Тешки саобраћајни прекршаји нису опроштени: Нова реформа ЕУ, возачи широм Европе суочени са драстичним последицама - ево шта их чека
Европски парламент и представници земаља чланица постигли су договор о новој директиви која ће омогућити да забрана вожње изречена у било којој чланици ЕУ важи на територији целе Уније.
Ова значајна промена доноси нови ниво координације у саобраћајној политици Европске уније и повећава безбедност на путевима свих 27 држава чланица.
Према новом споразуму, ако возач учини тежак саобраћајни прекршај у некој од земаља ЕУ, казна одузимања возачке дозволе важиће и у земљи у којој је дозвола издата. Ово представља значајну промену у односу на тренутну праксу, према којој се забрана вожње примењивала само у држави где је прекршај учињен.
Држава која је издала возачку дозволу имаће обавезу да спроведе забрану вожње на територији целе Европске уније, што значи да возачи више неће моћи да избегну последице тешких прекршаја преласком границе.
Који прекршаји повлаче ЕУ забрану вожње?
Нова регулатива посебно ће се примењивати на најтеже саобраћајне прекршаје као што су вожња под дејством алкохола, значајно прекорачење дозвољене брзине или изазивање саобраћајних несрећа са смртним исходом. Да би забрана важила на нивоу целе ЕУ, мора бити изречена на период од најмање три месеца и морају бити исцрпљена сва правна средства.
До сада је пракса била да се возачка дозвола може потпуно одузети само у држави у којој је издата. У случају прекршаја у другим државама чланицама, забрана вожње примењивала се искључиво на територији државе у којој је казна изречена, што је стварало правне празнине које су неки возачи користили.
Дигитализација возачких дозвола до 2030. године
Поред уједначавања система кажњавања, Европски парламент и земље чланице сагласили су се и око увођења дигиталних возачких дозвола које ће важити на нивоу целе ЕУ. Овај пројекат требало би да буде реализован до 2030. године и додатно ће олакшати контролу и спровођење саобраћајних прописа.
Иако Европско веће и Европски парламент још треба формално да усвоје ове планове, то се сматра чистом формалношћу, јер је суштински договор већ постигнут између кључних актера.
Ова реформа представља значајан корак ка стварању јединственог европског простора у домену саобраћајне безбедности и показује спремност ЕУ да се озбиљније позабави питањем саобраћајних прекршаја који годишње односе хиљаде живота на европским путевима.
Извор: Србија Данас/Телеграф