРОРИСТИМА У ШВАЈЦАРСКОЈ: Шпар уклонио из својих продавница пиће са албанским орлом
Пошто је симболика на производу негативна и не доприноси неутралности, једнакости и уједињењу свих, производ је уклоњен
Швајцарски тиражни лист "Блик" објавио је вест о неуспелом покусају пласирања енергетског пића "Шћип Кинг" (Албански краљ) са логом у виду двоглавог орла на швајцарско тржиште.
Пиће се на кратко нашло на полицама продавница великог трговинског ланца Шпар у Швајцарској, али је уклоњено због симбола двоглавог орла, који се може тумачити негативно и није у складу са неутралном политиком, па и самим тржистем Швајцарске, сопштио је трговински ланац.
АУСТРАЛИЈА ОДБАЦИЛА ВАКЦИНУ ПРОТИВ КОРОНЕ: Тестови показали да тестирани имају ХИВ?
СТРАШНО УПОЗОРЕЊЕ РУСКОГ ГЕНЕРАЛА: Могуће саботаже руске вакцине Спутњик В!
ЦЕЛА ЗЕМЉА ТРАЖИ ХРВАТА КРИМИНАЛЦА: "Импресивно, све је било постављено професионално"
Пласирање тог енергетског пића осмислио је извесни Маркус Брун из Луцерна, са идејом да би могао да "освоји" свет. Пиће се могло купити у више десетина продавница Шпара, а сада га је ланац уклонио са својих полица.
Лист подсећа да су швајцарски репрезентативци Ђердан Шаћири, Гранит Џака и Штефан Лихтенштајнер 22. јуна пре две године, на светском Првенству у Русији, на утакмици показали рукама двоглавог орла.
Та гестикулација играча обишла је читав свет и изабрана је за гест године. Брун је своје пиће са логом двоглавог орла заштито под именом "Шћип Кинг" априла 2018, два месеца пре ове утакмице, и рекао је Блику да је имао праву срећу.
У међувремену његова радост је нестала, јер је због пандемије корона вируса отказано мноштво фестивала, барови месецима не раде, услед чега је пала продаја.
Рекламације широм земље
Успео је да у 25 продавница Шпара "убаци" свој производ у региону Луцерна, Сен Галена и Цириха. Међутим, овај производ се није свидео свим купцима. Дошло је до рекламација и централа Шпара у Госауу је интерним писмом свим својим партнерима и шефовима пословница написала да "поједине филијале имају засебно набављене производе ''Шћип Кинг'', чији лого има шкакљиву симболику.
- Руке склопљене у симбол двоглавог орла подсећају на славље гестом двоглавог орла швајцарскиг репрезентативаца албанског порекла на утакмици против Србије 2018, када је дошло до великих немира и потом упозорења и новчаних казни играча од стране ФИФА. Од тада је тамо тај гест забрањен - пише "Шпар".
Конфликтни потенцијал
Компанија потом истиче да је, пошто склопљене руке у облику двоглавог орла и даље садрже конфликтни потенцијал, делују провоцирајуће и воде неспоразумима, донета одлука да се тај производ са тим логом одмах уклони из свих филијала.
- И то до 15 часова - поручено је из централе.
Брун је изразио заљење због ове одлуке, јер наводи да је са Шпаром већ био у разговорима да широм Швајцарске продају његов производ.
Симболика је негативна
- Одједном је дошло до одбијања. Не могу то да схватим - каже Брун и наводи да је на друштвеним мрежама велика побуна против овог геста, што му даје снагу да настави.
На питање "Блика" Шпар је објаснио да "Шћип Кинг" није званични артикал овог ланца и да тако никада није био на листи Шпар Ханделс АГ.
- Тај производ је био само у пет франшиза у излогу и то у кратком периоду. Пошто је симболика на производу негативна и не доприноси неутралности, једнакости и уједињењу свих, производ је уклоњен - објашњава компанија.