Лице УПРОПАСТИЛА да би сачувала младост: СМРТ БРАТА је умало уништила, а данас је страх и трепет
Животна прича вредна филмске екранизације.
Донатела Версаће годинама уназад је на челу модне куће "Версаће", а њена примарна функција је главни креативни директор овог модног бренда.
Лаички речено, Донатела Верасаће ведри и облачи светском модном сценом. Она је жена која ствара трендове, али и жена коју сви прате слепо јер знају да оно што она ради је фантастично.
''Као да су се ДЕЦА ЗАИГРАЛА'' - Адријана Лима показала НОКТЕ и сви се питају "Идеш ли ти, жено, на маникир?"
Да ли је ово НАЈГОРИ ФОТОШОП БЛАМ икад? Инфлуенсерка СИНУ избелила кожу, а 5-годишњој ЋЕРКИ СМАЊИЛА НОС који је од ње наследила
Косу је неопходно ДВА ПУТА ШАМПОНИРАТИ да би била чиста! Мит или истина?
Разлог зашто је толико дуго успешна у овом послу је иновативност и непресушни извор идеја. Међутим, једном тренду је верна годинама, а то је тренд мршавости од којег не одступа, и који јој је уништио физички изглед.
У жељи да сачува "младолик изглед", Донатела се подвргла ригорозним дијетама, али и још ригорознијим естетских захватима. Током ове године можемо видети да је лице "освежила" новим процедурама, док тело ипак одаје године. Они који је познају кажу да је једноставно једна велика "душа", те да је трагедија из младости обележила њен живот и каријеру.
Живот Донателе Версаће заувек се променио 15. јула 1997. године
Тог кобног летњег дана, на прагу своје велелепне куће у Мајами Бичу, док се враћао из куповине новина, убијен је њен брат Ђани Версаће, творац једне од највећих модних империја двадесетог века. За читаву породицу био је то огроман ударац. Ђанијево убиство, као и његов живот, пратио је велики публицитет. Хорде новинара са свих меридијана похрлиле су ка Флориди. После првог шока, Донатела је окупила читаву породицу на приватном имању на Карибима, да заједнички и у миру ожале Ђанијеву смрт, пише Б92.
Детињство у Калабрији
Једна од омиљених прича Ђанија Версаћеа била је да никада не би постао то што јесте да није одрастао у тако живописној средини. Калабријом је у то време владала мафија, чији је утицај задирао у сваки кутак живота, а под утицајем општег безнађа и сиромаштва, много младих жена се одавало проституцији. Свакога дана Франка Версаће водила је за руку малог Ђанија улицама града, а он је непрестано је застајкивао и зурио у проститутке, које су из околних бордела под заштитом мафије, нудиле своје тело као услугу. Мајка га је снажно вукла за руку, у жељи да одврати поглед свог малог католичког дечака на те жене. Да се мајка није толико трудила, шалио се Ђани, вероватно ни он касније не би био толико опчињен њима. Испада да је у изгледу "тих прелепих, магичних жена" касније проналазио инспирацију за своје изазовне моделе по којима доживео светску славу.
Донатела је рођена 2. маја 1955. године у граду Ређио ди Калабрија, на самом врху италијанске чизме. Била је најмлађе дете у породици Версаће. Отац Антонио био је трговачки путник. Донатела и њена браћа, Санто (1944) и Ђани (1946), одрастали су у окружењу кројачког салона њихове мајке Франческе. Свакога дана у мајчиној радионици двадесетак жена је вредно радило на изради наручених модела. У послератном периоду, на ратом осиромашеном југу Италије, није било лако прехранити породицу.
Донатела Версаће је имала само једанаест година када је Ђани почео да је облачи у одећу коју је за њу дизајнирао и изводи је са собом у ноћне клубове и дискотеке.
- Од свих људи тамо, Ђани је био најразузданији - рекла је Донатела једном приликом.
- Онда је повукао мене и сада сам ја она разузданија - рекла је Ђанијева сестра, која је у то време почела да избељује косу. Испрва само крајеве, али су праменови временом бивали све крупнији.
Како је настала модна империја
Упркос противљењу свога оца, Ђани се почетком седамдесетих година отиснуо у Фиренцу, да би отпочео каријеру у модном бизнису. С обзиром на то да је претходно напустио студије архитектуре, није имао никакво формално образовање из области дизајна, али је понео велико искуство из салона своје мајке. Донатела је уписала италијанску књижевност у Фиренци, а викендом је навраћала у Ђанијев модни студио. Ђани се потом преселио у Милано, а Донатела је одмах по завршетку студија кренула за њим. У Милану су једно време делили стан.
Ђани је радио за многе познате миланске куће, али је, када му је било 32 године, уз наговор свог старијег брата Санта, одлучио да оснује сопствену компанију. Санто, дипломирани економиста, напустио је свој посао рачуновође у родном Ређију да би помогао млађем брату. Предузеће "Ђани Версаће" основано је 1978. године, а потом је у миланској Виа дела Спига отворена прва продавница с првом женском колекцијом. Продаја је била добра, али не спектакуларна. Ипак, Версаће је имао среће, јер је тајминг био савршен. Баш у то време, Милано се наметао као светска престоница моде и успех је брзо дошао.
Препуштајући моделе сведених линија и неутралних боја креаторима као што је Ђорђо Армани, Версаће је освојио светске модне странице провокативним кројевима и упадљивим бојама. Својим креацијама испитивао је устаљене границе сексуалности и доброг укуса. Током осамдесетих година дефинитивно се устоличио као омиљени дизајнер младих и богатих рок и поп звезда, глумаца и чланова краљевских породица. Вечерње хаљине из атељеа Версаће, продаване су у просеку по цени од 15.000 америчких долара.
У породичном послу Донатела је најпре водила односе с јавношћу, али је Ђани убрзо увидео да му је много значајнија као муза и саветодавац. Њен утицај био је константан. Ђани није крио да, уколико се догоди да она неки модел не одобри, он је био спреман да га одбаци и цртеж поцепа. Донателина је била идеја да се за модне ревије осамдесетих година ангажују славни супер модели, који привлаче пажњу медија, што доноси више публицитета за кућу Версаће. Као велика обожаватељка ноћних излазака, и са изванредним осећајем за дух времена, Донатела је ослушкивала суптилне поруке тржишта и преносила Ђанију шта је то за чим млада генерација жуди. Он је у њен естетски суд безгранично веровао. Свој први парфем "Блонде", Ђани је посветио својој сестри. За њега, она је била савршена жена. Упркос великој привржености која је владала између брата и сестре, међу њима су често избијали сукоби. Понекада су неспоразуми трајали месецима.
Ђани је још почетком деведесетих година, када му је дијагностифкован редак облик карцинома уха, рекао сестри да жели да она преузме место креативног директора уколико се њему нешто догоди. После убиства, Донатели је било тешко да настави са радом. Ђани није био само "мозак" модне куће, већ је својом харизмом и огромном радном енергијом био покретачка снага за све друге запослене. Ипак, Донатела је успела да те јесени састави ready-to-wear колекцију, која се одмах нашла у продаји, и коју је Вог оценио као "врло убедљиву". У јулу следеће године, тачно годину и три дана од Ђанијевог убиства, атеље Версаће је први пут под Донателиним креативним водством одржао ревију високе моде у париском хотелу "Риц". Сваке године је Ђани у овом простору приређивао ревију. Као и много пута до тада, модна писта је била постављена преко хотелског базена, али је овај пут, по Донателиној идеји, направљена од чистог стакла. Донатела је рекла да ту ревију посвећује "Ђанијевој љубави према послу, као и свим запосленима, чија су љубав и оданост нашем брату биле драгоцене, а које и нама толико значе".
Донатела је била удата за бившег модела Пола Бека. Бивши супружницу имају двоје деце: ћерку Алегру и сина Даниела.
Лавовски део свог богатства Ђани је завештао својој сестричи Алегри, која је у моменту његове смрти имала свега 11 година. Она је била његова љубимица, коју је свуда водио са собом. "Она ми говори истину о Донатели", рекао је. Њој је припао читав Ђанијев удео у компанији, који је износио 45 процената и велики део некретнина. Своју импозантну колекцију уметничких дела милионске вредности, Ђани је оставио свом нећаку Даниелу.
Алегра је израсла у озбиљну и повучену девојку, која се ретко појављује на јавним местима и за сада нема амбиција да се бави модом. Више је занима историја, а жели да се опроба и у свету глуме.
Донатела и Санто нису поменути у Ђанијевом тестаменту. Наводно је тестамент сачињен почетком деведесетих, када породични односи нису били сјајни. Било је то време када се Ђани лечио од болести, и када је Донателин утицај у компанији толико порастао, да му је готово постала такмац.
Донатела од раније поседује 20, а Санто 35 процената компаније.
Финансијске потешкоће
Месецима пре Ђанијевог убиства брижљиво су вршене примпреме за велики тријумф о коме су Ђани, Донатела и Санто дуго сањали. Компанија Версаће требало је да 1998. изађе на берзу и на тај начин се трансформише из царства под командом једног човека у отворено акционарско друштво, које би надживело свог домишљатог ствараоца. На породичну компанију "Ђани Версаће" планирано је да се окачи етикета са ценом од чак 1,5 милијарде долара. Само три недеље пре убиства, породица је из имовине предузећа издвојила личну имовину вредну око 100 милиона долара, коју је чинила кућа на Флориди, кућа у Њујорку и импозантна уметничка колекција са делима старих мајстора. Док је 15. јула 1997. године на Флориди полиција трагала за убицом славног креатора, брокери најпрестижнијих америчких банака Морган Стенли, Мерил Линч и Голдман Сакс презнојавали су се на миланској врелом сунцу. Они су очекивали да се 18. јула објави одлука ко је одабран да сервисира посао продаје гламурозних акција, с правом сматран за најатрактивнији пакет 1998. године у Европи. Завршни чин је изостао.
Године које су уследиле, за кућу Версаће означавале су борбу за смањење пада профита на окрутном модном тржишту, на коме се свакога дана води прави рат за примат, између француских, италијанских и америчких дизајнера. Приходи су се сваке године смањивали, што је терало компанију да се изнова задужује. Санта и Донателу то није спречило да, заједно са једном аустралијском предузимачком фирмом, направе још један храбар и наизглед мегаломански корак. На аустралијиској Златној обали 2000. године отворен је први у ланцу луксузних хотела Версаће, а направљен је план за отварање још једног, у Дубајиу.
Нови почетак
После Мадоне и Деми Мур, Донатела је ангажовала Хале Бери као главно лице кампање једног пролећа и лета. Због снимања филма X-Man 3 ова црнопута лепотица имала је само један слободан дан за снимање фотографија за модну кампању и задивила је Донателу својим професионализмом, позирајући фотографу Марију Тестину од 5 изјутра до 1 по поноћи.
"Увек сам бирала инспиративне жене за кампању. Хале представља све оно што је лепо у овој колекцији. Воли боје, има изворну сензуалност, јака је, а истовремено и женствена. Представља праву жену, која је у животу много тога прошла".
Иако је настојала да се посвети раду, Донатела је запала у психичку кризу, појачану употребом кокаина и антидепресива. „Разболела сам се после Ђанијевог убиства” рекла је давно за једне миланске новине. “Било је брутално и бесмислено. Ушла сам у тунел. Могла сам да видим како ме људи гледају испод ока, питајући се да ли ћу умети да водим посао. Претварала сам се пред њима да сам потпуно сигурна у себе, али када би дошла кући доживела би крах”.
Донатела је одувек живела екстравагантним и бурним животом, како то само може особа њеног социјалног статуса и богатства. Слаба је на дијаманте, који су понекад достизали величину зрна грожђа. Када су је једном упитали да ли планира да некада врати своју природну боју косе, коју деценијама фарба у сребрно плаву, Донатела је изнервирано одговорила: "Уопште не знам шта значи природно када је у питању изглед жене. Глупости! За мене природно више има везе са храном или поврћем".
Јуна 2004. године Елтон Џон је са још неколико пријатеља био гост на забави у кући Донателе Версаће. Када је она у једном тренутку устала и кренула ка тоалету да "напудерише нос", Елтон Џон јој је препречио пут и рекао јој да је чека приватни авион, који ће је одвести директно у рехабилитациони центар Медоуз, смештен у пустињама Аризоне. Донатела је била изненађена, али је схватила да је дошао тај тренутак. Спремно се пресвукла у спортску одећу и без поговора напустила кућу.
Процес одвикавања трајао је пет недеља и била је врло ригорозан. Али, Донатела није губила време. Боје, звуци и мириси Аризоне снажно су је инспирисали.
- Креирам у мислима, а не на папиру. Када сам се вратила у Милано, читава колекција је већ постојала у мојој глави, требало је само да је пренесем на папир - рекла је она.
Тако су настали модели за пролеће и лето 2006. у топлим бојама пустиње, неба и бледог сунца, приказани прошлог септембра на миланској Недељи моде. Кројеви су меки, хаљине лепршаве, тело је тек благо откривено. Колекција открива нову, опорављену и релаксирану Донателу.
Донатела у свом креирању остаје верна основним постулатима Версаће стила, у том смислу да се обраћа жени која се не плаши тога да буде у центру пажње, али изостају вриштеће боје и ПВЦ материјали, а вртоглави шлицеви и деклотеи скраћени су.
- Почели смо да се окрећемо ка неким другим сферама живота жене. Модни бизнис се много променио од времена када је Ђани направио робну марку - изјавила је.
Уместо "лутке из излога", Донателина муза сада је запослена жена, она која сматра да су дијаманти купљени сопственим, зарађеним новцем, девојчини најбољи пријатељи.
Србија Данас/Stil.kurir.rs/Пренела С.С.