Београдски метро ће ићи испод Саве? Нови планови за највећи пројекат у престоници
Разматра се и опција да се линија 1 повеже са Прокопом
Београдски метро чија је изградња планирана за 2020. годину могао би да прелази из старог дела града до Новог Београда тунелом испод Саве, а не Савским мостом, како је првобитно био план.
Прочитајте и:
Тренутно се разматра таква опција, изјавио је главни урбаниста Града Београда Милутин Фолић.
У току је израда Студије изводљивости коју ради француска компанија Егис, једна од највећих и најискуснијих у свету за пројектовање метроа, рекао је Фолић.
- Они у оквиру те студије разрађују трасе линија и према досадашњим анализама постоји могућност да линија 2 која се са линијом 1 укршта на Савском тргу уместо да се пење на мост настави подземно испод Саве и тако пређе на леву обалу даље преко Новог Београда ка Земуну - објаснио је Фолић.
Тако би Нови савски мост задржао трамвајски саобраћај.
- Студија која је у току треба да покаже и препоручи која од ова два решења би била најбоља - рекао је Фолић.
Разматра се и опција да се линија 1 повеже са Прокопом.
Како је рекао Фолић, до краја ове или почетком идуће године очекује се да ће бити завршена студија изводљивости и финална траса линија, а потом би ти подаци ушли у планску документацију.
Након израде планске документације створиће се услови за израду финалне техничке документације и почетак градње метроа.
У међувремену ће се радити на проналажењу решења за модел финансирања, односно партнера, објаснио је урбаниста.
- Очекујемо да изградња метроа може да почне крајем 2020. ако се настави овом динамиком - рекао је Фолић.