ЗАВРШНА ФАЗА ПРИПРЕМА ЗА ИЗГРАДЊУ МЕТРОА: Какве новине нас очекују у јавном превозу Београда?
У наредном периоду почеће са снимањем саобраћаја у нашем граду.
Београд се налази у завршној фази припрема за изградњу метроа и радови би требало да почну у новембру ове године. Сходно томе време је да почнемо да размишљамо о централизованом управљању саобраћајем на територији града Београда, због чега смо започели разговоре са великом француском компанијом РАТП, рекао је заменик градоначелника Београда Горан Весић након састанка са представницима поменуте компаније, којем је присуствовао и амбасадор Француске Жан-Луј Фалкони.
ОТВАРА СЕ НОВИ ПУНКТ ЗА ИМУНИЗАЦИЈУ У БЕОГРАДУ: Погледајте где ће грађани примати анти-ковид серум! (ФОТО)
ИСПРЕД ЊУЈОРКА: Београд се нашао на другом месту за најбољу туристичку дестинацију
ДА СЕ ПАМТИ ЧОЈСТВО И ХЕРОЈСТВО: Београд ће се одужити јунацима Мојковачке битке
Састанку су присуствовали помоћник градоначелника Андреја Младеновић, секретар за јавни превоз Јовица Васиљевић, секретар за саобраћај Душан Рафаиловић, директор ЈКП "Београдски метро и воз" Станко Кантар, као и директор ЈКП "ГСП Београд" Радиша Момчиловић.
Весић је истакао да компанија РАТП управља јавним саобраћајем у Паризу, као и да запошљава десетине хиљада људи у 13 земаља и представља највећег оператера у Француској.
- У наредном периоду они ће почети са снимањем саобраћаја у нашем граду. У Београду постоји преко 530 линија јавног превоза, а свакодневно на градским улицама саобраћа 1.664 возила градског превоза која пређу преко 460.000 километара са преко 2.5 милиона остарених вожњи и 30.000 полазака, што је доказ да је у питању заиста велики систем. Када систем БГ воза буде додатно проширен и буде изграђен метро, сигурно је да ће бити повећан број путника и пређених километара, па је време да почнемо да радимо са компанијом која ће нам омогућити оптимизацију како би грађани Београда осетили бенефите по питању јавног превоза - рекао је Весић.
Он је додао да то значи да ће се извршити корекција "дуплих" линија, као и увођење нових тамо где је потребно како би био обезбеђен већи кофмор за грађане по питању јавног превоза.
- То је велики изазов за нас у наредном периоду, а очекује нас и наставак преговора са компанијом РАТП. Надам се да ће преговори бити успешни или ћемо постићи договор са неком другом компанијом која ће нам помоћи да унапредимо јавни превоз. Град Београд улаже много у јавни превоз, очекује нас изградња метроа, куповина 100 нових аутобуса на гас ове године, а већ је купљено нових 10 електро-аутобуса. У наредних пет година Град Београд ће купити укупно 500 нових аутобуса, а биће великих промена када је у питању трамвајски и тролејбуски саобраћај. Постоји потреба да се сви ти видови превоза, односно подсистеми, сједине у јединствен систем како би грађани имали квалитетнији јавни превоз - закључио је Весић.