PRESTONICA TEK DOBIJA SVOJ PRAVI SJAJ: "Istovremeno gradimo metro i modernizujemo BG voz"
Kako je saopštio Beoinfo, Vesić je naveo da u ovom trenutku BG voz funkcioniše između Batajnice i Ovče, na deonici u dužini 31 kilometar, između Resnika i Ovče na deonici u dužini 23 kilometra.
Zamenik gradonačelnika Goran Vesić rekao je danas da će istovremeno sa izgradnjom dve linije metroa započeti proširenje i modernizacija BG voza, te poručio da kada sve bude završeno Beograd neće imati ni jedno vozilo u javnom prevozu koje će biti ekološki neprihvatljivo.
"TREBALO BI RAZMISLITI O ODLUCI" Vesić progovorio o otvaranju objekata: Ne smemo da prepisujemo mere od neuspešnijih
BOLNICE PUNE, NJIMA JE DO ZABAVE: Razbijena još jedna korona žurka u Beogradu
"TRAŽIĆU UKIDANJE MERA" Vesić otkrio kako će "zaključavanje" uticati na ekonomiju Beograda
On je na Pinku rekao je da je delegacija Beograda razgovarala o tome u Moskvi sa predstavnicima kompanije "Sinara" i Ruske državne železnice.
Podsetio je da je tokom februara potpredsednik Vlade Ruske Federacije Jurij Borisov bio u Beogradu, i da je u razgovoru sa predsednikom Aleksandrom Vučićem ruska strana iznela predlog da učestvuje u modernizaciji BG voza i dogovoreno je da se započne sa razgovorima.
-Na osnovu toga smo sa ruskom stranom sastavili zajednički tim i za manje od mesec dana došli u situaciju da možemo da pričamo o tome. Istovremeno, uz izgradnju dve linije metroa započinjemo i proširenje BG voza - rekao je Vesić.
Kako je saopštio Beoinfo, Vesić je naveo da u ovom trenutku BG voz funkcioniše između Batajnice i Ovče, na deonici u dužini 31 kilometar, između Resnika i Ovče na deonici u dužini 23 kilometra.
Pre dve godine, kaže Vesić, otvorene su dve nove linije BG voza, Mladenovac - Beograd centar - Ovča u dužini od 62 kilometra, kao i linija Ovča-Lazarevac u dužini od 68 kilometara.
- Kada budemo završili rekonstrukciju BG voza građani koji žive u Batajnici, Mladenovcu i Lazarevcu imaće BG voz na svakih 15 minuta u špicu i svakih 30 minuta van špica - najavio je Vesić.
"Povezaćemo sve delove Beograda"
Precizirao je da će se u prvoj fazi razvoja BG voza graditi tunel i dva nova koloseka između Novog Beograda i Batajnice, jer će između Batajnice i Ovče frekvencija biti na 10 minuta u špicu i 20 minuta van špica.
- Zatim ćemo raditi kompletno novu prugu između Zemuna i tako ćemo povezati Aerodrom 'Nikola Tesla' i nacionalni stadion, odnosno centar Surčina. Osim toga, radimo nedostajući depo i kupujemo 31 novu garnituru, a do nove godine i 11 garnitura - istakao je Vesić.
Dodao je da će se u drugoj fazi povezati Surčin i Obrenovac, uradiće se nedostajuća infrastruktura između Makiša i Karaburme i deo od centra Beograda do Novog Beograda sa Mostom preko Save, odnosno dva nova koloseka. U trećoj fazi radiće se uglavnom dupli koloseci prema Lazarevcu i Mladenovcu.
- Kada sve bude završeno, prvi put ćemo sa povezati sve delove Beograda, odnosno prigradske opštine sa Beogradom, te će građani moći da žive u Lazarevcu, a rade u Beogradu, i obratno. Tada će to biti jedinstveni sistem sa dve linije metroa i proširenom linijom BG voza - rekao je Vesić.
2030. godine - osnovni podsistem prevoza u Beogradu biće šinski prevoz
Zahvaljujući tome, navodi, 2030. godine moći ćemo da kažemo da će osnovni podsistem prevoza u Beogradu biti šinski prevoz.
- On ne zavisi od gužvi, potpuno je autonoman i ekološki prihvatljiv - rekao je Vesić.
Dodao je da je već raspisan tender za kupovinu sto novih autobusa na gas, te da će Grad u narednih šest godina svake godine kupovati po sto autobusa, a do 2028. godine grad će imati na raspolaganju 600 novih autobusa.
- Kada sve to bude završeno, 2030. godine Beograd neće imati ni jedno vozilo u gradskom prevozu koje će biti ekološki neprihvatljivo. Koliko je to veliki uspeh govori podatak da je Pariz za ostvarenje istog zadataka sebi zadao rok do 2025. godine, a Pariz je neuporedivo bogatiji od Beograda - istakao je Vesić.