ПРЕСТОНИЦА ТЕК ДОБИЈА СВОЈ ПРАВИ СЈАЈ: "Истовремено градимо метро и модернизујемо БГ воз"
Како је саопштио Беоинфо, Весић је навео да у овом тренутку БГ воз функционише између Батајнице и Овче, на деоници у дужини 31 километар, између Ресника и Овче на деоници у дужини 23 километра.
Заменик градоначелника Горан Весић рекао је данас да ће истовремено са изградњом две линије метроа започети проширење и модернизација БГ воза, те поручио да када све буде завршено Београд неће имати ни једно возило у јавном превозу које ће бити еколошки неприхватљиво.
"ТРЕБАЛО БИ РАЗМИСЛИТИ О ОДЛУЦИ" Весић проговорио о отварању објеката: Не смемо да преписујемо мере од неуспешнијих
БОЛНИЦЕ ПУНЕ, ЊИМА ЈЕ ДО ЗАБАВЕ: Разбијена још једна корона журка у Београду
"ТРАЖИЋУ УКИДАЊЕ МЕРА" Весић открио како ће "закључавање" утицати на економију Београда
Он је на Пинку рекао је да је делегација Београда разговарала о томе у Москви са представницима компаније "Синара" и Руске државне железнице.
Подсетио је да је током фебруара потпредседник Владе Руске Федерације Јуриј Борисов био у Београду, и да је у разговору са председником Александром Вучићем руска страна изнела предлог да учествује у модернизацији БГ воза и договорено је да се започне са разговорима.
-На основу тога смо са руском страном саставили заједнички тим и за мање од месец дана дошли у ситуацију да можемо да причамо о томе. Истовремено, уз изградњу две линије метроа започињемо и проширење БГ воза - рекао је Весић.
Како је саопштио Беоинфо, Весић је навео да у овом тренутку БГ воз функционише између Батајнице и Овче, на деоници у дужини 31 километар, између Ресника и Овче на деоници у дужини 23 километра.
Пре две године, каже Весић, отворене су две нове линије БГ воза, Младеновац - Београд центар - Овча у дужини од 62 километра, као и линија Овча-Лазаревац у дужини од 68 километара.
- Када будемо завршили реконструкцију БГ воза грађани који живе у Батајници, Младеновцу и Лазаревцу имаће БГ воз на сваких 15 минута у шпицу и сваких 30 минута ван шпица - најавио је Весић.
"Повезаћемо све делове Београда"
Прецизирао је да ће се у првој фази развоја БГ воза градити тунел и два нова колосека између Новог Београда и Батајнице, јер ће између Батајнице и Овче фреквенција бити на 10 минута у шпицу и 20 минута ван шпица.
- Затим ћемо радити комплетно нову пругу између Земуна и тако ћемо повезати Аеродром 'Никола Тесла' и национални стадион, односно центар Сурчина. Осим тога, радимо недостајући депо и купујемо 31 нову гарнитуру, а до нове године и 11 гарнитура - истакао је Весић.
Додао је да ће се у другој фази повезати Сурчин и Обреновац, урадиће се недостајућа инфраструктура између Макиша и Карабурме и део од центра Београда до Новог Београда са Мостом преко Саве, односно два нова колосека. У трећој фази радиће се углавном дупли колосеци према Лазаревцу и Младеновцу.
- Када све буде завршено, први пут ћемо са повезати све делове Београда, односно приградске општине са Београдом, те ће грађани моћи да живе у Лазаревцу, а раде у Београду, и обратно. Тада ће то бити јединствени систем са две линије метроа и проширеном линијом БГ воза - рекао је Весић.
2030. године - основни подсистем превоза у Београду биће шински превоз
Захваљујући томе, наводи, 2030. године моћи ћемо да кажемо да ће основни подсистем превоза у Београду бити шински превоз.
- Он не зависи од гужви, потпуно је аутономан и еколошки прихватљив - рекао је Весић.
Додао је да је већ расписан тендер за куповину сто нових аутобуса на гас, те да ће Град у наредних шест година сваке године куповати по сто аутобуса, а до 2028. године град ће имати на располагању 600 нових аутобуса.
- Када све то буде завршено, 2030. године Београд неће имати ни једно возило у градском превозу које ће бити еколошки неприхватљиво. Колико је то велики успех говори податак да је Париз за остварење истог задатака себи задао рок до 2025. године, а Париз је неупоредиво богатији од Београда - истакао је Весић.