ZAVRŠNA FAZA PRIPREMA ZA IZGRADNJU METROA: Kakve novine nas očekuju u javnom prevozu Beograda?
U narednom periodu počeće sa snimanjem saobraćaja u našem gradu.
Beograd se nalazi u završnoj fazi priprema za izgradnju metroa i radovi bi trebalo da počnu u novembru ove godine. Shodno tome vreme je da počnemo da razmišljamo o centralizovanom upravljanju saobraćajem na teritoriji grada Beograda, zbog čega smo započeli razgovore sa velikom francuskom kompanijom RATP, rekao je zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić nakon sastanka sa predstavnicima pomenute kompanije, kojem je prisustvovao i ambasador Francuske Žan-Luj Falkoni.
OTVARA SE NOVI PUNKT ZA IMUNIZACIJU U BEOGRADU: Pogledajte gde će građani primati anti-kovid serum! (FOTO)
ISPRED NJUJORKA: Beograd se našao na drugom mestu za najbolju turističku destinaciju
DA SE PAMTI ČOJSTVO I HEROJSTVO: Beograd će se odužiti junacima Mojkovačke bitke
Sastanku su prisustvovali pomoćnik gradonačelnika Andreja Mladenović, sekretar za javni prevoz Jovica Vasiljević, sekretar za saobraćaj Dušan Rafailović, direktor JKP "Beogradski metro i voz" Stanko Kantar, kao i direktor JKP "GSP Beograd" Radiša Momčilović.
Vesić je istakao da kompanija RATP upravlja javnim saobraćajem u Parizu, kao i da zapošljava desetine hiljada ljudi u 13 zemalja i predstavlja najvećeg operatera u Francuskoj.
- U narednom periodu oni će početi sa snimanjem saobraćaja u našem gradu. U Beogradu postoji preko 530 linija javnog prevoza, a svakodnevno na gradskim ulicama saobraća 1.664 vozila gradskog prevoza koja pređu preko 460.000 kilometara sa preko 2.5 miliona ostarenih vožnji i 30.000 polazaka, što je dokaz da je u pitanju zaista veliki sistem. Kada sistem BG voza bude dodatno proširen i bude izgrađen metro, sigurno je da će biti povećan broj putnika i pređenih kilometara, pa je vreme da počnemo da radimo sa kompanijom koja će nam omogućiti optimizaciju kako bi građani Beograda osetili benefite po pitanju javnog prevoza - rekao je Vesić.
On je dodao da to znači da će se izvršiti korekcija "duplih" linija, kao i uvođenje novih tamo gde je potrebno kako bi bio obezbeđen veći kofmor za građane po pitanju javnog prevoza.
- To je veliki izazov za nas u narednom periodu, a očekuje nas i nastavak pregovora sa kompanijom RATP. Nadam se da će pregovori biti uspešni ili ćemo postići dogovor sa nekom drugom kompanijom koja će nam pomoći da unapredimo javni prevoz. Grad Beograd ulaže mnogo u javni prevoz, očekuje nas izgradnja metroa, kupovina 100 novih autobusa na gas ove godine, a već je kupljeno novih 10 elektro-autobusa. U narednih pet godina Grad Beograd će kupiti ukupno 500 novih autobusa, a biće velikih promena kada je u pitanju tramvajski i trolejbuski saobraćaj. Postoji potreba da se svi ti vidovi prevoza, odnosno podsistemi, sjedine u jedinstven sistem kako bi građani imali kvalitetniji javni prevoz - zaključio je Vesić.