ОПАСНОСТ! Откривено како ПРАТЕ сваки ваш корак преко ЈУТЈУБА и ТИКТОКА: Проверите да ли сте међу њима
Истраживање потврдило.
YouTube и ТикТок сакупљају личне податке корисника више од било које друге апликације за друштвене мреже
ОВО СИГУРНО НИСТЕ ЗНАЛИ! Ево ко теже подноси развод - мушкарци или жене?
НАПУНИТИ ТЕЛЕФОН БЕЗ СТРУЈЕ - НЕМОГУЋЕ? Ево како то да урадите! Откривено револуционарно решење
УШЛА ЈЕ У КУПАТИЛО И У ЛАВАБОУ ЗАТЕКЛА ШОК ПРИЗОР! Није веровала својим очима - померало се и ... (ВИДЕО)
ДОМИНАНТНО ИЛИ ПОКОРНО: Ево шта НАЧИН на који се РУКУЈЕТЕ говори другој особи након ПРВОГ сусрета
Две апликације за друштвене мреже, које врло вероватно имате на свом телефону, прикупљају значајне количине података о вама — и можда вам се неће допасти шта једна од њих ради са тим подацима.
То макар тврди недавна студија, коју је прошлог месеца објавила компанија за мобилни маркетинг URL Гениус.
Ова компанија је открила да YouTube и ТикТок сакупљају личне податке корисника више од било које друге апликације за друштвене мреже.
Студија је открила да YouTube, који је у власништву Google-a, углавном прикупља ваше личне податке у сопствене сврхе – праћење ваше историје претраге на интернету, или чак вашу локацију, како би вам приказали релевантније огласе.
Али ТикТок, у власништву кинеског технолошког гиганта ByteDance-a, углавном дозвољава трекерима трећих страна да прикупљају ваше податке, а шта се с тим подацима после ради тешко је рећи.
Са трекерима трећих страна, у суштини је немогуће знати ко прати ваше податке или које информације прикупљају. Као што је наведено у студији, трекери трећих страна могу пратити вашу активност на другим сајтовима чак и након што напустите апликацију.
Да би спровео студију, URL Гениус је користио функцију Рецорд App Activity из Apple-ovog иОС-а да изброји колико различитих домена прати активност корисника у 10 различитих апликација друштвених медија — YouTube, ТикТок, Twitter, Телеграм, LinkedIn, Инстаграм, Facebook, Snapchat, Messenger и Whatsapp — током једне посете, пре него што се уопште пријавите на свој налог.
YouTube и ТикТок били су апсолутни “шампиони” са по 14 трекера, што је знатно више од просека, који је износио 6. Број трекера се вероватно значајно повећава када се улогујете у своје налоге у тим апликацијама, наводи студија.
Десет YouTube-ovih трекера били су трекери прве стране, што значи да их платформа користи у своје сврхе. Четири трекера били су треће стране, што значи да је друштвена платформа омогућавала неколицини спољних веб сајтова да прикупљају информације и прате активност корисника.
За ТикТок, резултати су били још гори: 13 од 14 трекера на популарној апликацији за друштвене мреже били су од трећих страна. Праћење треће стране се дешавало чак и када корисници нису дозволили праћење у подешавањима апликације, према студији.
“Потрошачи тренутно не могу да виде који подаци се деле са спољним актерима или како ће се њихови подаци користити”, написали су аутори извештаја.
ТикТок је у прошлости био на мети критика због тога како компанија прикупља и користи податке, посебно од млађих корисника, укључујући тврдње да је компанија пренела неке приватне корисничке податке на кинеске сервере.