DRAMATIČNO STANJE TRAŽI HITNU AKCIJU: Čeka nas obimna obnova mosta i prilaza ka Pančevcu
Glavnim projektom sanacije 2007. godine bilo je predviđeno dodatno prednaprezanje konstrukcija kablovima, što nije urađeno
Pančevački most čeka rušenje i izgradnja prilaznih konstrukcija! JP "Putevi Srbije" objavili su javnu nabavku za izradu tehničke dokumentacije za ovaj posao. Reč je o desnoj obali drumsko-železničkog mosta preko Dunava, i to deonica od Bogoslovije do petlje Krnjača.
OTRGLI SU JE OD SIGURNE SMRTI: Vesić primio momke koji su spasili devojčicu (15) iz zapaljenog stana (FOTO)
BEOGRAD SMESTIO IZBEGLICE: Kupljeno 15 seoskih kuća (FOTO)
Gradska uprava nastavlja da investira u efikasnost Beograda: Budućnost je u obnovljivim izvorima energije!
Prema prvoj proceni, vrednost pomenute javne nabavke iznosi 70 miliona dinara, bez poreza na dodatu vrednost. Kako stoji u dokumentaciji, oni koji se jave na poziv, u obavezi su da rešenje daju u skladu sa odredbama tri plana detaljne regulacije. Tačnije, u skladu sa planom prostora između Bulevara despota Stefana, Ulice mitropolita Petra, Dragoslava Srejovića i Mije Kovačevića, sa denivelisanom raskrsnicom "Pančevački most". Tu su i PDR saobraćajnice Nova Dunavska od Pančevačkog mosta do puta za Adu Huju i dela područja za Adu Huju, koji se prostire na opštinama Stari grad i Palilula.
Jedan deo neophodnih radova izveden je od 1983. do 1986. godine. Međutim, glavnim projektom sanacije 2007. godine, predviđeno je dodatno prednaprezanje konstrukcija kablovima. Ovi radovi nisu izvedeni.
Studija o proceni uticaja
Postupak procene uticaja na životnu sredinu, odnosno izrade studije o proceni uticaja na životnu sredinu pokrenuće investitor, u skladu sa zakonskom regulativom iz ove oblasti.
Detaljnim pregledom betonskih konstrukcija na desnoj obali 2006. godine evidentiran je veliki broj oštećenja, ali je stanje konstrukcije u smislu "nošenja saobraćaja na mostu" ocenjeno kao zadovoljavajuće. Konstatovano je loše stanje koje loše utiče na trajnost cele konstrukcije. Pregledom dve godine kasnije, uočena su još veća oštećenja, i to na osnovnim konstruktivnim elementima. Zaključak o zadovoljavajućem stanju u smislu nošenja saobraćaja na mostu nije potvrđen.
- Pregledom 2018. godine konstatovano je širenje oštećenja koje su predmet projekta sanacije. Iz toga proističe i potreba da se projekat inovira. Otklanjanje određenih oštećenja evidentiranih ovim pregledom svrstano je u hitne mere - piše u dokumentaciji.
Projektanti treba da izrade idejno rešenje, idejni projekat, studiju opravdanosti, projekat rušenja postojećih konstrukcija, izveštaj zatečenog stanja postojećih konstrukcija sa elaboratom geodetskih radova. Rok za dostavljanje ponuda je 30. novembar 2020. godine.
U ovom trenutku bilo bi preuranjeno bilo kakvo planiranje izmena saobraćaja.
Zamena ležišta
Tokom proteklog eksploatacionog perioda čelična ležišta sa valjcima na stubu nizvodnog mosta su zamenjena neoprenskim ležištima u sklopu sanacije stuba i poprečnih nosača 1995. godine. Na uzvodnom mostu su zamenjena ležišta u pojedinim osama, kao hitne intervencije, a nakon obavljenog glavnog pregleda mosta u sklopu Glavnog projekta sanacije 2007. godine.