МИСТЕРИЈА РЕШЕНА! Ево зашто су боје на СЕМАФОРУ баш ЦРВЕНА, ЖУТА И ЗЕЛЕНА! Некад се КОРИСТИЛА и БЕЛА
Сви знамо шта која боја значи, али ево зашто се баш оне употребљавају у саобраћају.
Од детињства смо научени да тумачимо боје светла на семафору. Знамо да црвено значи да треба да станемо, док је зелено сигнал да је у реду да пређемо улицу или наставимо да возимо ако смо за воланом. Жуто нам сигнализира да треба да будемо на опрезу јер ће се променити семафор између друге две боје. А због чега су баш ове боје изабране да буду на семафору, а не неке друге као, на пример, љубичаста, плава...?
П*РНО ГЛУМИЦА ОТКРИЛА БИЗАРНЕ ЗАХТЕВЕ: Ово су најчуднији фетиши клијената, за брдо пара РАДИ СВЕ
НОВИ ПОГЛЕД НА ДОЛИНУ КРАЉЕВА: Представљамо вам могуће "решење" за МИСТЕРИЈУ звану ПИРАМИДЕ - врло је реално! (ФОТО)
За исхрану у ЕУ одобрен и трећи ИНСЕКТ, биће доступан ЗАМРЗНУТ, ОСУШЕН ИЛИ У ПРАХУ
Семафори су постојали и много пре појаве аутомобила. Они су прво коришћени да пруже сигнале возовима у 19. веку. Црвена је и у то време сигнализирала да треба да станете. Зелена, међутим, није сигнализирала да треба да кренете или наставите да возите, већ опрез, док је бела боја имала улогу коју данас има зелена.
То је задавало велике проблеме машиновођама будући да се бела боја ноћу на хоризонту не разликује пуно од звезда. Из тог разлога, железничке компаније су одлучиле да зелена буде та која сигнализира сигуран пролаз, и тако је остало до данас (осим у Јапану, где исту улогу врши плава боја).
Што се тиче црвене боје, она је практично одувек сигнализирала опасност, много пре модерног саобраћаја. С обзиром на чињеницу да је то боја са најдужом таласном дужином, она се најлакше разазнаје из даљине.
Жута боја, с друге стране има таласну дужину између црвене и зелене па је из тог разлога идеална као симбол опреза.