ПАМЕТ У ГЛАВУ
ОВАКО НАМ ИЗВЛАЧЕ ПАРЕ - Обратите пажњу на ове ствари и нећете никада платити НИ ДИНАР ВИШЕ од онога што је неопходно
Догодило нам се то много пута – отишли смо у продавницу по хлеб и јогурт и потрошили 3.000 динара, а ништа нам од тога што смо купили није било неопходно. Наравно да то није случајно...
Продавнице желе да зараде новац – и то много, много новца.
Дакле, када одете у куповину планирајући да купите једну до две ствари, а вратите с с пуним кесама, то није случајност.
Продавци су осмилили много креативних начина да нас наведу да потрошимо више новца, а иако је понекад то веома очигледно, често нисмо ни свесни како се догодило да потрошимо пет пута више него што смо планирали.
Да бисмо вам помогли да купујете паметније и трошите мање, покушали смо да истражимо каквим се све стратегијама трговци служе.
Куповина на велико
Колико пута вам се догодило да видите пакет од шест боца газираног пића и "повукло" вас да купите јер пише да је у питању велика акција? Колико вам је то заиста потребно? Пијете ли заиста газиране сокове као воду? Јесте ли приметили да ту често никаквог снижења нема?
– Купци акције попут "10 комада за 10 долара" виде као бољу вредност и направиће залихе чак и ако им тај производ уопште није потребан – каже Андреа Вороч, стручњакиња за уштеду новца.
Велика колица
Како она истиче, колица у супермаркетима су постала "супердимензионирана" протеклих година јер када видите колица која изгледају празно пожелите да купујете још како бисте их напунили. Мозак помисли да није узели све што вам треба и имате потербу да наставите да пуните колица чак и ако вам ништа није заиста потребно.
Због тога Ворочова препоручује да се увек користи корпа за куповину ако сте дошли по мање ствари.
Скупи производи у висини очију
Јесте ли приметили да ће, на пример, маслиново уље увек бити тачно тамо где не можете да га не видите, док је јефтиније сунцокретово на последњој полици у супермаркету?
Стручњак за куповину у компанији Dollar Sanity Дејвид Баке каже да то није случајно.
– Скупљи предмети су постављени тачно тамо где ће ваше очи прво погледати – истиче он. – Ако желите најповољнију куповину, вероватно би требало да се сагнете и погледате само дно рафа.
Други производ у пола цене
Стручњак за финансије Џон Далин каже да се многи људи толико фокусирају на овај део који се односи на "50 посто" снижења да забораве да је део куповине и један производ по пуној цени. То је посебно проблем уколико вам два артикла ни не требају заиста, па је, каже, "куповина два производа трошење, а куповина само једног није уопште повољније".
Обмањујућа огледала
Сигурно вам се макар једном догодили да у кабини у продавници изгледате феноменално у нечему, а потом га купите, оперете, обучете први пут и... то једноставно није то.
Потпуна мистерија, зар не? Не баш.
– Продавци користе изобличена огледала како би купци изгледали мршавије, знајући да ће већина купити нешто ако је задовољна због тога како изгледа – каже Андреа Вороч. – Неке продавнице ће и нагнути огледало како би одраз био дужи и виткији или ће користити пригушено осветљење да бисте изгледали тамније.
Србија Данас/Glossy/ТАМАРА СОРАК РАНКОВИЋ/Пренела: Т.О.