БРИГА О ЉУДИМА НА ПРВОМ МЕСТУ: Александар Шапић најбољи човек за Београд? Резултати и грађани су рекли своје
Александар Шапић се, без сумње, показао као најбољи човек за Београд. Од самог доласка на функцију, а и пре тога, несебично је својим залагањем помагао престоници и њеним грађанима.
Још 20. јуна 2022. године, одабран је за првог човека Београда и истакао да је његова политика заснована на идејама, плановима и програмима. То је била његова друга кандидатура, а прва прилика да се покаже и докаже у правом светлу, што је максимално искористио.
Александар Шапић, као градоначелник Београда, реализовао је низ значајних пројеката и иницијатива које су унапредиле град. Његов мандат обележен је инфраструктурним развојем, побољшањем услуга за грађане и јачањем међународних односа.
Његови први пројекти за главни град били су мостови, саобраћајнице, метро, као и обилазница. Донета је велика промена која је народу олакшала свакодневно кретање. Оно што је било добро није мењао, рађено је само на нефункционалним ставкама.
Како би се спречило нарушавање јавног реда и мира, од када је Александар Шапић на челу града, толеранција за нереде не постоји! Комунална полиција је у обавези да сама делује на уочене проблеме, без да се чека пријава. Сви надлежни за проблеме су добили јединствене униформе, те је њихово присуство у граду лако уочити.
Своју хуманост је показао растом и развојем фондације "Буди хуман" чији је оснивач. Тим путем су многим људима излечене тешке болести и прикупљени су новци за бројне терапије.
Ставио је децу и породицу у центар приоритета. Несебично финансијама и многим олакшицам умногоме помаже родитељима. Обезбедио је реконструкције вртића, као и изградњу нових, већих и модернијих. Ти исти вртићи, како приватни, тако и државни, од сада су бесплатни. На све то, не можемо да заборавимо ни бесплатне уџбенике за основце и средњошколце.
Лакше је електронским путем
Наиме, знатна олакшица направљена је покретањем дигиталне платформе, управо на иницијативу Шапића, захваљујући којој је Градска управа још ефикаснија. Народ више нема потребу да јури за својим обавезама и тражи појединце од којих зависи окончавање истих, већ се све решава електронским путем. До информација и заказивања се никад брже и једноставније није долазило. Уместо чекања у реду, већину ствари је могуће извршити у само пар кликова и то из свог дома.
Уведена је и "Београдска картица", преко које ће Београђани и путем сајта моћи да користе и остваре многобројне попусте и погодности. За почетак, то јест, када је био градоначелник Новог Београда, само су становници те општине поседовали нешто слично, што се звало "Новобеоградска картица".
Ново рухо градског превоза
Већ крајем 2022. године, обезбедио је сто нових зглобних аутобуса који иду на гас и то најпре на најефикаснијим и најоптерећенијим линијама - 17, 23, 31, 65, 88. Захваљујући тој новини, најстарија возила су повучена из употребе, те се просек старости итекако смањио, што је далеко безбедније за путнике.
Сва нова возила су еколошка, те је и смањено загађење ваздуха у Београду. На нова возила је потрошено око 35 милиона евра.
Осим тога, Београд плус, нови систем градског превоза, далеко је повољнији него што је то било раније. Омогућено је плаћање карата путем СМС поруке, као и путем апликације. Постоји одобрени број на који се порука шаље уз одређени текст. Такође, месечне карте су јефтиније него пре. Школарцима је обезбеђено потпуно бесплатно коришћење превоза.
До јесени ове године, 700 нових аутобуса и 125 нових трамваја.
Контроле је више него иначе и плаћање услуга транспорта је обавезно. Сваки добијени динар иде у руке града Београда и касније се користи за побољшање услова, изградњу и обнову свега што је потребно.
Ноћни превоз у Београду је бесплатан за све.
Бели извршавају контролу карата и издају казнене папире који се не плаћају на лицу места, већ за измирење дуга постоји одређени рок.
Још једна добра вест која се тиче превоза, јесте управо изградња нове аутобуске станице, која ће помоћи да се из центра града извуке 5.000 аутобуса. Када изградња објекта од 27.000 квадрата буде завршена, то неће бити само станична зграда, већ ће имати и комерцијалног садржаја. Преко пута биће изграђена и станична зграда за железнички саобраћај. То ће бити центар саобраћаја читаве Србије!
Реконструкција улица и мостова
У новембру 2022. Бранков мост се налазио у јако лошем стању. Стубови су кородирали и уопште није било безбедно да таква конструкција дочека зиму и најављено невреме. Од укупно двадесет, пет стубова је морало бити уклоњено пре саме санације.
Непрестано се ради на проширивању булевара и градских улица, тамо где је потребно, без да саобраћај превише трпи. Проширивањем коловоза смањује се гужва у Београду.
Једна од највећих промена јесте спајање два булевара, Булевара уметности и Булевара Црвене армије. Радови су у току, а Александар Шапић их је посетио.
На том месту је предвиђена изградња саобраћајнице кроз постојећи насип трупа железничке пруге како би се повезале лева и десна страна пруге, изградњом подвожњака и тиме значајно олакшао саобраћај, имајући у обзир да се са те обе стране налази пут. Планирано је да се испод налазе четири саобраћајне траке, по две у оба смера. За изградњу је предвиђено 450 дана.
Оно што често највише мучи Београђане јесу паркинг места. У блоковима је, на пример, обезбеђено нових сто места, а очекује се да у наредном периоду буде још 510 нових!
Када је реч о реконструкцијама, не може се заобићи величанствена реконструкција Вишњићеве улице, која се одиграла брзо и ефикасно, као доказ да је могуће обавити велико дело у задатом року. Та комплексна саобраћајница, са великим бројем возила на дневном нивоу, ефикасно је проширена.
Такође, у праксу су ушли и ноћни радови на саобраћајницама, кад год се за то пружи могућност, због беспотребног ометања саобраћаја током дана.
Уклањање нелегалних сплавова
Београд је до сада био у проблему са нелегалним сплавовима крај приобаља. Александар Шапић се, и око тог проблема ангажовао, те већи део санирао. Акција уклањања нелегалних сплавова се одиграва успешно. Комуналне службе уклањају траву и секу дрвеће у које су ти објекти зарасли.
Како је раније најављено, од 100 сплавова остаће само 30. Шеталишта Београда ће коначно бити без нелегалних плутајућих објеката. Максимална површина сплавова који ће остати "у животу" биће 700 квадрата.
"Симболи Београда нису на продају"
- Као што сам у новембру месецу и најавио, симболи града Београда више неће бити на продају док год се ја у овом граду будем нешто питао - рекао је Шапић у новембру прошле године и убрзо испунио наведено.
Наиме, од априла ове године, "Београдска арена" је вратила свој стари идентитет. Она је симбол града у ком се обележавају важни спортски и културни догађаји, као и друге манифестације. Од 2010. године Арена је била на продају, носила је имена разних фирми и компанија. Како је навео, нада се да ко год буде руководио градом, више неће мењати име, јер је град сада у ситуацији да не мора да ставља своје симболе на продају.
Међународна сарадња
Шапић је остварио значајне кораке у међународној сарадњи, посебно са кинеским компанијама. Постигнут је договор са кинеском компанијом за изградњу подземних гаража у Београду, што ће значајно решити проблем паркирања у центру града. Ови пројекти су део јавно-приватног партнерства, чиме се ослобађају средства из градског буџета за друге потребе.
Брига о људима
На предизборном скупу „Александар Вучић – Београд сутра“, Шапић је истакао, да је у последњих неколико година посвећено пуно пажње бризи о људима, јер, како наводи, градска управа не може да буде права уколико нема озбиљне социјалне мере и социјалне програме.
- Неопходно је да умете и да знате. Неопходно је да будете спремни, да се за људе жртвујете. Неопходно је да овим тешким временима, и сви смо свесни у каквом се тренутку налази и читав свет, посебно наша земља, због свега онога што се дешавало у протеклих пар месеци и што је кулминирало пре неколико дана овом срамном одлуком против нашег народа, да будемо ту једни за друге, да се нађемо једни другима, да помогнемо једни другима, да будемо јединственији него икада - снажно је поручио Александар.
- Ако хоћете да будете Београд, онда морате да волите све Београђане, онда морате да волите оне који нису Београђани, који дођу у наш град, који га посете, туристе и све оне који заједно са нама чине нашу лепу престоницу - додао је Шапић.
Грађани су рекли своје
Мишљење смо потражили и од Београђана. Током анкете, уверили смо се да је он тај коме грађани верују и дају свој глас.
- Нећемо га мењати, до даљњег! - рекао је задовољни грађанин, који га је, као што можете чути, назвао "нашим".
Александар Шапић је показао посвећеност и ефикасност у вођењу Београда. Његови инфраструктурни пројекти унапредили су градску инфраструктуру, док су нове иницијативе у комуникацији са грађанима побољшале транспарентност и доступност информација. Његова отвореност за конструктивне предлоге, без обзира на политичку припадност, показује спремност да ради у интересу свих грађана.