Beogradski metro će ići ispod Save? Novi planovi za najveći projekat u prestonici
Razmatra se i opcija da se linija 1 poveže sa Prokopom
Beogradski metro čija je izgradnja planirana za 2020. godinu mogao bi da prelazi iz starog dela grada do Novog Beograda tunelom ispod Save, a ne Savskim mostom, kako je prvobitno bio plan.
Pročitajte i:
Trenutno se razmatra takva opcija, izjavio je glavni urbanista Grada Beograda Milutin Folić.
U toku je izrada Studije izvodljivosti koju radi francuska kompanija Egis, jedna od najvećih i najiskusnijih u svetu za projektovanje metroa, rekao je Folić.
- Oni u okviru te studije razrađuju trase linija i prema dosadašnjim analizama postoji mogućnost da linija 2 koja se sa linijom 1 ukršta na Savskom trgu umesto da se penje na most nastavi podzemno ispod Save i tako pređe na levu obalu dalje preko Novog Beograda ka Zemunu - objasnio je Folić.
Tako bi Novi savski most zadržao tramvajski saobraćaj.
- Studija koja je u toku treba da pokaže i preporuči koja od ova dva rešenja bi bila najbolja - rekao je Folić.
Razmatra se i opcija da se linija 1 poveže sa Prokopom.
Kako je rekao Folić, do kraja ove ili početkom iduće godine očekuje se da će biti završena studija izvodljivosti i finalna trasa linija, a potom bi ti podaci ušli u plansku dokumentaciju.
Nakon izrade planske dokumentacije stvoriće se uslovi za izradu finalne tehničke dokumentacije i početak gradnje metroa.
U međuvremenu će se raditi na pronalaženju rešenja za model finansiranja, odnosno partnera, objasnio je urbanista.
- Očekujemo da izgradnja metroa može da počne krajem 2020. ako se nastavi ovom dinamikom - rekao je Folić.