ДА ЛИ ЋЕ СЕ ЕЛЕКТРИЧНИ ТРОТИНЕТИ СКЛОНИТИ СА БЕОГРАДСКИХ ТРОТОАРА? Ово су ТРИ опције за решавање овог проблема
Да ли би електрични тротинети требало да се возе по тротоару, коловозу или бициклистичкој стази, тема је последњих месеци у престоници
Ова тема постала је још актуелнија након најаве заменика градоначелника Горана Весића да ће Град Београд упутити предлог у којем ће тражити да се законски регулише њихово коришћење.
- Ви имате једну парадоксалну ситуацију да ако возите бицикл треба вам кацига, ако возите мотор такође морате да имате кацигу и положено за мотор, а ако возите тротинет не треба вам ништа! Притом, крећете се брзином којом малтене без проблема можете да убијете човека - рекао је Весић, означавајући као горући проблем чињеницу да за тротинете још увек не постоји адекватна законска регулатива.
ПОРТО CARRAS РЕСОРТ СЛОБОДАН ВЕЋ ОД СУТРА ПО ЕКСТРЕМНО НИСКИМ ЦЕНАМА!!
"Могу да вас убију, а немају ни звонце" Град тражи да се ХИТНО РЕГУЛИШЕ употреба електричних тротинета
Престоница све лепша: Булевар војводе Мишића добио НОВИ ИЗГЛЕД (ФОТО)
Смртних случајева у Београду није било, али се догодило више незгода, међу којима и једна крајем јула, када је на седмогодишње дете налетео возач електричног тротинета. На сву срећу дечак је прошао са лакшим повредама скочног зглоба и главе, али се већ тада поставило питање како би законски требало регулисати њихово коришћење.
У Великој Британији забрањено је кретање електричних тротинета на јавним површинама, у Паризу и Мадриду они се не могу више возити по тротоару, а каква ће бити њихова судбина у Београду још није познато.
Тренутно су, како и саобраћајни стручњаци тврде, у игри три опције од којих свака има своје предности и мане.
1. ТРОТОАРИ
Позитивна страна: возачи тротинета би могли свуда да возе, свуда да стигну и не би били зависни од бициклистичких стаза.
Негативна страна: опасност по пешаке, без обзира на брзину и снагу електричних тротинета, као и способност самог возача.
2. БИЦИКЛИСТИЧКЕ СТАЗЕ
Позитивна страна: били би одвојени од пешака, не би долазили у директан контакт, већ би стазе делили са бициклистима.
Негативна страна: релативно мали број бициклистичких стаза, испрекиданих, тако да би се тешко долазило на тротинету до жељених локација.
3. КОЛОВОЗ
Позитивна страна: били би физички одвојени од пешака, али и бициклиста, не би представљали опасност по њих.
Негативна страна: опасност за возаче тротинета на коловозу од аутомобила, али и за возаче моторних возила који би морали на њих додатно да пазе.
Дамир Окановић из Комитета за безбедност саобраћаја каже да електрични тротинети не би требало да се крећу тротоаром јер он припада пешацима.
- Став Комитета за безбедност саобраћаја јесте да електрични тротинети не би требало да се крећу тротоаром јер он припада пешацима, крећу се брже од њих и користе моторни погон.
- У овом тренутку број тротинета је драстично мањи од броја који ће бити за три до пет година. Биће све јефтинији, а његове карактеристике све брже, јаче и квалитетније. И садашњом брзином могу да усмрте пешаке. Возач од осамдесет килограма при брзини од 20 километара на сат може убити неког. Није добро мешати пешаке и возаче тротинета - објашњава Окановић.
На питање да ли би кретањем по коловозу били угрожени возачи тротинета, Дамир Окановић каже да уколико се они придржавају прописа која важе за бициклисте и уколико имају одговарајућу сигнализацију и опрему, тај ризик је сведен на минимум.
- Став Комитета да су електрични тротинети најприближнији бициклима и да би се они требало кретати бициклистичким стазама, а да се тамо где их нема, крећу коловозом и да то буду коловози где је дозвољено кретање није веће од 50 километара на сат.
- Ја као возач тротинета не морам да идем тротоаром, али шта да раде пешаци, јер они немају алтернативу осим тротоара. Бициклисти уколико сматрају да није безбедно, као и возачи електричних тротинета, могу да не возе, али пешаци немају избора. Такође, већина бициклиста гледа где је саобраћај миран, бирају мање прометне локације.
Изнајмљивање превоза бус плус картицом? Ево детаља о најављеном систему јавних бицикала
БЕОГРАД ЈЕ ПОСЛОВНИ И КУЛТУРНИ ЦЕНТАР БАЛКАНА: Три догађаја у року од три недеље имаће милион посетилаца
Шта ће све у Београду бити завршено до 1. септембра
- Већина њих избегава Устаничку, Булевар, Улицу Војислава Илића... - каже Окановић и додаје да се мора водити рачуна да су електрични тротинети неки вид погодности.
За разлику од Комитета за безбедност саобраћаја, како каже Окановић, став Министарства унутрашњих послова и Агенције за безбедност саобраћаја јесте да би тротинети требало да иду тротоаром.