BRIGA O LJUDIMA NA PRVOM MESTU: Aleksandar Šapić najbolji čovek za Beograd? Rezultati i građani su rekli svoje
Aleksandar Šapić se, bez sumnje, pokazao kao najbolji čovek za Beograd. Od samog dolaska na funkciju, a i pre toga, nesebično je svojim zalaganjem pomagao prestonici i njenim građanima.
Još 20. juna 2022. godine, odabran je za prvog čoveka Beograda i istakao da je njegova politika zasnovana na idejama, planovima i programima. To je bila njegova druga kandidatura, a prva prilika da se pokaže i dokaže u pravom svetlu, što je maksimalno iskoristio.
Aleksandar Šapić, kao gradonačelnik Beograda, realizovao je niz značajnih projekata i inicijativa koje su unapredile grad. Njegov mandat obeležen je infrastrukturnim razvojem, poboljšanjem usluga za građane i jačanjem međunarodnih odnosa.
Njegovi prvi projekti za glavni grad bili su mostovi, saobraćajnice, metro, kao i obilaznica. Doneta je velika promena koja je narodu olakšala svakodnevno kretanje. Ono što je bilo dobro nije menjao, rađeno je samo na nefunkcionalnim stavkama.
Kako bi se sprečilo narušavanje javnog reda i mira, od kada je Aleksandar Šapić na čelu grada, tolerancija za nerede ne postoji! Komunalna policija je u obavezi da sama deluje na uočene probleme, bez da se čeka prijava. Svi nadležni za probleme su dobili jedinstvene uniforme, te je njihovo prisustvo u gradu lako uočiti.
Svoju humanost je pokazao rastom i razvojem fondacije "Budi human" čiji je osnivač. Tim putem su mnogim ljudima izlečene teške bolesti i prikupljeni su novci za brojne terapije.
Stavio je decu i porodicu u centar prioriteta. Nesebično finansijama i mnogim olakšicam umnogome pomaže roditeljima. Obezbedio je rekonstrukcije vrtića, kao i izgradnju novih, većih i modernijih. Ti isti vrtići, kako privatni, tako i državni, od sada su besplatni. Na sve to, ne možemo da zaboravimo ni besplatne udžbenike za osnovce i srednjoškolce.
Lakše je elektronskim putem
Naime, znatna olakšica napravljena je pokretanjem digitalne platforme, upravo na inicijativu Šapića, zahvaljujući kojoj je Gradska uprava još efikasnija. Narod više nema potrebu da juri za svojim obavezama i traži pojedince od kojih zavisi okončavanje istih, već se sve rešava elektronskim putem. Do informacija i zakazivanja se nikad brže i jednostavnije nije dolazilo. Umesto čekanja u redu, većinu stvari je moguće izvršiti u samo par klikova i to iz svog doma.
Uvedena je i "Beogradska kartica", preko koje će Beograđani i putem sajta moći da koriste i ostvare mnogobrojne popuste i pogodnosti. Za početak, to jest, kada je bio gradonačelnik Novog Beograda, samo su stanovnici te opštine posedovali nešto slično, što se zvalo "Novobeogradska kartica".
Novo ruho gradskog prevoza
Već krajem 2022. godine, obezbedio je sto novih zglobnih autobusa koji idu na gas i to najpre na najefikasnijim i najopterećenijim linijama - 17, 23, 31, 65, 88. Zahvaljujući toj novini, najstarija vozila su povučena iz upotrebe, te se prosek starosti itekako smanjio, što je daleko bezbednije za putnike.
Sva nova vozila su ekološka, te je i smanjeno zagađenje vazduha u Beogradu. Na nova vozila je potrošeno oko 35 miliona evra.
Osim toga, Beograd plus, novi sistem gradskog prevoza, daleko je povoljniji nego što je to bilo ranije. Omogućeno je plaćanje karata putem SMS poruke, kao i putem aplikacije. Postoji odobreni broj na koji se poruka šalje uz određeni tekst. Takođe, mesečne karte su jeftinije nego pre. Školarcima je obezbeđeno potpuno besplatno korišćenje prevoza.
Do jeseni ove godine, 700 novih autobusa i 125 novih tramvaja.
Kontrole je više nego inače i plaćanje usluga transporta je obavezno. Svaki dobijeni dinar ide u ruke grada Beograda i kasnije se koristi za poboljšanje uslova, izgradnju i obnovu svega što je potrebno.
Noćni prevoz u Beogradu je besplatan za sve.
Beli izvršavaju kontrolu karata i izdaju kaznene papire koji se ne plaćaju na licu mesta, već za izmirenje duga postoji određeni rok.
Još jedna dobra vest koja se tiče prevoza, jeste upravo izgradnja nove autobuske stanice, koja će pomoći da se iz centra grada izvuke 5.000 autobusa. Kada izgradnja objekta od 27.000 kvadrata bude završena, to neće biti samo stanična zgrada, već će imati i komercijalnog sadržaja. Preko puta biće izgrađena i stanična zgrada za železnički saobraćaj. To će biti centar saobraćaja čitave Srbije!
Rekonstrukcija ulica i mostova
U novembru 2022. Brankov most se nalazio u jako lošem stanju. Stubovi su korodirali i uopšte nije bilo bezbedno da takva konstrukcija dočeka zimu i najavljeno nevreme. Od ukupno dvadeset, pet stubova je moralo biti uklonjeno pre same sanacije.
Neprestano se radi na proširivanju bulevara i gradskih ulica, tamo gde je potrebno, bez da saobraćaj previše trpi. Proširivanjem kolovoza smanjuje se gužva u Beogradu.
Jedna od najvećih promena jeste spajanje dva bulevara, Bulevara umetnosti i Bulevara Crvene armije. Radovi su u toku, a Aleksandar Šapić ih je posetio.
Na tom mestu je predviđena izgradnja saobraćajnice kroz postojeći nasip trupa železničke pruge kako bi se povezale leva i desna strana pruge, izgradnjom podvožnjaka i time značajno olakšao saobraćaj, imajući u obzir da se sa te obe strane nalazi put. Planirano je da se ispod nalaze četiri saobraćajne trake, po dve u oba smera. Za izgradnju je predviđeno 450 dana.
Ono što često najviše muči Beograđane jesu parking mesta. U blokovima je, na primer, obezbeđeno novih sto mesta, a očekuje se da u narednom periodu bude još 510 novih!
Kada je reč o rekonstrukcijama, ne može se zaobići veličanstvena rekonstrukcija Višnjićeve ulice, koja se odigrala brzo i efikasno, kao dokaz da je moguće obaviti veliko delo u zadatom roku. Ta kompleksna saobraćajnica, sa velikim brojem vozila na dnevnom nivou, efikasno je proširena.
Takođe, u praksu su ušli i noćni radovi na saobraćajnicama, kad god se za to pruži mogućnost, zbog bespotrebnog ometanja saobraćaja tokom dana.
Uklanjanje nelegalnih splavova
Beograd je do sada bio u problemu sa nelegalnim splavovima kraj priobalja. Aleksandar Šapić se, i oko tog problema angažovao, te veći deo sanirao. Akcija uklanjanja nelegalnih splavova se odigrava uspešno. Komunalne službe uklanjaju travu i seku drveće u koje su ti objekti zarasli.
Kako je ranije najavljeno, od 100 splavova ostaće samo 30. Šetališta Beograda će konačno biti bez nelegalnih plutajućih objekata. Maksimalna površina splavova koji će ostati "u životu" biće 700 kvadrata.
"Simboli Beograda nisu na prodaju"
- Kao što sam u novembru mesecu i najavio, simboli grada Beograda više neće biti na prodaju dok god se ja u ovom gradu budem nešto pitao - rekao je Šapić u novembru prošle godine i ubrzo ispunio navedeno.
Naime, od aprila ove godine, "Beogradska arena" je vratila svoj stari identitet. Ona je simbol grada u kom se obeležavaju važni sportski i kulturni događaji, kao i druge manifestacije. Od 2010. godine Arena je bila na prodaju, nosila je imena raznih firmi i kompanija. Kako je naveo, nada se da ko god bude rukovodio gradom, više neće menjati ime, jer je grad sada u situaciji da ne mora da stavlja svoje simbole na prodaju.
Međunarodna saradnja
Šapić je ostvario značajne korake u međunarodnoj saradnji, posebno sa kineskim kompanijama. Postignut je dogovor sa kineskom kompanijom za izgradnju podzemnih garaža u Beogradu, što će značajno rešiti problem parkiranja u centru grada. Ovi projekti su deo javno-privatnog partnerstva, čime se oslobađaju sredstva iz gradskog budžeta za druge potrebe.
Briga o ljudima
Na predizbornom skupu „Aleksandar Vučić – Beograd sutra“, Šapić je istakao, da je u poslednjih nekoliko godina posvećeno puno pažnje brizi o ljudima, jer, kako navodi, gradska uprava ne može da bude prava ukoliko nema ozbiljne socijalne mere i socijalne programe.
- Neophodno je da umete i da znate. Neophodno je da budete spremni, da se za ljude žrtvujete. Neophodno je da ovim teškim vremenima, i svi smo svesni u kakvom se trenutku nalazi i čitav svet, posebno naša zemlja, zbog svega onoga što se dešavalo u proteklih par meseci i što je kulminiralo pre nekoliko dana ovom sramnom odlukom protiv našeg naroda, da budemo tu jedni za druge, da se nađemo jedni drugima, da pomognemo jedni drugima, da budemo jedinstveniji nego ikada - snažno je poručio Aleksandar.
- Ako hoćete da budete Beograd, onda morate da volite sve Beograđane, onda morate da volite one koji nisu Beograđani, koji dođu u naš grad, koji ga posete, turiste i sve one koji zajedno sa nama čine našu lepu prestonicu - dodao je Šapić.
Građani su rekli svoje
Mišljenje smo potražili i od Beograđana. Tokom ankete, uverili smo se da je on taj kome građani veruju i daju svoj glas.
- Nećemo ga menjati, do daljnjeg! - rekao je zadovoljni građanin, koji ga je, kao što možete čuti, nazvao "našim".
Aleksandar Šapić je pokazao posvećenost i efikasnost u vođenju Beograda. Njegovi infrastrukturni projekti unapredili su gradsku infrastrukturu, dok su nove inicijative u komunikaciji sa građanima poboljšale transparentnost i dostupnost informacija. Njegova otvorenost za konstruktivne predloge, bez obzira na političku pripadnost, pokazuje spremnost da radi u interesu svih građana.