DA LI ĆE SE ELEKTRIČNI TROTINETI SKLONITI SA BEOGRADSKIH TROTOARA? Ovo su TRI opcije za rešavanje ovog problema
Da li bi električni trotineti trebalo da se voze po trotoaru, kolovozu ili biciklističkoj stazi, tema je poslednjih meseci u prestonici
Ova tema postala je još aktuelnija nakon najave zamenika gradonačelnika Gorana Vesića da će Grad Beograd uputiti predlog u kojem će tražiti da se zakonski reguliše njihovo korišćenje.
- Vi imate jednu paradoksalnu situaciju da ako vozite bicikl treba vam kaciga, ako vozite motor takođe morate da imate kacigu i položeno za motor, a ako vozite trotinet ne treba vam ništa! Pritom, krećete se brzinom kojom maltene bez problema možete da ubijete čoveka - rekao je Vesić, označavajući kao gorući problem činjenicu da za trotinete još uvek ne postoji adekvatna zakonska regulativa.
PORTO CARRAS RESORT SLOBODAN VEĆ OD SUTRA PO EKSTREMNO NISKIM CENAMA!!
"Mogu da vas ubiju, a nemaju ni zvonce" Grad traži da se HITNO REGULIŠE upotreba električnih trotineta
Prestonica sve lepša: Bulevar vojvode Mišića dobio NOVI IZGLED (FOTO)
Smrtnih slučajeva u Beogradu nije bilo, ali se dogodilo više nezgoda, među kojima i jedna krajem jula, kada je na sedmogodišnje dete naleteo vozač električnog trotineta. Na svu sreću dečak je prošao sa lakšim povredama skočnog zgloba i glave, ali se već tada postavilo pitanje kako bi zakonski trebalo regulisati njihovo korišćenje.
U Velikoj Britaniji zabranjeno je kretanje električnih trotineta na javnim površinama, u Parizu i Madridu oni se ne mogu više voziti po trotoaru, a kakva će biti njihova sudbina u Beogradu još nije poznato.
Trenutno su, kako i saobraćajni stručnjaci tvrde, u igri tri opcije od kojih svaka ima svoje prednosti i mane.
1. TROTOARI
Pozitivna strana: vozači trotineta bi mogli svuda da voze, svuda da stignu i ne bi bili zavisni od biciklističkih staza.
Negativna strana: opasnost po pešake, bez obzira na brzinu i snagu električnih trotineta, kao i sposobnost samog vozača.
2. BICIKLISTIČKE STAZE
Pozitivna strana: bili bi odvojeni od pešaka, ne bi dolazili u direktan kontakt, već bi staze delili sa biciklistima.
Negativna strana: relativno mali broj biciklističkih staza, isprekidanih, tako da bi se teško dolazilo na trotinetu do željenih lokacija.
3. KOLOVOZ
Pozitivna strana: bili bi fizički odvojeni od pešaka, ali i biciklista, ne bi predstavljali opasnost po njih.
Negativna strana: opasnost za vozače trotineta na kolovozu od automobila, ali i za vozače motornih vozila koji bi morali na njih dodatno da paze.
Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja kaže da električni trotineti ne bi trebalo da se kreću trotoarom jer on pripada pešacima.
- Stav Komiteta za bezbednost saobraćaja jeste da električni trotineti ne bi trebalo da se kreću trotoarom jer on pripada pešacima, kreću se brže od njih i koriste motorni pogon.
- U ovom trenutku broj trotineta je drastično manji od broja koji će biti za tri do pet godina. Biće sve jeftiniji, a njegove karakteristike sve brže, jače i kvalitetnije. I sadašnjom brzinom mogu da usmrte pešake. Vozač od osamdeset kilograma pri brzini od 20 kilometara na sat može ubiti nekog. Nije dobro mešati pešake i vozače trotineta - objašnjava Okanović.
Na pitanje da li bi kretanjem po kolovozu bili ugroženi vozači trotineta, Damir Okanović kaže da ukoliko se oni pridržavaju propisa koja važe za bicikliste i ukoliko imaju odgovarajuću signalizaciju i opremu, taj rizik je sveden na minimum.
- Stav Komiteta da su električni trotineti najpribližniji biciklima i da bi se oni trebalo kretati biciklističkim stazama, a da se tamo gde ih nema, kreću kolovozom i da to budu kolovozi gde je dozvoljeno kretanje nije veće od 50 kilometara na sat.
- Ja kao vozač trotineta ne moram da idem trotoarom, ali šta da rade pešaci, jer oni nemaju alternativu osim trotoara. Biciklisti ukoliko smatraju da nije bezbedno, kao i vozači električnih trotineta, mogu da ne voze, ali pešaci nemaju izbora. Takođe, većina biciklista gleda gde je saobraćaj miran, biraju manje prometne lokacije.
Iznajmljivanje prevoza bus plus karticom? Evo detalja o najavljenom sistemu javnih bicikala
BEOGRAD JE POSLOVNI I KULTURNI CENTAR BALKANA: Tri događaja u roku od tri nedelje imaće milion posetilaca
Šta će sve u Beogradu biti završeno do 1. septembra
- Većina njih izbegava Ustaničku, Bulevar, Ulicu Vojislava Ilića... - kaže Okanović i dodaje da se mora voditi računa da su električni trotineti neki vid pogodnosti.
Za razliku od Komiteta za bezbednost saobraćaja, kako kaže Okanović, stav Ministarstva unutrašnjih poslova i Agencije za bezbednost saobraćaja jeste da bi trotineti trebalo da idu trotoarom.